taliee Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Nå har jeg lett, og lett og lett.. og finner INGEN dongeribukser som passer meg! Typen min innrømte faktisk en gang for lenge siden at jeg ikke passa i dongeribukser.. siden det sluttet jeg faktisk å bruke de få jeg har.. men jeg har sååå lyst på en som faktisk passer og ser bra ut på meg (og som ikke "forstørrer" det jeg har nok av fra før).. Har dårlig råa, som student, så har nå bare sett litt på ebay, siden de har det meste. Noen som har ideer til noen bukser som er -type mørk blå (mørk ihvertfall), -har litt sleng i føttene (ser helt stygt ut med slim modeller på meg med såpass store lår) -og som ikke er for lav i midja?? finner virkelig ingen... leste på noen gamle innlegg her at noen likte paige hollywood hills, men hvilken størrelse skal jeg se på når jeg bruker 42/44 (xl) i norske? Litt av et masete innlegg.. men håper noen orker å hjelpe meg...
Gjest Cleopatra Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 (endret) Anbefaler deg heller å prøve noen bukser i butikk fremfor å kjøpe på ebay. Veldig fort gjort å ende opp med en bukse som ikke passer i det hele tatt og da har du i tillegg kastet bort en del penger. Regner med det ikke er bare bare å få byttet heller(?). Var forresten dårlig gjort av typen di å si du ikke passet i dongeri. Alt kommer an på fasongen på buksa. Endret 12. april 2007 av Cleopatra
taliee Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2007 Ja, men det er det som er problemet, finner ingen bukser i byen min (som er nokså "liten), og de nærmeste byene har akkurat det samme utvalget.. så jeg må nesten bare prøve noe ut
Gjest Cleopatra Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Finner du ikke noe der så er det enda mindre sjanse å finne noe som passer passer uprøvd og usett via nett/postordre. Sliter selv med bukser, har veldig lange ben og må ha 86cm/36" i innebenslengde. Er jeg så heldig å finne en som passer i lengden så er den desverre alt for stor i livet. Eneste som passer er dongeri.
ashera Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 (endret) Levis 542, Levis 515 og Levis 550 er alle ålreite modeller til jenter med litt størrelse på rumpe og lår. Bruker du 42 - 44 bør du bestille 12 eller 14, jeg bruker 44/46 og pleier å kjøpe 14. Billige er de og, med sekskronersdollaren vi fikk i dag, kommer de under tollgrensa såvidt det er. Endret 12. april 2007 av hera
taliee Skrevet 12. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 12. april 2007 Tusen takk Hera! Sitter å kikker litt nå, med str. 12 tilsvarer det 44 eller 42? Og vet du hva den "s-en" bak størrelsene på noen betyr, sånn som dette: WOMEN'S LEVI'S 515 "BOOT CUT ,STRETCH" JEANS SIZE 16 S ? Og nok ett spørsmål, hvordan er de i lengden? takk takk takk!!
Rexina Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Jeg bruker også 42/44 i bukse, og jeg har kjøpt noen dødsfine på The Look i Storbrittania. Der har de en egen avdeling for større mennesker. Blei helt overlykkelig!! Det kosta bare 280 for den bukse også. Også har jeg kjøpt en i str. 42 på Only i mørkt olastoff. Den er litt trang, mne jeg håper å gå ned 2 kg, så den passer bedre Du kan jo se der, de har i alle fall fine buksxer til min fasong (pæreform), så det ser sikkert bra ut på deg også Et annet tips om du har bukser som ikke sitter som et skudd, så kjøp noen lange litt løse topper som er stramme over puppene (kryr avc de overalt nå) og ta det på over buksa, det gjør så veldig forskjell
ashera Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 (endret) Tusen takk Hera! Sitter å kikker litt nå, med str. 12 tilsvarer det 44 eller 42? Og vet du hva den "s-en" bak størrelsene på noen betyr, sånn som dette: WOMEN'S LEVI'S 515 "BOOT CUT ,STRETCH" JEANS SIZE 16 S ? Og nok ett spørsmål, hvordan er de i lengden? takk takk takk!! ← 12 er en stor 42 eller liten 44. Buksene er stretch og går utover ved bruk. S står for Short, R for Regular og L for Long. Short mener jeg å huske tilsvarer rundt 30 i lengde. Jeg er 168 høy og da er short omtrent passelig. Lykke til! Endret 13. april 2007 av hera
Gjest lillelou Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Levis 542, Levis 515 og Levis 550 er alle ålreite modeller til jenter med litt størrelse på rumpe og lår. Bruker du 42 - 44 bør du bestille 12 eller 14, jeg bruker 44/46 og pleier å kjøpe 14. Billige er de og, med sekskronersdollaren vi fikk i dag, kommer de under tollgrensa såvidt det er. ← Herlig side, hera.Jeg aner håp for dongeriframtiden min.
kvinne_ Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Jeg anbefaler Lee Marion: ikke for lav i livet og bootcut. Koster litt (700), men ikke blant de dyreste modellene heller.
Saeria Skrevet 14. april 2007 #11 Skrevet 14. april 2007 Jeg har både rumpe og lår og stortrives i Lee buksene mine. Jeg har modeller med litt bootcut.
:-) anna Skrevet 15. april 2007 #12 Skrevet 15. april 2007 Jeg anbefaler Popin!! De har veldig OK bukser som passer til og sitter fint på damer med litt rumpe og lår. Har hatt flere favorittbukser derfra, og ikke er de dyre heller.
LillePastill Skrevet 15. april 2007 #13 Skrevet 15. april 2007 Ellers så har Lindex noen modeller, som er gode i størrelsen og som ikke er så lave i livet. Jeg har akkurat samme modellen i fler farger, og liker de kjempegodt!
messy Skrevet 15. april 2007 #14 Skrevet 15. april 2007 Jeg bruker størrelse 42/33 i bukser, og sverger til leebuksene mine. Har hatt mange av dem, og bruker dem til de er hull i. Men har hørt at levis er bedre for jenter med store hofter, men da måtte jeg opp en størrelse (34).
Susannah Skrevet 15. april 2007 #15 Skrevet 15. april 2007 Levis 542, Levis 515 og Levis 550 er alle ålreite modeller til jenter med litt størrelse på rumpe og lår. Bruker du 42 - 44 bør du bestille 12 eller 14, jeg bruker 44/46 og pleier å kjøpe 14. Billige er de og, med sekskronersdollaren vi fikk i dag, kommer de under tollgrensa såvidt det er. ← Har du bestilt fra denne siden? Kan bare ikke se at de shipper utenfor USA, men er kanskje meg som blingser? Hvor mye koster shippingen i så fall?
nynne Skrevet 16. april 2007 #18 Skrevet 16. april 2007 Jeg sliter med det samme... bruker str 42, og ellers W33-34/L32 Men det er sjelden jeg finenr jeans i den tommestr jeg trenger altså likte godt lee før, men har gått opp litt i str etter fødsel, så vrangt å finne str min samt at jeg trives ikke så godt lenger med så lavt liv (dette var desoto, den jeg vet noen mente var høy;) ) uansett, i høst fant jeg faktisk noen utrolig fine og gode jeans på lindex!!! kjøpte en mer eller mindre bare fordi jeg måtte ha en, og da jeg kom hjem falt jeg helt.. fikk tips her inne, men var nok litt negativt innstilt i butikken da jeg tenkte på forhånd at dette var "kjerringbukser". De har jo mange modeller da, jeg kjøpte en med boot cut (må ha det, ser ikke bra ut med smale bukser på meg heller) som var passe i livet. Modellen fantes i flere vasker, meg kjøpte en helt mørk blå. Dessuten er de ikke så dyre, så man har jo råd til flere;) JEg ble gravid ikke så lenge etetrpå - er forts, men håper disse forts finnes i butikken når jeg trenger nye snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå