Gå til innhold

Bruke egen bil som transport?

Anbefalte innlegg

Gjest Princess
Skrevet

Hei alle sammen!

Er ny bruker på denne siden (har ikke registrert meg enda da, men...:oops:) og gifter meg 6.september i år. Har funnet mange gode tips fra dette diskusjonsforumet - tusen takk! Har begynt å notere den del ting for å huske alle de gode rådene her inne på sidene :wink:

Vi begynner å få en del ting klart nå, og listen begynnet å bli lang! Men så lurer jeg på en liten ting angående transport fra kirken - til fotografen - og tilbake til lokalet...kan man bruke sin egen bil ??? Vi tenkte å stase den litt opp selvfølgelig, med blikkbokser og spraye "nygift" i bakruta eller noe sånt. Hvilken transport har dere brukt / kommer dere til å bruke?

Har fått tilbud om limousin (privat) og han skal ha 1500,- for å kjøre oss de få kilometrene...tenkte kanskje at dette var et område man kunne spare litt penger på - man MÅ vel ikke ha "luxustransport"....eller?

Tips og råd mottas med takk! :)

(Må bare legge til at jeg overhodet ikke har peiling på hva det koster å leie en limousin til dette formålet. Kan jo hende 1500,- er svinbillig for min del :ler: )

Hilsen Lise

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

....så glemte jeg å skrive at vi har en flott og hvit Chrysler Stratus.... (i tilfelle det er relevant for de som ønsker å svare på spørsmålet mitt eller lurer på det :blunke:)

Skrevet

Egen bil må da være helt greit.

Vi brukte bilen til forloveren til mannen min. En helt vanlig, ganske ny Ford stasjonsvogn.

Hadde vi giftet oss på sommeren, hadde vi sikkert brukt bilen til faren til mannen min, en Mustang cab, men den var litt upraktisk på vinteren...

Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Vi skal bruke vår egen bil.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal også bruke vår egen bil den dagen og det syns jeg må være helt greit.

Skrevet

Jeg for min del kunne aldri tenkt meg limo... Men det er fordi det absolutt ikke er vår stil - for noen er det sikkert veldig riktig.

Ser iallefall ingen problem med å bruke deres egen 'vanlige' bil!

Skrevet

Den turen var så kort for oss - at å betale en formue for en bil vi skal ha i halvannen time, ikke tale om. Vi brukte vår egen bil, som ikke er stor eller flott eller noe, bare en rar liten sak. Vi pyntet den med hvite sløyfer og bokser og sånn, kalte den for en brudepike, og skapte fornøyelig stemning da den ble kjørt frem. Så bruk deres egen bil dere, hvis dere vil det.

Skrevet

Vi har tenkt akkurat som deg Princess, at hivs man skal spare penger et sted kan det hvertfall være på transport. Vi tar vår egen bil.

Hvis ikke limousin eller veteranbil er viktig for dere, så drop det!

Skrevet

Vi har valgt å ha en limousin. En av grunnene er at det er en 10 seter. Da får vi, forloverne våres og 4 brudepiker/ svenner plass sammen med oss. En annen grunn er at det er kun en gang vi gifter oss og vil gjøre litt ut av det.

1.500 kr er billig. Vi skal betale 2.500 kr. Da henter den oss i kirken, vi voksne får champanje mens barna får mozell, kjører oss til fotograf/ parken, også til lokalet.

Skrevet

Hei !

Vi har valgt å leie en Cadillac fra 1919, veeeldig fin asså...

Men når jeg tenker over det, så koster det jo svinaktig mye da for en tur til kirken og bort på lokalet ?!?!

Nærmere 3000,- skal de ha :oops:

Kanskje jeg heller skal bruke de pengene på bryllupsferien og heller vaske Audien vår, den er jo fin den også...... :-?

Skrevet

Helt ok å bruke en vanlig bil! Vi gidder ikke å bruke penger på dyr bil, vi har nok av andre ting å bruke pengene på. Vi har faktisk vært inne på tanken å få tak i et vrak som vi skal tagge/overpynte og så få noen til å taue den.... Det må jo ta helt av!!!! Leker fortsatt med tanken, så får vi se hva det blir...

Skrevet

Vi vasker og shiner pappas Audi A6 stasjonsvogn, og bruker den. Skal ha litt hvitt bånd på den ettersom den er sort. Så skal forlovere kjøre vår Opel Astra stasjonsvogn, og brudepikene skal være med i svigerfars Suzuki Baleno stasjonsvogn. Det er helt OK å bruke egen bil....

Skrevet

Vi skal også bruke egen bil til transport. Ikke noe voldsomt fancy, men den gjør nyttet: transporterer oss fra a til å. Og mye kan gjøres med litt sløyfer og pynt!! Vi føler hvertfall at det ikke er denne detaljen som betyr mest for oss, og kan vi spare noen tusenlapper her, så er det bare fint. Så kan vi heller bruke litt ekstra på noe som betyr mer for oss...

Skrevet

Det viktigste er vel at man kommer frem yil dit man skal, eller...? Og ikke hvordan det ser ut når man gjør det! Jeg for min del, hadde ikke en gang hatt noe imot å sette meg inn i en gammel lada (så lenge den er ren)! Fin ting å spare inn noen kroner på!

Skrevet
Jeg for min del' date=' hadde ikke en gang hatt noe imot å sette meg inn i en gammel lada (så lenge den er ren)! Fin ting å spare inn noen kroner på![/quote']

Det hadde vært en hysterisk gimmick - og rasende festlig. Det var omtrent som da vi kom med vår litte bybil med sløyfe på - takal, den så litt bortkommen ut - men hvilken oppsiktsvekkende episode når alle bryllupsgjestene står utenfor kirken og venter og så kommer lille tøff-hopp-hopp-tøff pilkende rundt hjørnet.

Samme med en lada - hadde jeg kjent noen som hadde det - helt vidunderlig. Ut med selvhøytidelighet og gjør noe som blir husket!

(nei, etter to måneder har folk glemt både hvordan bordkortene så ut og hva slags mat de fikk) Men en lada som brudebil - jess, det glemmer de aldri.

Slå dere løs, jenter! Ha det litt moro!

Skrevet

Synes det er en kjempegod løsning å bruke sin egen bil jeg, og det er en ypperlig måte å spare noen tusenlapper på. Har inntrykk av at det å leie en flott bil koster minimum 2000 kroner, og det er dyrt når man bare skal fraktes en liten bit.

Vi var så heldige å få låne en sportsbil gratis. Hvis ikke hadde vi brukt vår egen bil, selvom dette er en helt ordinær bil.

Skrevet

Synes det er helt greit å bruke egen bil. Som regel er det ikke så kjempelang kjøretur, og det er kanskje ikke den viktigste delen av den store dagen.

Vi må leie bil for hele helgen siden vi ikke har bil fra før, og vi skal ha bryllupet utenfor København. Så for oss har vi nesten ikke noe valg, men det blir en helt vanlig bil vi leier. Hvis ikke hadde vi nok ikke valgt å leie noen ekstraordinær bil for bryllupet.

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg har en venninde som har en diger strøken amerikaner som jeg får låne helt gratis!

Gjest Anonymous
Skrevet

Har utruleg lyst til å transporterast i ein Mini!! Haha, viss me får plass då...

Skrevet

Jeg er en av de som absolutt ikke har tenkt å bruke penger på transporten. Vi vet ikke helt hvem sin bil vi skal bruke ennå, men har et par biler i tankene. Dette er det minste problemet egentlig. Det er ikke mange kilometerne vi skal kjøre, så det er egentlig ikke så nøye, synest jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...