Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #21 Skrevet 1. desember 2008 Det du skal ha er en tannkrem som ikke inneholder såpestoffer (aner ikke om den du har gjør det, men de aller fleste tannkremer gjør det), da såpestoffene gjør det lettere at man får slike. Såpestoffet heter SLS eller sodium lauryl sulfat, og står blant innholdsstoffene på baksiden av tannkremtuben. Zendium som kjøpes på apoteket er som sagt uten dette. Verdt et forsøk å bytte, det har hjulpet mange.
wave Skrevet 1. desember 2008 #22 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har fått ett eller annet sår inne i munnen. En hvit prikk og litt rødt rundt (mer rødt enn det som er fra før ) og det gjør litt vondt til tider. Husker x, min slet til tider med sånne. Men jeg har aldri tenkt over hva det er. Har aldri hatt det før, før nå da. Hva er det egentlig? Kan man gjøre noe for å få det til å forsvinne fortere? Eller hvor lenge bruker de å være der? Ville tro at det grodde fort, for når du biter det et sted i munnen gror det jo kjempe fort. Men dette såret da har jeg hatt nå i 2 dager. edit: leif Tilskudd av Zink vil kunne hjelp for dette. Det er også et homeopatisk middel som heter Borax som ofte er effektivt for Aphte, men sjekk med homeopaten din først da ;-) >wave
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå