hjertesukka Skrevet 14. april 2007 #21 Skrevet 14. april 2007 Så var det Ola Donk i Syden: Et traust eksemplar, type norsk turist skulle kjøpe seg norsk avis i kiosken der ekspeditrisen var spansk, og hun skjønte selvfølgelig ikke ordet "avvis".......med trøndersk tonefall.... Han gaulte "avvis" flere ganger, ble mer og mer aggresiv, inntil noen i køen bak ham foreslo at han skulle si "newspaper" til damen, men da ble han bare enda sintere: "Nei, ska ha "avvis"! -og dermed basta!!!
fuerza Skrevet 14. april 2007 #22 Skrevet 14. april 2007 Jeg var på jobb da en mann i 40 årene kom bort til meg og fortalte meg hvordan man stavet navnet hans.. Videre begynte han å skryte over at han hadde slått ned en kollega av meg fordi kollegaen min visstnok hadde krøllet posten hans. Jeg sa at å slå ned mennesker ikke var en fin ting å gjøre, og da sa han at han aldri skulle slå meg ned, for jeg var så søt og grei.. Han var et rart (og uforutsigbart) menneske. Men så bør det jo nevnes at mannen er psykiskt utvikligshemmet.
Gjest Advena Skrevet 14. april 2007 #23 Skrevet 14. april 2007 (endret) Minner meg litt om den klemme-videoen på youtube, som noen her på KG har i signaturen sin (husker ikke hvem), hvor en fyr går rundt og spør tilfeldige folk på gata om han kan få klemme dem. ← Men han spør dem ikke, han holder bare et skilt. Forøvrig har jeg hatt min porsjon av rare mennesker, f. eks. en mann som klaget over at jeg sa "påse" istedenfor "pose" (jeg er fra vestlandet). En annen kollega har hatt den samme kunden, og han sa det samme til henne: "Det heter pooose". Kunden som kom etter ham sa: "Jeg vil ihvertfall ha en poooose" og lo. Endret 14. april 2007 av Mystisk
Gjest beekeeper Skrevet 14. april 2007 #24 Skrevet 14. april 2007 En gang så kom det en amerikaner inn i butikken, i tjueårene og ville se på tskjorter til sin kjære der hjemme. Har var i den amerikanske marinen. Etterhvert hvor jeg viser frem skjortene til han og vi diskuterer størrelsen hennes, flekker han opp bildet i lommeboka si av kjæresten som står der i en liten topp og skjorts. Greit nok det, men så begynner han å bla, og så kommer det opp bilde av henne i minimalt undertøy!! "She's kind of this size" sier han, mens jeg rødmer og sier noe sånt som "yeeees, okay, hnngggg" Det var veldig pinlig og ekkelt. Håper ikke dama vet at han reiser verden rundt og flekker frem undertøysbilder i hytt og pine til fremmede.
Sluagh Skrevet 14. april 2007 #25 Skrevet 14. april 2007 Nylig sagt på en Shakira konsert(ikke av meg): "åh så kjipt, hun synger jo nesten bare på spansk!!" Jau...
linky Skrevet 14. april 2007 #26 Skrevet 14. april 2007 (endret) Mye rart å lese om her. men hun som fikk regning på 250 kr etter å ha vert i konfirmasjon tar jo kaka. går det an Endret 14. april 2007 av linky
ashera Skrevet 14. april 2007 #27 Skrevet 14. april 2007 (endret) Tata mi hadde vært på gjennomreise i byen og lagt igjen julegaver til oss fra svogeren sin, som skulle stoppe og levere dem hos oss (vi bodde da midt imellom jobb og hjem for denne fyren, han kjørte faktisk igjennom gata vår på hjemveien). Da han leverte gavene, forlangte han at vi spleiset på bensinen. Han forlangte 15 kroner, jeg hadde ikke småmynt, så jeg ga ham galant en tjuekroner og ba han beholde resten som tips. Dette var for mange år siden, da jeg og mannen var fattige studenter, og mannen det gjelder har penger så det holder. Edit: Tastefeil Endret 15. april 2007 av hera
Anglofil Skrevet 14. april 2007 #28 Skrevet 14. april 2007 (endret) Det er nok også derfor han har penger hera, hvis han oppfører seg sånn mener jeg. Går det ann! Husker en gang da jeg hadde bursdagsfest. Jeg var rundt 14 år og hadde invitert mange jenter (mange av dem kjente hverandre ikke). Vi satt og så på en film, en skrekk film. Så var det et eller annet med at hun karakteren står i dusjen og ja, hva skal jeg si, får en 'deilig' følelse. Vi var jo tross alt 14 og sex (og lignende) var jo ikke det vi snakket mest om den gangen, så det hele ble en litt flau seanse. Uansett, så smeller det da fra en av jentene, ei som er kjent for å snakke litt før hun tenker seg om; "men det er da helt vanlig med en orgasme!". Det ble helt stille og alle så på hverandre. Jeg kjente jeg nesten ble flau på hennes vegne. Klart det er vanlig, men det var kanskje ikke det rette forumet å ta det opp i. I dag synes jeg det hele er bare litt komisk, selv om jeg synes det er litt rart. Ville aldri turt å si slike ting høyt, ihvertfall ikke den gangen, foran fremmede mennesker. Mvh Yvonne Endret 14. april 2007 av yvonne
Gjest "gjest" Skrevet 14. april 2007 #29 Skrevet 14. april 2007 Jeg har en venninne som er så grådig at hun sparer på brødposene. De kan jo brukes om igjen.
Anglofil Skrevet 15. april 2007 #30 Skrevet 15. april 2007 (endret) Kom på noe annet. Onkelen min har jeg alltid sett på som litt "rar", og er ikke den eneste som synes det. Han er vel det mest asosiale mennesket jeg vet om og hvis f. eks tanta mi og han skal ha noe, f. eks invitere til middag o.l, forsvinner han alltid ned i verkstedet sitt og jobber (han er snekker). Selv har jeg nesten aldri sett fyren, rett og slett fordi han ikke viser seg. Men for 2-3 år siden, var foreldrene mine og jeg på besøk. Da kom han plutselig opp fra kjelleren der han holdt på, satt seg ned og pratet med oss. Alle ble helt rare og gjorde store øyne. Det var nesten komisk. Så begynte han å skravle og plutselig har kvelden gått forbi i en fart, fordi den faktisk var hyggelig. Da vi skulle gå kom han bort til meg og ga meg en stor kos og en 200 lapp. Jeg ble helt forfjamset og visste ikke helt hva jeg skulle si, så jeg stammet fram et "takk". Så satt vi plutselig tilbake i bilen og alle så på hverandre og sa; "jøss!". Dette var liksom mannen som ikke engang ville gå i sin egen sønns bryllup fordi han hater å være i selskap med andre mennesker.(..) Han har heller ingen tro på banker og har derfor alle pengene sine i en safe. Fordi han og kona aldri bruker penger (de drar aldri noen stand), er de stinn med gryn, som pappa sier. I 50 årspresent til sin kone kjøpte han en splitter ny Ford Focus. Han kom med pengene i en koffert og cashet opp for bilen. Bare han som kan gjøre noe slikt.(..) Mvh Yvonne Endret 15. april 2007 av yvonne
Gjest Eir Skrevet 15. april 2007 #31 Skrevet 15. april 2007 Jeg har en venninne som er så grådig at hun sparer på brødposene. De kan jo brukes om igjen. ← Hva er galt med det? Jeg synes de er rarere de som kaster fullt brukbare ting, bare fordi de er brukt en gang.
Gjest Frk Åberg Skrevet 15. april 2007 #32 Skrevet 15. april 2007 Jeg har en venninne som er så grådig at hun sparer på brødposene. De kan jo brukes om igjen. ← Noen velger å kalle det miljøbevisst...
Gjest Nordstjernen Skrevet 15. april 2007 #33 Skrevet 15. april 2007 Jeg har en venninne som er så grådig at hun sparer på brødposene. De kan jo brukes om igjen. ← Det gjør jeg også, fordi jeg synes det er idiotisk å kaste en pose som kan brukes igjen! Jeg sparer også på krydderglassene. De vasker jeg, og fyller opp med krydder fra poser. Jeg stopper også sokker som det er små hull i, og tro det eller ei men klær som er ødelagte bruker jeg til og med som filler eller lapper. Jeg er kanskje rar, men grådig? Kanskje, men det er ikke det jeg er kjent for å være. Men han som står for det snåleste jeg har opplevd, var punkeren jeg møtte for mange år siden. Han spurte meg om jeg hadde fyr. Jeg smilte til ham, og ga ham en lighter jeg hadde i veska, og sa han kunne beholde den for jeg hadde en til. Gutten/mannen fikk tårer i øynene og takket meg for at jeg var høflig, og at jeg svarte tilbake da han snakket til meg... Han kan vel ikke karakteriseres som rar, men jeg mente da at det var rart å bli rørt bare fordi jeg svarte da han snakket til meg. I etterkant skjønner jeg hvorfor, men da var han bare snål.
Gjest Frances Skrevet 15. april 2007 #34 Skrevet 15. april 2007 Jeg kjente ei dame som krevde tilbakebetalt utgiftene hun hadde da hun måtte kjøre tilbake til en butikk for å bytte en vare. Hun hadde nemlig kjøpt svart strømpebukse og skulle ha solbrun. Det måtte da selv de forstå, og gi henne tilbake for bensin og parkering. Samme dame proklamerte sin beundring for en uhelbredelig kreftsyk kvinne fordi hun var "så tynn og lekker"
Kitsune Skrevet 15. april 2007 #35 Skrevet 15. april 2007 På klær som selges i flere land, står det ofte prisen til disse landene på samme merkelapp. En dame ble skikkelig ufin i butikken der jeg jobbet for at hun ville betale den danske prisen. Den var 100 kr lavere, og siden den sto der, mente hun selv at det var det hun kunne velge å betale. Dama så ikke gal eller rar ut, faktisk helt normal og hadde med seg ett barn... Og en lang periode ville alle som prøvde badedrakt vise meg den på og spørre om min mening. Det var veldig rart at så mange mennesker vil vise seg i badedrakt inne i en butikk. Og vær så snill, hvis du er en som ville gjort det, dytt hårene inn!!!
Gjest Leya Skrevet 15. april 2007 #36 Skrevet 15. april 2007 Samme dame proklamerte sin beundring for en uhelbredelig kreftsyk kvinne fordi hun var "så tynn og lekker" ← Det der kunne vært en venninne av mamma som sa til meg. Jeg hadde gått ned masse i vekt etter en ulykke og så ut som et skrapt skinn.. "du kledde virkelig å gå ned noen kilo Leya" Ja 15 på en uke er skikkelig sunt og bra for deg...
Amalie_85 Skrevet 15. april 2007 #37 Skrevet 15. april 2007 hihi, mye festlig. en gang jeg gikk gjennom byen var det en av de narkomane som stoppet meg og spurte etter småpenger. Jeg sa at dessverre det hadde jeg ikke (noe jeg ikke hadde da jeg som oftes bruker kort), jeg gikk videre så ropte ho etter meg "fy faen, dette skal jeg huske. ikke tro at jeg kommer til å hjelpe deg noen gang". jeg jobber på en bensinstasjon, og der står det noen spilleautomater, det var en som sto der og spilte og spilte, så ble han kjempe sur og begynte å bable om at det er noe feil med maskinen fordi når du legger på så og så mye skal man jo minst få 80% tilbake. Jaha sa jeg. Det har jeg aldri hørt om. JEg kan ikke noe med maskinene, for det er ikke vårt ansvarsområde sa jeg. Da ble han kjempe sur og begynte å kjefte på meg fordi jeg ikke hadde en maskin som virket som den skulle
Meaty Skrevet 15. april 2007 #38 Skrevet 15. april 2007 En dame som handlet av og til der jeg jobbet sa plutselig en dag at hun syntes jeg var en så kjekk jente, og at den mannen som får meg var heldig. I neste øyeblikk drar hun kjapt opp en bunke med bilder. De er av sønnen hennes i uniform, og hun begynte å fortelle om at det var så synd at han ikke hadde funnet seg noen jente enda, han som tross alt bodde i USA nå og hadde så mye penger. Dette var tydeligvis mor som var ute for å leke Kirsten Giftekniv. Jeg fikk stotret frem at "ja samboeren min er utenlandsk han også", hvorpå damen pakker vekk bildene, tar varene under armen og sier oppgitt "jaja du får ha en fin dag da". Jeg ble vel stående og måpe et par minutter, før jeg fikk skikkelig latteranfall.
