SuperNova Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Lillegutt døpes på søndag, og jeg tenkte jeg skulle pynte bordet med lyseblå mini-hortensiaer. De kommer i små plastikk-potter. Jeg har sett etter noen enkle potteskjulere i den størrelsen, men finner ingen som passer. De har enten feil farge eller er veldig "dillete". Så tanken slo meg at jeg kunne kle pottene i sølvpapir. Kanskje knyte et blått bånd rundt i tillegg. Men så ble jeg plutselig litt usikker på om det ser tacky og billig ut. Hva synes dere? Alternativt klipper jeg dem bare av og setter dem i små vaser.
dront Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Nå er vel pottene små, jeg ser ellers for meg at sølvpapir blir litt "mye". Men det kan nok bli fint (prøv!). Synes (lyse)blått (eller lysegrønt/vårgrønt bånd) rundt høres veldig fint ut, da, hvis du bruker bredt bånd dekker det mye av sølvpapiret også. Kanskje det går an å bruke noe annet og mindre blankt enn sølvpapir? F eks noe fint papir (evt med plast inni så ikke alt blir vått), og så bånd utenpå? (nok paranteser nå..?)
Gjest Frysepulver Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Sølvpapir høres ikke ut som noen god ide... Ikea har billige potteskjulere, men jeg hadde nok klippet de og satt de i små vaser, det høres kjempefint ut
wok Skrevet 13. april 2007 #4 Skrevet 13. april 2007 Hva med å ta ut blomstene med jord og det hele, forme jorda til en ball, og "kle" ballen med mose og tynn sølv eller gulltråd, eller eventuell grov hyssing? Det kan plasseres på skåler.
Gjest Ballerina Skrevet 13. april 2007 #5 Skrevet 13. april 2007 Jeg hadde nok klippet dem og satt dem i små vaser, men den andre idéen din hørtes også grei ut! Går det an å vaska av jorda og ha bare røttene i vaser/skåler? Det gjorde vi på et bord i påsken (med andre blomster) og det ble veldig tøft
Susannah Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Jeg synes definitivt sølvpapir høres billig ut. Har ikke noe bedre "hobby"-forslag, men ville i allefall styrt unna folien.
MiniMjau Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Hva med å kjøpe noe silkepapir i blått eller hvitt som du kan ta rundt pottene slik at det blir litt fluffy og fint eller helt stramt om du foretrekker det. Så noen sløyfer som du kan knyte rundt?
Gjest bada Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Jeg ville ha klippet dem av og satt dem i små vaser, f.eks. disse. Det tror jeg ville blitt veldig fint. Dessuten, det er mulig jeg er litt sær, men jeg liker ikke å ha jord på matbordet.
Snuppelura Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Miniatyrblomster får også plass oppe i små lysglass / lykter. Det kan bli veldig fint å bruke noe f.eks i fattigmannssølv http://www.mollysheaven.no/Default.aspx?pa...ID=97&imgID=692
Annie Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Jeg har faktisk aliminiumsfolie rundt den ene planten min som mangler potteskjuler. Egentlig ganske tøft. Fikk cred av venninnen min ( som sier meninga si) og som er dekoratør.
dront Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Hvordan holder hortensia seg i vaser? Høres jo ut som en grei løsning det også, særlig hvis man har fine vaser fra før.
kamela Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 Jeg ville kjøpt noen hvite enkle potter og pyntet med lyseblå bånd/sløyfer.
Binke Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Kankje lyseblått silkepapir utenpå pottene og cellofan utenpå det igjen? Og knyte med et fint bånd?
SuperNova Skrevet 13. april 2007 Forfatter #14 Skrevet 13. april 2007 Hvordan holder hortensia seg i vaser? Høres jo ut som en grei løsning det også, særlig hvis man har fine vaser fra før. ← Jeg spurte ei som jobba i blomsterbutikken, og hun sa at hortensia holder seg svært godt i dekorasjoner, så hun mente det ville funke bra å sette dem i vaser. Her var det mange gode idéer - jeg kjøper inn litt forskjellig i morgen og ser hva som blir finest.
Gjest Kitten Skrevet 14. april 2007 #15 Skrevet 14. april 2007 (endret) Jeg er enig i at sølvpapir kan funke noen ganger, men tror ikke det i dette tilfelle. Cellofan og silkepapir kan funke, bare pass på at det blit litt stramt uttrykk, ikke bare masse klumper og overflødig. Men det er bare min mening. Ellers har jeg en annen ide. Bruk sølvpapir innerst så de ikke lekker. Så tar du en kartong i hvitt/ lyseblått og skjærer til slik at den dekker potta og overlapper i kanten. (Altså, ikke under. Du skjærer bare ut et rektangel). Denne fester du med en sløyfe/ hyssing eller lignende. Da kommer blomstene "til sin rett" og kartongdekselet rundt potta tar ikke all oppmerksomheten. Eller klipp av og putt i vaser.. Lykke til! Edit: pass på at kartongen er litt hard, men forsatt så myk at du klarer å rulle den rundt uten at den blir stygg. Endret 14. april 2007 av Kitten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå