Gå til innhold

Leker til treåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i selskap til en venninnes tre år gamle jente. Vet hun ønsker seg noen nye leker, så hva er gøy når man er blitt tre?

Vet ikke helt hvilken type hun er, rolig tror jeg. Men vil helst styre unna bøker og puslespill siden de sa leker og ikke bøker. Tror hun har nok av det.

Hva liker/likte dine barn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ballerina
Skrevet

Da min lillesøster var tre år var hun veldig glad i å leke "teselskap". Der finnes jo slike sett man kan kjøpe med kopper, tallerker, tekanner osv. med tanke for lek! Ellers så fikk hun sin første dukkevogn da så en dukke eller bamse... :sjenert: Ting til å ha i sandkassen er alltid gøy! Hvis det er en litt voksen treåring så kan jo Memo-spill også være populært! Jeg synes å huske at vi spilte det da, ikke helt etter reglene, men hun hadde det veldig gøy :)

Skrevet

Min treåring er helt vild med prinsessegreier, til min store fortvilelse... Det er prinsesskrone, rosa dill dall, pene dukker med prinsesseklær, glitter og fjas. Alt som er rosa og glitrende, egentlig.

Utstyr til heimen i barnestørrelse liker hun også, som kopper og kar, vaskemaskin og strykebrett, feks.

Klistremerkebøker er også pop, hvis det har rett tematikk (prinsesse....)

Liten digresjon: Skal ha ROSA melk (lettmelka) Vi lever i et prinsessehelvete...

Skrevet

Vi skal i bursdag til ei tre år gammel jente i morgen - hun har dilla på ponnier. Så vi har kjøpt rosa (eller var den hvit??) ponni (my little pony) med vinger... Ellers så har du jo allerede fått mange gode forslag.

Kanskje sparkesykkel er noe for henne?

Så på lekebutikken (Brio) at de hadde noen med tre hjul - velge mellom rosa og blå - kosta bare 199,-

Gjest Ballerina
Skrevet
Liten digresjon: Skal ha ROSA melk (lettmelka) Vi lever i et prinsessehelvete...

:ler: tipper dere ikke kommer utav det så altfor fort heller ;) lillesøs er nå snart elleve og alt skal fremdeles være rosa...................................

Skrevet

Har en datter på 3 og hun har helt dilla på puslespill - så det ville jeg ikke vært redd for. Og når jeg sier "leker" om noen spør hva hun ønsker seg - er da virkelig puslespill og bøker inkludert..

Ellers går det i dukker, dukkevogn (får jo kjøpt paraplytrille som kan legges sammen og dyttes under senga - PRAKTISK), kasseapparat, og som noen andre her presiserer: PRINSESSETING...

Ellers så er CD med barnemusikk alltid en slager.

Skrevet

3 åring.... färg? Fingerfärg eller målarfärg? puzzel. Köksleksaker (både pojkar och flickor gillar det).

Åh: nya favoriten här hemma: Fruktleksaker i trä som är "färdigdelade" och sitter samman med borrelås. Köpes i små korgar eller nät med tillhörande skärbräda och kniv.

Jag köpte ett sånt på en leksakskedja (minns inte namnet men det var inte BR eller Emfi) överst i Oslo City för någon månad sedan. En verklig hit!

Skrevet

:legrine:

Jenta mi blir 3 år nå snart og hun ønsker seg en sparkesykkel til sin bursdag, den som var nevnt ovenfor her, men tre hjul, selges på Brio.

Ellers er duplo en slager, tegneutstyr, fingermaling, en cd med barnesanger, singsang-kort (www.singsang.com) Kjempebra!!!, plastelina, klitremerker+klistremerkebok, dukkeklær, truser (litt kjekt når man skal begynne å gå uten bleie), smykker eller hårklemmer, my little pony-hest ...

åhhh, jeg kunne holdt på å ramse opp dagen lang.. ;)

Skrevet

Jenta vår på 3 er veldig glad i små Ole Brumm figurer. Hun har også noen små plastikktroll med hår som hun elsker. Ellers liker hun sandkasseleker, tegne og malesaker, lottospill, dukker og dukkeservice, lego, fin dansemusikk og fine kjoler (med blomster og sommerfugler). I grunn liker hun det meste, kommer ikke på noe hun ikke syns er interessant.

Skrevet

Jeg tror moralen må være å kjenne barnet som skal ha gave, men det gjør jeg dessverre ikke så jeg vet ikke en gang hva hun har ti av fra før.

Valget ble dukke i badekar, med litt stellesaker og dukkebleier. Så får vi bare håpe hun er like dukkegal som min lille jente.

Takk for alle andre fine tips også, de er lagret til senere bruk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...