Rhiakath Skrevet 15. april 2007 #39 Skrevet 15. april 2007 I høst samlet jeg inn penger til FORUT som bøssebærer, og stilte meg på et hjørne ved en matbutikk. Etter ti minutter kom en mann omtrent løpende mot meg og jeg tenkte først at han var jammen ivrig etter å gi. Men neida, han skjelte meg ut så ørene flagret fordi jeg sto i nærheten av han (50 meter unna..) og tok penger han egentlig skulle hatt. Det rareste var vel egentlig at han kalte meg egoistisk (samle inn penger til vedledighet og være egoistisk av den grunn? Jaja). Han skremte meg bort i alle fall, og på vei gjennom gaten tilbake til de andre bøssebærerne ropte han etter meg at jeg kunne vente meg en kniv i brystet snart Hører med til historien at en av de andre gikk demonstrativt bort til han og ga han en tier i sin isboks, og jammen ble han ikke paff! Kanskje han fikk noe å tenke over. Som butikkmedarbeider har jeg opplevd mye rart, men det toppet seg da en kunde kom og skulle ha et par varer og skulle ta det på VISA'en sin. Han trakk kortet gjennom betalingsautomaten endel ganger, men kortet ville ikke virke. Forsøkte å hjelpe han ved blandt annet å bruke teip på kortet osv, men det ville fortsatt ikke virke. Deretter skjelte han meg ut fordi han mente jeg hadde slått av magnetsfeltet sånn at han ikke fikk betale Jeg visste ikke vi i butikker hadde en knapp hvor vi slår av et magnetfelt for å irritere kunder Snart kom han drassende med sin store, sterke kompis som også mente at jeg hadde slått av magnetsfeltet. Da kortet endelig virket kjeftet han mer og mente at jasså, nå hadde jeg slått på magnetfeltet igjen ja!
Gjest Maxagaze Skrevet 15. april 2007 #40 Skrevet 15. april 2007 Kom på noe annet. Onkelen min har jeg alltid sett på som litt "rar", og er ikke den eneste som synes det. Han er vel det mest asosiale mennesket jeg vet om og hvis f. eks tanta mi og han skal ha noe, f. eks invitere til middag o.l, forsvinner han alltid ned i verkstedet sitt og jobber (han er snekker). Selv har jeg nesten aldri sett fyren, rett og slett fordi han ikke viser seg. Men for 2-3 år siden, var foreldrene mine og jeg på besøk. Da kom han plutselig opp fra kjelleren der han holdt på, satt seg ned og pratet med oss. Alle ble helt rare og gjorde store øyne. Det var nesten komisk. Så begynte han å skravle og plutselig har kvelden gått forbi i en fart, fordi den faktisk var hyggelig. Da vi skulle gå kom han bort til meg og ga meg en stor kos og en 200 lapp. Jeg ble helt forfjamset og visste ikke helt hva jeg skulle si, så jeg stammet fram et "takk". Så satt vi plutselig tilbake i bilen og alle så på hverandre og sa; "jøss!". Dette var liksom mannen som ikke engang ville gå i sin egen sønns bryllup fordi han hater å være i selskap med andre mennesker.(..) [...] ← Skal vedde ganske mye på at han sliter med sosial angst, han har endel av symtomene. Rar eller ei, jeg tror ikke han har det så godt med seg selv..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå