Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kan man sende klage på barnehage?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet

Er det en privat eller kommunal barnehage?

Er den privat bør klagen gå til barnehagens styre, er den kommunal bør den del gå til kommunen v/barnehagesjefen.

Uansett tror jeg at jeg også ville sendt en kopi til styrer i barnehagen.

Gjest Mayamor
Skrevet

Først ville jeg klaget til ped leder på avdelingen. *

Om det ikke førte fram - til styrer.

Om det ikke førte fram - til kommunen.

Ring kommunen din - så vet de hvem som tar i mot klagen din.

Men jeg ville ikke startet der, men *... ;)

Lykke til.

Skrevet

Takk for svar :)

Vet ikke om det hjelper å sende klage til styrer ( da også klagen omhandler oppførsel og holdninger til "han")

Noen må bli klar over "hva som foregår i denne barnehagen" og gå inn for å veilede dem. Derfor vet jeg ikke hvor jeg skal sende den for å bli hørt, det jeg vet er derimot viktig å bli belyst. Det går rett og slett på barns rettigheter og jeg har en plikt til å formidle dette videre da barn blir offer for stigma og det skader deres utvikling.

Skrevet

Jeg ville henvendt meg til kommunen hvis du ikke mener at du vinner frem i selv barnehagen. Er det en kommunal barnehage er det i allefall rett instansen, uansett har vel alle barnehager en viss standard de må rette seg etter og jeg vil tro kommunen er rette sted å kontakte. Hør i allefall der først om hvor du bør rette en slik klage, så den ikke bare havner på bunnen av en papirbunke på noens skrivebord.

Gjest StoreSky
Skrevet

Send til kommunenen. De har ansvaret for at alle barnehager driver etter gjeldende lover og regler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...