Eføy Skrevet 13. april 2007 #1 Del Skrevet 13. april 2007 Må bare si aller først, at hverken samboeren min eller jeg har gjort dette før. Vi bor i 3.etasje i en lav blokk. Alle leilighetene her har balkong. Gulvet på balkongen er vanlig treplanker som man har på terrasser og lignende, og dette trenger vi jo å behandle årlig. Før vi flyttet hit i fjor, var dette allerede gjort av forrige huseier. Jeg så en reklame på tv i går om hvordan man skulle behandle treverket. Skrubbe med terrassevask, spyle med masse vann og lakke på nytt (var sikkert mer man skulle også, men jeg husker ikke. ) Er det nødvendig å gjøre alt dette? Jeg ser for meg at naboen vår under oss, ikke blir særlig fornøyd, om vi spyler gulvet på balkongen, slik at vannet renner ned til de. Det er jo selvsagt ikke slik at vannet renner gjennom gulvet altså, men ut på kantene, om dere skjønner hva jeg mener..Eller kanskje ikke? Hvis jeg tenker meg om, så er det vel sånne dreneringer her, som gjør at man ikke får vann på balkongen kanskje.. Ja, som dere skjønner, så har jeg ikke peiling på hva jeg gir meg ut på.. Men fins det altså lettere alternativ enn det jeg selv har nevnt her, som jeg så i reklamen? P.S. Beklager rotetet innlegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosin Skrevet 14. april 2007 #2 Del Skrevet 14. april 2007 Jeg ser for meg at naboen vår under oss, ikke blir særlig fornøyd, om vi spyler gulvet på balkongen, slik at vannet renner ned til de. ← Dette er en av ulempene med å bo i blokk. Vi har samme problemet selv. Før du gjør det, pass på å varsle de under, slik at du ikke ødelegger for kaffekosen deres på terassen. Selv om vannet bare renner ned på kantene, så kan det sikkert irritere hvis det ødelegger deres planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eføy Skrevet 14. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 14. april 2007 Ja jeg er stygt redd for det. Føler meg jo en smule dum, for jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal løse dette. Vi får ta oss en tur innom en faghandel i hvertfall. Kanskje det finnes et vidundermiddel for oss som bor i blokk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titta Skrevet 14. april 2007 #4 Del Skrevet 14. april 2007 Vi gruet oss veldig til dette i fjor. Bor også i lavblokk (og praktisk nok på toppen) og hadde en balkong som skrek etter vedlikehold. Det var endel grønske og annet belegg, så det var ingen annen løsning enn skrubbing med terassevask + spyling med vann. Ikke sjans å hoppe over vasken og gå rett på beisingen. Vi har ikke noe særlig godt forhold til naboene under oss, men det gikk faktisk helt greit. La en lapp i postkassen dems noen dager i forveien hvor vi skrev at vi skulle vaske balkonen og at det sikkert kom litt vannsøl. Så at de tok inn plantene sine og sånn den dagen, og ingen sure miner. Har sett noen andre naboer som har stått med brannslangen og spylt også, så tror nok det er helt vanlig. Men om du finner et vidundermiddel hvor en ikke trenger masse vann så tips meg gjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlise Skrevet 16. april 2007 #5 Del Skrevet 16. april 2007 et annet tips er å spørre styre i borretslaget før dere gjør noe... de vet sikker hva som er vanlig. hos oss får vi faktisk utlevert murmaling og beisen gratis fra styret når vi skal fresje opp ute. de er veldig glad for at det blir godt velikeholdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå