Gå til innhold

De rareste menneskene

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Da jeg jobbet i klesbutikk var det en dame som skulle melde meg for æreskrenking fordi jeg gikk etter henne og sa "du må nok betale for de varene du puttet i veska di" da hun hadde revet med seg tre-fire topper, en bukse og litt sminke og var på vei ut av butikken". Jeg sa det på en høflig og diskré måte til og med, men nei, anmelde meg til politiet skulle hun, okke som....

En annen gang, i samme butikk, var det ei voksen dame som antagelig har hatt et uhell under menstruasjonen sin eller noe. Hun stjal iallefall ei truse, gikk inn i prøverommet for å ta den på seg og gikk ut av butikken. Vel ute ble hun stoppet av vaktene og da jeg gikk inn i prøverommet igjen lå den brukte trusen på gulvet og det blodige bindet var klistret opp på veggen... :overrasket:

Denne butikken jeg jobbet i var på et kjøpesenter og kontoret og spiserommet vårt var i etasjen over selve butikken. En dag jeg skulle opp på kontoret stod det ei dame og knota veldig rett ved toalettet jeg måtte gå forbi for å komme meg opp. Tenkte ikke noe videre over dette men da jeg skulle ned en stund etter møtte jeg securitasvaktene i gangen der damen hadde stått, der stor de og huffet seg og brakk seg som bare det. Så så jeg jo hvorfor etterhvert, damen hadde bæsjet oppover veggen (ja, oppover veggen) og stukket av. Dette var da i gangen på kjøpesenteret, rett ved toalettet....

Huff, nå ble det mye ekkelt her...sorry.

edit: skrivefeil

Endret av Amygdala
Videoannonse
Annonse
Skrevet

æsj :ler:

noen mennesker er så rare

Skrevet

Apropos røyking:

En jeg kjenner mente at røykvarsleren ulte når det var på tide å gå i kiosken og kjøpe nye røykpakker.

:klaske:

Skrevet
Jeg jobber i en hotell-resepsjon, og blant alle de menneskene jeg er i kontakt med i løpet av en dag, så vil jo følgelig noen av dem være mer... spesielle.

-

Har du lest boken eller sett serien "Hotel Babylon"? Det bør du gjøre, du som har stått i hotellresepsjon, sikkert en del du kan kjenne deg igjen i. Der er mange sprø historier fra Londons hotellverden samlet!

Skrevet (endret)
Har du lest boken eller sett serien "Hotel Babylon"? Det bør du gjøre, du som har stått i hotellresepsjon, sikkert en del du kan kjenne deg igjen i. Der er mange sprø historier fra Londons hotellverden samlet!

ÅÅååå jeg elsker Hotel Babylon-serien!!! Utrolig mange flotte karakterer der, det er morsomt, sexy og spennende på en gang. :) (Sorry at jeg blander meg inn her altså)

Redigert: Jeg får vel putte inn en historie her siden jeg kom med et ganske irrelevant innlegg. Dette handler om en dame som var naboen vår der vi bodde da jeg var rundt 8 år:

Vi bodde i et sånt hus som var delt inn i to boliger. Naboen bodde i etasjen over oss, hun hadde en sønn på rundt 5 år. Damen var kjent for å være veldig nysgjerrig, noe vi ofte fikk erfare hvis sønnen var på besøk hos oss. Han spurte nemlig om de merkeligste ting.

En dag vår familie på 4 skulle ut med bilen en tur (vi skulle bare på butikken eller noe) kommer plutselig 5-åringen til syne i stuevinduet og roper: "Hvor skal dere hen da?" Pappa lukter lunta og skjønner at det er moren som har bedt ham spørre. Så han svarer "Vi skal til Kanada!" I neste sekund snur gutten seg og roper kjempehøyt inn i rommet: "KANADA!!" :ler:

Endret av Meaty
Skrevet

:hoho: For en bra tråd....

For en stund siden var vi i butikken og sto og ventet på vår tur i ferskvareavdelingen. Mannen foran oss skulle kjøpe ferdig laget lasagne, men han ville på ingen måte betale for emballasjen. Betjeningen veide emballasjen og kom frem til at den kostet ca 0,50,-. Betjeningen sa han kunne få lasagnene i hånden hvis han ville, men det ville han heller ikke :ler: Han sto i all evig tid og maste om dette og begynte å blande regjernigen inn i hele emballasje-saken. Det er noen mennesker som bruker så mye energi på tull.

Skrevet
: Det er noen mennesker som bruker så mye energi på tull.

Jepp, enig i den....hadde det enda vært morsomt, men det er som regel flisespikking og klaging.

For ikke å komme helt off topic, så stod jeg også i ferskvareavdelingen en dag, og en mann med surt fjes kommenterte det jeg kjøpte: "skal du ha den tørre greia der"? .....eller kanskje det var forsøk på sjekking, velger å ta det humoristisk jeg. :ler:

Oh,yess.

Skrevet

jeg har jobba i ferskvaren og det har jeg møtt mye rare folk. :ler: husker spesielt en episode der jeg holdt på å begynne å le. var en voksen dame som kjøpte varm mat. vi har jo sånne poser vi har ha rundt for at maten skal holde seg varm en liten stund, og en slik en ville hun ha - for hun ville at maten skulle holde seg varm til hun skulle spise den dagen etter..

Gjest Fruktfat
Skrevet

en kollega satt og så ned på puppene sine og sa "jeg lurer på hvilken pupp jeg skal amme med når jeg får barn? det er den venstre som er mest vanlig, er det ikke det da?"

satt ute og røyka, da hun kom med "så rart, det bruker jo å være sol her på sommeren, kanskje sola flytter seg?"

Skrevet
Jeg jobber i en hotell-resepsjon, og blant alle de menneskene jeg er i kontakt med i løpet av en dag, så vil jo følgelig noen av dem være mer... spesielle.

- En gjest drar frem rom- nøkkelen sin (som er et plastkort med magnetstripe) og spør med den største selvfølgelighet: "Kan jeg få kjøpe noe med dette kortet?"

Da jeg svarer at nei dessverre det går nok ikke, så snur hun og går fornærmet sin vei.

-En annen gjest spør om utgangen (Hun står sånn ca 3 meter unna døra) men jeg peker da i retning døra. Gjesten presterer å gå i en helt annen retning, bort til noen store vinduer som rekker helt ned til gulvet, for så å famle bak gardinene etter døra/dørhåndtaket.

Det ender med at jeg går bort til henne, tar en vennlig tak rundt armen hennes og følger henne bort til den faktiske utgangen, hvorpå hun takker og bukker. Hun var i det minste høflig!  :ler:

-En annen gang hadde vi en narkoman inne i lobbyen, hun hadde med sykkelen sin som hun plasserte inntil en skjenk, mens hun selv satte seg godt til rette i en sofa...og sovnet. Vi prøvde å vekke henne for å få henne ut, men hver gang hun prøvde å reise seg så datt hun bare ned igjen, og etter å ha mumlet noe om " bare litt til a.." så sovnet hun igjen. Til slutt så måtte jeg ringe etter vakta for å få henne og sykkelen ut.

- Noe av det mest ubehagelige jeg har opplevd ( nå stod jeg riktignok og så på) var da resepsjonssjefen ble kjeftet ut så til de grader av et par som sjekket ut. De hadde bodd hos oss et par dager, og de hadde ikke vært innom resepsjonen i løpet av oppholdet, såvidt jeg vet, så man skulle anta at alt var i sin skjønneste orden. Men neida...etter å ha levert rom- nøklene sine, begynte mannen, til kollegaen min: "Hvordan kan du være stolt av å jobbe her?? At du tør å stå der i uniformen din og liksom presentere dette hotellet- det er en skam!" Noe i den dur. Kollegaen min fikk stotret frem at hun skulle hente resepsjonssjefen, som hun så gjorde. Og mannen fortsatte, like rasende, å ramse opp alt som hadde vært så fælt og grusomt ved å bo på hotellet. Resepsjonssjefen prøvde å være saklig på en høflig måte, men kom ingen vei med det. Det var jo ingenting å beklage! De tingene som mannen ramset opp virket helt uhørt i mine ører, så som smådetaljer a la " Det var brødsmuler på gulvet i spisesalen da vi spiste! " ( Som sikkert han hadde sølt) og lignende. Jeg stod jo ganske så storøyd og så på, og i løpet av de ti minuttene det varte, sa resepsjonssjefen "Jeg beklager" og type andre unnskyldninger, i håp om at det ville hjelpe. Da mannen endelig var ferdig med å lire av seg, avsluttet han med å si: "Og utrolig nok så du har ikke bedt om unnskyldning for dette en eneste gang!!" Og da resepsjonssjefen prøvde å si at det hadde hun da gjort, flere ganger, gjorde han mine til å slå...Og han nektet selvfølgelig å betale.

Et heeerlig menneske, må jeg si....*grøss*

Dette var det jeg kom på i farta  :)

Synes det høres ut som om dette kan være noe dette paret pleier å holde på med jeg, for å slippe og betale for hotelloppholdene sine. Og noen ganger funker det sikkert.

Skrevet

En "klassiker" på jobben hos meg er når en narkoman "kunde" fant sin vei inn til en arbeidsstasjon litt utenom alfarvei, hvor han fant saks og begynte å klippe sitt lufsete, skittne hår, rett over tastaturet..! Gjett om min kollega som brukte den pc-en ble lykkelig! ;) Jeg har nok en del enda bedre historier, om såkalte "normale" folk som oppfører seg ufyselig eller rart i hverdagen, men husker selvfølgelig ingen når jeg har bruk for de!

Gjest Camillo
Skrevet
En jeg kjenner mente at røykvarsleren ulte når det var på tide å gå i kiosken og kjøpe nye røykpakker.

Det måtte være kødd (håper jeg). :hoho:

Gjest Camillo
Skrevet

En dag jeg kom fra trening og satt på bussen hjem, kom det inn en godt rusa fyr og stilte seg ved siden av meg.

Jeg hadde den svarte treningsbagen ved siden av meg, da han pekte og sa "det der var en veldig fin hund, asså!"

Jeg tenkte at det ville jo være litt flaut for ham om jeg påpekte at det var en bag, så jeg smilte bare og sa "tusen takk". De som satt rundt oss begynte å smile litt for seg selv, og det ble ikke bedre da han begynte å spørre meg hva bagen min het, hvor gammel den var, om den var snill og om vi gikk mye på tur.

Skrevet

:hoho:

morsomt! - tenker de andre passasjerene koste seg over opptrinnet. Nesten som en slags standup-komedie.

Gjest lurven
Skrevet
en kollega satt og så ned på puppene sine og sa "jeg lurer på hvilken pupp jeg skal amme med når jeg får barn? det er den venstre som er mest vanlig, er det ikke det da?"

satt ute og røyka, da hun kom med "så rart, det bruker jo å være sol her på sommeren, kanskje sola flytter seg?"

hoho

Skrevet
En dag jeg kom fra trening og satt på bussen hjem, kom det inn en godt rusa fyr og stilte seg ved siden av meg.

Jeg hadde den svarte treningsbagen ved siden av meg, da han pekte og sa "det der var en veldig fin hund, asså!"

Jeg tenkte at det ville jo være litt flaut for ham om jeg påpekte at det var en bag, så jeg smilte bare og sa "tusen takk". De som satt rundt oss begynte å smile litt for seg selv, og det ble ikke bedre da han begynte å spørre meg hva bagen min het, hvor gammel den var, om den var snill og om vi gikk mye på tur.

Haha!! Så utrolig bra!! :ler:

Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Gjest sjekker inn på hotellet. Da jeg gir henne romnøkkelen og hun skal til å gå, sier jeg ifra om at det fremdeles serveres middag, hvis hun har lyst på den.

" Åja," sier hun, " Ja, når varer den til?"

"Til klokka fire," svarer jeg og peker på klokka.

"Akkurat, ja kanskje det," sier hun da, " men kanskje jeg skulle gå opp med bagasjen først- hvor lenge varte middagen til?"

Jeg svarer igjen, at den varer til klokka fire.

" Ja, det høres jo fristende ut, hm....ja, det er lenge siden jeg har spist. Hvor lenge var det igjen av middagen?"

Da bare ser jeg på henne, og svarer ettertrykkelig: " I fem minutter til".

Endelig går damen...

Skrevet

Fra sommerjobben på Hurtigruten fikk en høre en del morsomme historier med turister:

Amerikansk turist:

"Kelner, den øya der, hvor gammel er den"

Servitøren noe forfjamset: "Eh...ca 40 år"

"OK." Fornøyd med svaret.

Når hurtigrutene passer hverandre (sør og nordgående) fortelles dette over høyttalerene slik at turistene skal ut og vinke til skipet...

Ca 11 om formiddagen fra høyttalerene:

"Og på høyre side passerer vi nå MS Midnattsol"

Dette ble oversatt til tysk og engelsk osv.

Så utbryter en tysk eldre dame

"Midnattsol kl 11 på formiddagen, ja Norge er bare helt fantastisk!"

Fra sommerjobb på Svalbard

Fra norsk(!) kvinne i ca juli måned

"Nå har jeg vært her i tre uker og ennå ikke sett noe av dette nordlyset dere reklamerer sånn for!"

(Og for de som sitter som noen spørsmålstegn nå: Det er dagslys hele døgnet på Svalbard om sommeren, nordlys kan følgelig ikke sees før vinterstid)

Også husker jeg den turisten som påsto at Svalbard var en del Finland.

"Eh, nei, det er nok Norge..."

"No, its Finland!"

Han var så bestemt og overbevist at jeg bare: "Eh, ok..."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...