Gjest Frysepulver Skrevet 13. april 2007 #1 Skrevet 13. april 2007 Kom på en episode fra min søsters barneår. Foreldrene mine skulle til et vennepar som også er faddere for nevnte søster og feire nyttår. Søsteren min var vel halvannet år og som seg hør og bør i vår familie så blir vi lett kvalme når vi gleder oss til noe som barn. Hun kastet derfor opp en gang før de dro og mamma var så uheldig å nevne dette til venninnen. Denne ble i overkant nervøs (hun har et prikkfritt hjem hvor selv lampeskjermene er støvfrie til enhver tid ), så etter en mindre hyggelig middag kom hun på den idéen å sette vognen med min våkne søster i inn på vaskerommet. Der var det fliser må vite, så da gjorde det ikke så mye dersom hun skulle være uheldig... Min mor valgte å gå hjem isteden, å ha sin yngste datter henvist til et vaskerom på nyttårsaften var litt mer enn hun kunne tåle (Ja, pappa ble med han også). Kjenner dere noen snodige personer med rare ting for seg?
ATV Skrevet 13. april 2007 #2 Skrevet 13. april 2007 tante fortalte at hun en gang var i konfirmasjon, når de skulle dra fikk de en regning på 250kr for mat og drikke
Serene Skrevet 13. april 2007 #3 Skrevet 13. april 2007 Kanskje litt på kanten av det du spør om, men morsomt likevel: Jeg jobbet en gang i en butikk og opplevde en kvinne som var veldig opptatt av å få tak i rette tape. Jeg tror vi sto i et kvarter og så gjennom diverse ulike taper (eller teiper?), før hun endelig fant en hun kunne bruke. Jeg tar med tapen til kassa, slår inn 29 kr og dama sperrer opp øynene: "Jammen, jeg skulle jo ikke ha en hel rull! Jeg trenger bare et par meter!" I det øyeblikket begynte øynene å søke rundt i rommet, og jeg tenkte "Er jeg på TV nå?", dere vet, smil til det skjulte kamera osv.. Jeg forklarer at tape selges kun i hele ruller, og at jeg ikke kan ta av bare et par meter, det vil uansett gå ut over limet osv. Og dama går nå med på det tilslutt, kjøper seg en hel rull til 29 kr. Og nei, det var ikke noe skjult kamera. Jaja...
dront Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Tør ikke nevne historier med folk jeg kjenner, men tar meg den frihet å undre meg over en større gruppe mennesker: Trøndere. Dette er basert på en fotokonkurranse i gratisavisen Byavisa nylig, hvor månedsvinneren (etter først å ha vunnet en uke) var et bilde av en unge som ytterst stolt trøkket den røde potta si med en nylagt bæsj opp i kameralinsa. At et slikt bilde ikke bare vinner ukespremien, men også er månedens vinner, må vel si noe om trønderes sans for humor eller "de nære øyeblikk". Den samsvarer ikke helt med min.
Gjest Emera Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Tør ikke nevne historier med folk jeg kjenner, men tar meg den frihet å undre meg over en større gruppe mennesker: Trøndere. Dette er basert på en fotokonkurranse i gratisavisen Byavisa nylig, hvor månedsvinneren (etter først å ha vunnet en uke) var et bilde av en unge som ytterst stolt trøkket den røde potta si med en nylagt bæsj opp i kameralinsa. At et slikt bilde ikke bare vinner ukespremien, men også er månedens vinner, må vel si noe om trønderes sans for humor eller "de nære øyeblikk". Den samsvarer ikke helt med min. ← Hehe, så det bildet jeg og. Det er sikkert mye "koseligere" med barnebæsj enn voksenbæsj altså... Men å sende inn et bilde til avisa er i meste laget! Fatter ikke hva hverken de som tok bildet eller folkene i avisa har tenkt. Nå tror jeg ikke du kan dømme hele Trøndelags befolkning på grunnlag av en barnekabel i ei potte, da.
dront Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Neida, dømmer ikke alle trøndere utfra bildet. Hehe, men en viss redaksjon ligger dårlig an
Hobgoblin Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Egentlig har jeg truffet ganske så mange rare mennesker. Men nærmest i tid ligger en alkis som stod i heisen hjemme. Da vi kom inn i heisen, sa han: Jeg blir så irritert på den forbannede heisen! Den går bare opp og ned, opp og ned, hele tiden... Han så faktisk ganske frustert og lei seg ut også. Heldigvis klarte jeg å la være å le inntil vi var vel ute av heisen.
hjertesukka Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Det er sikkert mye "koseligere" med barnebæsj enn voksenbæsj altså... ← Hehe, ja det kan man si.....følgende historie viser jo at barnebæsj kan være riktig så søtt. Jeg innestår ikke for sannhetsgehalten i denne historien, siden den er fortalt av min ex-svigermor. Et eldre par som endelig fikk sitt første barn, den etterlengtede sønnen, la den første bæsjen hans på glass og hermetiserte den.
Susannah Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Jeg har fortalt dette før i en annen tråd om det å jobbe i butikk, en kan virkelig møte mange rare kunder: En gang kom en kvinne helt fortvilet bort til meg da jeg var på jobb i en matbutikk i min ungdom. Om vi var utsolgt for yoghurt naturell? Ja, jeg måtte dessverre innrømme det. Hva skal jeg gjøre da? spurte hun fortvilet. Jeg har jo sopp i underlivet!
Kosemose Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 tante fortalte at hun en gang var i konfirmasjon, når de skulle dra fikk de en regning på 250kr for mat og drikke ← Denne tar kaka!
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Jeg traff nylig en mann i en park, som stoppet meg og ga meg et kompliment. Han hadde lange dreads og litt alternativ klesstil. Han sa han syns verden er så hard og folk er så travle, at de ikke ser menneskene rundt seg. Så han syns vi burde være flinkere til å gi hverandre komplimenter. Han ba meg så om å si noe positivt om ham. Kjæresten min mente at jeg ble forsøkt lagt an på, men det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror han var oppriktig. Minner meg litt om den klemme-videoen på youtube, som noen her på KG har i signaturen sin (husker ikke hvem), hvor en fyr går rundt og spør tilfeldige folk på gata om han kan få klemme dem. Ellers så har jeg naturlig nok vært borti i en del pussige episoder gjennom noen år som ferievikar på sykehjem og psykiatrisk sykehus. Av det har jeg tenkt at vi "normale" er alt for bundet av samfunnsnormer. Tenk om vi kunne synge høyt i butikken eller danse på fortauet, uten at noen så rart på deg
Gjest Neria Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 Jeg traff en mann på rema for et par dager siden som helt uppfordret begynte å lese opp innholdsdeklarasjonen i et brød for meg. Deretter fortalte han meg hva paprikaen kostet på Prix. Merkelige mannen...
ATV Skrevet 13. april 2007 #16 Skrevet 13. april 2007 i Oslo kom en narkis/alkis bort til meg og spurte om en røyk, jeg svarte at jeg ikke røyka og gikk videre,etter og ha godt ca 5-6 meter hører jeg en rope bak meg "DIN SMAL RÆVA FAEN" når jeg snur meg rundt ser jeg stakkarn løper så godt han kan.... har blit kallt værre ting kan man si
Susannah Skrevet 13. april 2007 #17 Skrevet 13. april 2007 Vet ikke hvorfor folk har behov for å fortelle meg om underlivsproblemene sine, men jeg har faktisk opplevd noe rart i den samme gaten som yoghurt-historien en annen gang også. Satt på et venteværelse og kom av en eller annen grunn i snakk med en dame der om Zalo og hvor sterk det er som vaskemiddel. "Ja, det er faktisk så sterkt at da jeg hadde flatlus en gang brukte jeg bare Zalo i noen dager så ble jeg kvitt dem!"
razmatazz Skrevet 13. april 2007 #18 Skrevet 13. april 2007 hehe, sånne tråder er morsomme Hadde en kollega på et prosjekt nylig som ikke kunne fordra gulrøtter kuttet på tvers. Kuttet på langs i "strimler" var det visst helt ok. Og det absolutt verste var de som var kuttet på tvers med ruglete kniv...
dront Skrevet 13. april 2007 #19 Skrevet 13. april 2007 hehe, sånne tråder er morsomme Hadde en kollega på et prosjekt nylig som ikke kunne fordra gulrøtter kuttet på tvers. Kuttet på langs i "strimler" var det visst helt ok. Og det absolutt verste var de som var kuttet på tvers med ruglete kniv... ← Men det er jo faktisk nesten sant! Men mest fordi sånne ekle frossengulrøtter er kuttet med ruglete kniv. Ei venninne av meg møtte forresten en som må kunne beskrives som litt unormal på toget: Hun la merke til at han så ikke helt frisk ut, men uansett - de kom i prat, og vedkommende kunne fortelle at han hadde vært på sykehuset for dialyse. Ok, greit nok, men han skulle på død og liv vise fram det han hadde av arr og dren og kraner på kroppen
Serene Skrevet 14. april 2007 #20 Skrevet 14. april 2007 Jeg kan huske at en gang sto inn på Rema 1000 og fikk øye på et eldre par, tydeligvis forvirret og forskrekket. Og for alle som har vært på Rema 1000, så vet vi jo at logoen henger overalt, den står på hylleforkanter og henger i taket osv. Ha dette i tankene når dere leser hva de spurte meg: "E dettane Prix?" Stakkars mennesker, her har de handlet på gode gamle coopen i tiår, og så har de forvillet seg inn hos fienden. Skummelt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå