Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #21 Skrevet 14. april 2007 Takker gjest! Dessverre finner jeg ikke igjen min egen kilde akkurat nå. Men jeg diskuterte det med en bekjent som er lege, og han mente tallet 4/10 antageligvis er litt mindre enn virkeligheten. ← Ingen årsak. Har også selv en mistanke om at 4/10 er noe lavt med tanke på at det står "Tall som foreligger er imidlertid basert på begrensede utvalg. Kjønns- og aldersforedeling speiler bare de som oppsøker helsetjenesten for testing." De som da ikke oppsøker testing av ulike årsaker blir da ikke fanget opp, og trolig en god mengde partnere av de 70 % av jentene som tester seg. Om jeg tenker rett (for trøtt til å helt holde orden på matematikken), så vil det trolig være 15 % hvor kun kvinnen tester seg, men hun vil da normalt få med resept til partner om hun har. Men nå skal ikke skrive for mye her, det kan fort bli et langt innlegg som blir gradvis mer og mer søvning
Liskat Skrevet 14. april 2007 #22 Skrevet 14. april 2007 Ingen årsak. Har også selv en mistanke om at 4/10 er noe lavt med tanke på at det står "Tall som foreligger er imidlertid basert på begrensede utvalg. Kjønns- og aldersforedeling speiler bare de som oppsøker helsetjenesten for testing." De som da ikke oppsøker testing av ulike årsaker blir da ikke fanget opp, og trolig en god mengde partnere av de 70 % av jentene som tester seg. Om jeg tenker rett (for trøtt til å helt holde orden på matematikken), så vil det trolig være 15 % hvor kun kvinnen tester seg, men hun vil da normalt få med resept til partner om hun har. Men nå skal ikke skrive for mye her, det kan fort bli et langt innlegg som blir gradvis mer og mer søvning ← Hehe, antallet er uansett urovekkende. Klamydia kan jo føre til sterilisering om det ikke oppdages fort nok. Og fortsetter denne galskapen, så kan jo det føre til enda større barnløshet når dagens, og fremtidens, studenter vil ha barn. Takke meg til sølibat!
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #23 Skrevet 14. april 2007 Jeg skjønner egentlig ikke helt hva som er så¨galt med å bruke kondom. Jeg tåler ikke p-piller, så jeg og mannen har brukt kondom det siste halve året eller noe sånt. Jeg kjenner faktisk ingen forskjell, og han sier i hvertfall at han ikke kjenner store forskjellen han heller så lenge han bruker Profil-kondomer. Jeg tror gjerne at ubehag med kondombruk er blitt en myte, som fører til at folk ikke vil prøve det en gang før de sier at "nei, det er ubehagelig og gir dårlig sex".
Annikken Skrevet 14. april 2007 #24 Skrevet 14. april 2007 (endret) - Endret 23. mai 2009 av Annikken
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #25 Skrevet 14. april 2007 Selvfølgelig tar det bort spontaniteten, ← Hang meg opp i denne jeg Et lite tips, ha kondomer i en lomme på vesken, og ha et i lommboken som byttes ut en gang i uken. Fungerer iverfall greit om du er av typen "forlater ikke hjemmet uten full oppakning". Til hjemmebruk: Er det stemmning for det, putt et i lommen så har du det klart om kjøkkensex skulle bli aktuelt
valentino Skrevet 14. april 2007 #26 Skrevet 14. april 2007 Hang meg opp i denne jeg Et lite tips, ha kondomer i en lomme på vesken, og ha et i lommboken som byttes ut en gang i uken. Fungerer iverfall greit om du er av typen "forlater ikke hjemmet uten full oppakning". Til hjemmebruk: Er det stemmning for det, putt et i lommen så har du det klart om kjøkkensex skulle bli aktuelt ← Hjelper ikke. Uansett må det hele avbrytes for å få på plass faenskapet.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #27 Skrevet 14. april 2007 Hjelper ikke. Uansett må det hele avbrytes for å få på plass faenskapet. ← Ikke nødvendigvis. Lærte meg å ta på kondom med munnen, og etter det ble det vistnok ikke noen merkbar pause. I ettertid har jeg hørt om prostituerte som bruker samme knepet på kunder som ikke vil bruke kondom, og de skjelden legger merke til det før det hele er over. Forstår ikke helt at det går, men har litt lyst til å forsøke. Får se om jeg gjør det når vi blir enige om å droppe kondom for å få barn, kan ta det etter eggløsningen eller på en "ekstrarunde"
Annikken Skrevet 14. april 2007 #28 Skrevet 14. april 2007 (endret) - Endret 23. mai 2009 av Annikken
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #29 Skrevet 14. april 2007 Jeg er sammen med en ny dame, og hun insisterer på at jeg skal bruke kondom. Men kondom er jo helt forferdelig, det ødelegger hele sex-akten ! Finnes det noe nytt på markedet av kondomer som er bedre enn Nøkken, Cho San og all den møkka der ? ← Dra sammen til legen for å teste dere for eventuelle sykdommer. da løser dere problemet. hvem f...vil ha sex uten kondom med nye? man risikerer ikke liv og helse.
