Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forvirret! Det er fint og varmt vær og jeg vil bruke skjørt.

Men litt tidlig med bare ben.....

Må kun tynn strømpebukse brukes nå? Jeg synes at det kan bli litt for pyntet til f.eks. et røft olaskjørt. Og mørk strømpebukse er vel for vinterlig eller?

Og hva med sko, må støvlettene gjemmes bort til neste år?

Jeg trenger litt hjelp her! Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jag har på meg 40 den i dag på jobben, tror det hadde blitt veldig kaldt uten.. Men har "småsko" og ikke støveletter da...

Ser mange med støvletter enda jeg, tror det nesten er blitt "helårsplagg"... Men føler meg litt mere sommerlig med andre sko bare...

Skrevet

Jeg bruker gjerne tynne strømpebukser til skjørt av typen olaskjørt. (Styrer unna de med shine effekt!) Bruker alltid støveletter til på denne årstiden.

Skrevet

Her jeg bor er det fortsatt nokså kaldt og vått, så har ingen problemer med å gå med "vinterstrømpebukse" en stund til. Bruker noen ganger støvletter, andre ganger lettere sko. Pleier å ta sånt mer på feelingen - er det varmt og klamt å gå med ullstrømpebukse og tykt skjørt er det et tegn på at man bør finne fram vårgarderoben... Ellers synes jeg man kan bruke nokså tykk strømpebukse til skjørt så lenge det faktisk er kaldt i lufta, men kanskje legge bort de av ull. F eks synes jeg det er greit å bruke tykk strømpebukse, men lettere skjørt og tynnere jakke...

Mulig det ser teit ut :klø: Men vil ikke fryse... Det er mest når jeg har reist til en annen del av landet at jeg har følt jeg har med meg helt feil garderobe med altfor varme og digre vinterplagg når det er vår der jeg kom.

Skrevet

Har gått i skjørt med bare legger lenge nå. Begynte vel for et par måneder siden. Hvis jeg går med strømper begynner jeg bare å klø. Synes ikke det er for kaldt nå, men har kanskje blitt herdet. :)

Skrevet

Jeg ville tatt det mer etter været enn kalenderen.

Om du synes det er for kaldt å gå med bare legger (det synes jeg det har vært her jeg bor i alle fall) så er det a ikke noe i veien for å bruke tykke strømpebukser. Om det blir for varmt kan det vær aktuelt med noe tynnere. Dropp ull dersom det er for varmt, men litt tykke i bomull f.eks?

Støvletter... tja, det bruker jeg fortsatt. Dog under bukse da, så det synes ikke. (må ha meg nye vårsko...) Om "vær og foreforhold" tilsier det, og du har lyst, så har du lov.

så nei, du MÅ ikke bruke tynne strømpebukser, og du MÅ ikke gjemme bort støvlettene.

Skrevet

jeg har tjukk strømpebukse, langt skjørt og joggesko, går fint det, bryr meg ikke så mye hva andre mener, men temperaturmessig går det veldig bra :) Har bytta ut ulkåpa med en tynn jakke og solbriller da.

Skrevet (endret)

Hva med leggings/tights? de blir jo tykkere enn de tynne strømpene.

Jeg bruker selv det og da sorte.

Ellers så blir det lyse strømper.

Støvlettene kan fortsatt brukes syns jeg, det og ankelboots. Ellers går det i ballerinas og pumps.

Det er også de som med hell bruker sorte høye støvletter uten strømpe under, sammens med for eksempel en sort genserkjole.

Bilde fjernert pga. kopirett.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet

I dag har det vært godt og varmt i Oslo, og jeg fant noen strømpebukser som er en mix av netting og blondemønster. Kjøpt på H&M, føles som bomull med litt ekstra elestan. De er ikke hele, men det er ganske mye blondemønster også, så det ble ikke kaldt da jeg var ute og svinset. Så nok dekning og nok sommerlig. :)

I Japan så jeg mange som gikk med knestrømper. Mulig det funker like bra nå som det blir varmere. Det kommer an på både skjørt og strømper, men da får man i hvertfall dekket en del hud samtidig som man får kjent på varmen.

Skrevet

Hudfargede strømpebukser her. Selv om det er nokså varmt, så ser det litt rart ut uten strømpebukser synes jeg.

Støvletter er fortsatt ok. Og om kvelden så synes jeg det er et helårsplagg, eh, sko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...