Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver sommer får jeg en ganske sterk brun stripe som går på kun halve øverste leppekanten. Regner med at dette er en form for pigmentflekk eller noe...er det noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dette, eller noe jeg kan bruke som er preventivt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg fikk det der en gang jeg begynte på et annet merke p-piller enn det jeg vanligvis hadde gått på. Sluttet på p-pillene, var utrolig nøye med høy solfaktor i ansiktet hele den våren/sommeren (noe jeg faktisk har fotsatt med). Den påfølgende høsten kjøpte jeg sånn "whitening" krem fra Clinique og pigmentflekken forsvant. Om det var kremen som gjorde det , det vet jeg ikke, men jeg liker å tro det da. ;)

Ut av nysgjerrighet: går du på p-piller/har du byttet merke?

Skrevet (endret)
Huff, jeg fikk det der en gang jeg begynte på et annet merke p-piller enn det jeg vanligvis hadde gått på. Sluttet på p-pillene, var utrolig nøye med høy solfaktor i ansiktet hele den våren/sommeren (noe jeg faktisk har fotsatt med). Den påfølgende høsten kjøpte jeg sånn "whitening" krem fra Clinique og pigmentflekken forsvant. Om det var kremen som gjorde det , det vet jeg ikke, men jeg liker å tro det da. ;)

Ut av nysgjerrighet: går du på p-piller/har du byttet merke?

Jeg trodde det var en sammenheng der ja :frustrert:

Jeg går på p-plaster, og jeg er jo så fornøyd med det :tristbla: Har aldri tålt p-piller noe særlig bra, og p-plaster var det første som faktisk fungerte som det skulle. Ingen bivirkninger :tristbla: Men det var etter det jeg merket at jeg har fått noen pigmentflekker i ansiktet...

Tror du det vil forsvinne om jeg begynner på p-piller istedet? Noe merke p-piller å anbefale?

Endret av Snupsi79
Skrevet

Jeg vet ikke om det vil forsvinne om du går tilbake til p-piller. Og jeg tror ikke jeg skal begi meg ut på å anbefale noen heller. (Jeg har ikke prøvd mer enn to merker selv.)

Men det jeg vill ha gjort var å anskaffe meg en krem med skikkelig høy faktor slik at du ikke risikerer ytterliger "misfarging" av huden din i ansiktet.

Gjest Kanelia
Skrevet

Jeg fikk noen pigmentflekker da jeg gikk på p-piller. Har heldigvis greid å få de bort nå.

Anbefaler høy solfaktor og eventuelt krystallsliping hos hudpleier og "blekekremer" for å få de bort.

Skrevet

Har akkurat det samme. Det eneste som nytter er konsekvent bruk av solfaktor på/rundt leppene, da blir det ikke verre (det blekner som regel i løpet av vinteren).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...