Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tenkt å bestille et par converse all stars sko på nett.

Men så har jeg hørt at de er store i størrelsen slik at det lønnner seg å bestille en str mindre enn hva man pleier.

Har også hørt at de fins i dame og herre modeller, hvordan skiller de seg i så tilfelle fra hverandre?

Noen erfaringer, anyone?

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er i hvert fall veldig store i størrelsen. Jeg har et par som er halvannen størrelse mindre enn det jeg pleier å bruke.

Har faktisk ikke hørt om at det finnes forskjellige dame- og herremodeller (foruten at de kanskje selger flest rosa/blomstrete modeller til hunkjønn).

Skrevet

Dette merket er smått, engelsk el fra usa, husker ikke i farten.

Det finnes til herrer og til damer, barn oxo.

Damestørelsene er små, så ikke sats på å dunke bort tuppen med tåa, da er de for små. Dame str går fra 36-41.5.

Herrestørelsene går fra 40-47.

La oss si du er en 39. Og disse str er smååå, så du trenger en 40 i denne damestr. Som da tilsier en norsk 39.

OM de ikke har damestr, og de som jobber der ikke sier noe, bare gir deg en herrestr, så sier det seg selv at den er gigantisk. 40 for herre er ikke det damme som 40 for damer.

Om de i butikken ikke skjønner hva du mener så gå til en skobutikk som kan jobben sin!

Skrevet

Min erfaring er at converse er store i størrelsene, jeg har europeisk størrelse 38 (står alle str inni, både for menn og kvinner) når jeg vanligvis bruker 39.

Gjest Tangerine
Skrevet

Jeg bruker vanligvis 39 i sko, og har 39 i converse. Da har jeg også plass til raggsokker, så de er litt store, men jeg synes ikke det er noe stress at de er litt for store.

Skulle helst hatt dem i 38,5 men den str. finnes ikke i converse. :/

Gjest Solsikke
Skrevet (endret)

Jeg bruker til vanlige str. 39. Bestillte mine Converse fra USA, etter å ha prøvd en vennine sine sko først, hun hadde str. 39. Det viste seg at de var veldig store i størrelsen, så jeg bestillte USA størrelse Womens 7, og det står inni at det er EUR 37,5. De passer perfekt :)

Jeg måtte altså ned 1,5 i størrelse. Veldig rart egentlig.

Endret av Solsikke
Skrevet

hm, jeg bruker 39 å kjøpte først over nettet i str 39,5, å disse va ganske trang å bruke.. fikk raskt gnagsår... så mitt neste kjøp ble i str 40, som er perfekt...

så jeg vil nok si de er litt små i størrelse! :) gå opp minst en halv str. :)

Skrevet

Jeg bruker 37 til vanlig, og har romslige Converse i str. 4 1/2.

Skrevet

Herregud, det må jeg si.. Merkelig at vi har så forskjellige opplevelser med disse skoene:S Jeg kjøpte mine converssko i fjor, de er lyserosa med blomstermotv, så vil påstå at det er en jentemodell ;) Jeg bruker til vanlig str. 38 i sko med vanlige tynne sokker, og måtte ned i en ren 37 for at de skulle passe! Så jeg vil jo si du bør bestille en str, mindre

Skrevet

:klø:

Nå ble jeg så mye klokere... :ler:

Det ser ut til at de fleste har erfaringer med at de er for store da.... ?

Får se om jeg får ringt nettbutikken og forhørt meg litt.

Skrevet

Kan du ikke bare gå i en butikk å prøve de da? På størelsen? så er du sikker. Prøv forskjellige modeller, så når du skal bestille så er de tryggere :klø:

Skrevet

Størrelse 3,5 kjøpt på butikk her i Norge er litt stort til meg. Størrelse 3,5 bestillt fra USA er litt trange. Så vet ikke jeg. Tror det kan avhenge litt av partiet.

Skrevet

Converse er en sko som er store i størrelsen. De fleste går ned en størrelse. Det er selvfølgelig avhengig av form på fot og sko, men de fleste går som sagt ned en størrelse. Jeg har jobbet lenge i Skobutikk tidligere, og føler jeg har litt kjennskap på det området! Lykke til ihvertfall:) Beste rådet er å gå innom en skobutikk å prøve på deg et par med converse:)

Skrevet

Jeg måtte ned en størrelse ja. Så gjør som det er nevnt her; prøv et par i vanlig skobutikk, og bestill den størrelsen som passer:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk somlet meg i en skobutikk og prøvd et par og jeg måtte ned en størrelse.

Dessverre hadde de ikke fargen jeg ville ha, men det hadde de på nettet. Og i går fikk jeg mine nye fine converse!! Superfornøyd!

:hjerter:

(Men igjen må jeg si det er virkelig rart at det er så mange forskjellige erfaringer med disse skoene når det gjelder størrelsen... )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...