Gå til innhold

xylitol hund

Anbefalte innlegg

Gjest miobell
Skrevet

min lille hund har fått i seg frukt energi tabletter med det kunstige søtningsmiddelet xylitol. Hørt masse i mediene i det siste om hvor farlig dette er for små hunder og at det rett og slett kan føre til døden ... ble ganske bekymret.

Han har fått i seg svært så små doser med dette. Snakket med dyrlege og tror alt skal gå bra ... må bare overvåke han i natt og gi sukkervann med gjevne mellomrom . stod ikke på tablettenes innholdsfortegnelse hvor mange mg hver tabl inneholdt av dette stoffet... så nå litt frustrert og redd..

andre som har erfaring her?

opplevd noe lignende.

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
min lille hund har fått i seg frukt energi tabletter med det kunstige søtningsmiddelet xylitol. Hørt masse i mediene i det siste om hvor farlig dette er for små hunder og at det rett og slett kan føre til døden ... ble ganske bekymret.

Han har fått i seg svært så små doser med dette. Snakket med dyrlege og tror alt skal gå bra ... må bare overvåke han i natt og gi sukkervann med gjevne mellomrom . stod ikke på tablettenes innholdsfortegnelse hvor mange mg hver tabl inneholdt av dette stoffet... så nå litt frustrert og redd..

andre som har erfaring her?

opplevd noe lignende.

Hei, har opplevd noe lignende, min da 4 måneder gamle Leonberger spiste en pakke med tyggegummi som inneholdt xylitol.

Jeg ante ikke noe om at dette var farlig, så jeg gjorde ikke noe med det.

Leste om hvor farlig dette var 14 dager senere, men var vel for sent å foreta seg noe da.

Merket ingen symptomer eller noe forandring hos hunden etter episoden, den ble kanskje litt tørst bare, så det gikk bra i dette tilfellet.

Men skvatt litt når jeg hørte om farene, så nå ligger tyggegummi ol. i skuffer da hunden fint rekker over hele kjøkkenbenken med alle fire på gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...