Annikken Skrevet 14. april 2007 #30 Skrevet 14. april 2007 Dra sammen til legen for å teste dere for eventuelle sykdommer. da løser dere problemet. hvem f...vil ha sex uten kondom med nye? man risikerer ikke liv og helse. ← Det står jo ikke noe om hvorfor hun vil bruke kondom. Er ikke sikkert det bare er på grunn av sykdommer vettu! Ikke alle liker å stappe kroppen full av kunstige hormoner.
Liskat Skrevet 14. april 2007 #31 Skrevet 14. april 2007 Det står jo ikke noe om hvorfor hun vil bruke kondom. Er ikke sikkert det bare er på grunn av sykdommer vettu! Ikke alle liker å stappe kroppen full av kunstige hormoner. ← Det er sant. Er mange som ikke tåler p-pillen. Jeg ville ikke brukt om det ikke var for at den gjør menstruasjonene mine til å overleve.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #32 Skrevet 15. april 2007 Hva med å prøve de kondomene som de har på apoteket. Det bruker vi hos oss,funker kjempegra de er så tynne at du nesten ikke kjenner at du har på deg kondom Heter durex avanti tror jeg.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #33 Skrevet 15. april 2007 Men når man tar en test hos legen, sjekkes da alle sykdommene man kan få der nede, eller bare noen? Er vel en del sykdommer (som f.eks. herpes) som man ha et utbrudd for å se om man har det? Noen som vet?
Liskat Skrevet 15. april 2007 #34 Skrevet 15. april 2007 Man blir testet for det man ber om, tenker jeg. Jeg har bare testet for klamydia, siden det er det som er mest utbredt, men neste gang jeg er innom skal jeg be han om å teste for flere typer.
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #35 Skrevet 15. april 2007 Men er det noen kjønnssykdommer som ikke lar seg påvise ved test?
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2007 #36 Skrevet 15. april 2007 Holy crap! Det vil jeg også prøve! Hva gjør man, holder sammen luftlomma med tunga, og bruker resten av munnen til å rulle den på? ← Vanskelig å forklare, men omtrent slik: Bruk leppene til å klemme sammen luftlommen, og trer videre nedover. Juks litt med hånden om det blir for "tungt". Øv på en agurk el Fant en beskrivelse på http://www.pow-advice.co.uk/clients_sexualhealth.html Håper noen føler seg kallet til å få spredd det til vanlige kvinner
Gjest Gjest Skrevet 16. april 2007 #37 Skrevet 16. april 2007 ja det finnes sykdommer som ikke alltid lar seg påvise i en test. herpes er vanlig å "overse" da det er lettest å påvise denne ved utbrudd. har selv hepes men legen har enda ikke klart å få til en positiv prøve på det, er alikevel ikke i tvil om at det er dette jeg har. det er ikke legen heller. min partner og jeg testet oss begge ved starten av samlivet og vi fikk alstå ikke noe utbrudd før 5 år inn i samlivet, jeg ble fortvilet fordi jeg trodde at dette betydde at han hadde vært utro, noe legen sa ikke behøvde å stemme fordi det kun smitter ved utbrudd og at begge kunne ha tatt det med inn i forholdet uten å vite det eller fått det påvist ved prøvene i starten av forholdet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå