Gjest Gjest Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Jeg er sammen med en ny dame, og hun insisterer på at jeg skal bruke kondom. Men kondom er jo helt forferdelig, det ødelegger hele sex-akten ! Finnes det noe nytt på markedet av kondomer som er bedre enn Nøkken, Cho San og all den møkka der ?
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Hvis ikke dama bruke "prev", kan hun drite i å få KUK fra meg.
Amalie_85 Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Øh.....ser ikke helt hva du syns er fælt med det. Men det fins da super tynne som vist nok ikke skal kunne føles så mye. Det er da bra at hun forlanger det visst dere er nettopp blitt sammen. Er jo ikke sikkert at dere begge har fått testa dere visst dere har hatt ubeskytta sex med andre.
Gjest Pax Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Hvis ikke dama bruke "prev", kan hun drite i å få KUK fra meg. ← Med andre ord full gynekologisk undersøkelse med attest før hver nye dame. Med mindre du vil bli et vandrende brett av kjønnsykdommer, da.
IsaCathrine Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Hvis ikke dama bruke "prev", kan hun drite i å få KUK fra meg. ← Tenk om kjæresten hans sier det "samme". Er da like mye hans ansvar at ingen av dem får kjønnsykdommer, eller at hun blir gravid! Kunne fint sakt det til kjæresten min: enten så bruker du kondom, eller så blir det ikke noe sex!
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Mener de som ikke inneholder latex er tynnere. På sikt, når sykdommer eventuelt er utelukket, kan dere kanskje vurdere annet? Finnes heldigvis mye som ikke inneholder hormoner, men det krever litt egeninnsats. Pessar, ovusoft, femcap, osv. Alt dette er god prevensjon (kan gjerne kombineres med kondom eller avbrutt samleie på de "rødeste" dagene), og påvirker hverken helsen eller sexen. Les litt på helseforumet, om du/dere vil så kan jeg se om jeg finner et par aktuelle tråder om de har gjemt seg
Gjest Reisende John Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 (endret) 11111111111 Endret 20. april 2007 av Reisende John
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 De finnes i forskjellige størrelser også....kan være et problem når de rett og slett er for små eller for store...
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 De finnes i forskjellige størrelser også....kan være et problem når de rett og slett er for små eller for store... ← Hmmmm....det har visst skjedd ting siden sist jeg var på super'n og kjøpte Durex !
minienthe Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Mener de som ikke inneholder latex er tynnere. ← RFSU sine er visstnok helt greie men de fra Durex er mildt sagt grusomme. til og med jeg som jente synes de ble rare og hele greia ble som å ha sex med en plastpose i mellom.
Liskat Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Er det rart det er en eksplosjon av kjønnssykdommer? Ca halvparten av studentene (og sikkert andre i samme aldersgruppe) har klamydia. Legg på tallene for andre kjønnssykdommer og du får et svært skremmende bilde. Jeg for min del vil kreve at en ny partner tester seg før det blir snakk om noe som helst uten kondom. Og sånn er det med den saken!
IsaCathrine Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 (endret) Er det rart det er en eksplosjon av kjønnssykdommer? Ca halvparten av studentene (og sikkert andre i samme aldersgruppe) har klamydia. Legg på tallene for andre kjønnssykdommer og du får et svært skremmende bilde. Jeg for min del vil kreve at en ny partner tester seg før det blir snakk om noe som helst uten kondom. Og sånn er det med den saken! ← Så mange studenter? Og jeg som skal bli student til høsten. Her blir det nok og test før det er snakk om å gjøre noe uten kondom. Ikke søren om jeg vil ha noen slike kjønnsykdommer! Endret 13. april 2007 av IsaCathrine
Liskat Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Så mange studenter? Og jeg som skal bli student til høsten. Her blir det nok og test før det er snakk om å gjøre noe uten kondom. ← 4/10 studenter i Bergen har klamydia. En lege jeg kjenner synes det tallet er ganske lavt... Der han jobber er det visst mye høyere enn som så. Så sex i studentmiljøer er en ekstremsport med mindre man er veldig flink til å bruke beskyttelse.
IsaCathrine Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 4/10 studenter i Bergen har klamydia. En lege jeg kjenner synes det tallet er ganske lavt... Der han jobber er det visst mye høyere enn som så. Så sex i studentmiljøer er en ekstremsport med mindre man er veldig flink til å bruke beskyttelse. ← Hjelpes. Kanskje jeg bør holde meg unnav sex til jeg er feridg med å studere, hehe.
Liskat Skrevet 13. april 2007 #15 Skrevet 13. april 2007 Hjelpes. Kanskje jeg bør holde meg unnav sex til jeg er feridg med å studere, hehe. ← Jeg lever i sølibat for tiden *s* Men det er flere grunner til det, da. Jeg flytter utenlands til høsten og vil ikke ha noe ferskt på gang i Norge da. Og tilfeldig sex er jo ikke akkurat noe alternativ når man ikke vil ta sjansen på å pådra seg noe (kondomer kan jo sprekke).
IsaCathrine Skrevet 13. april 2007 #16 Skrevet 13. april 2007 Og tilfeldig sex er jo ikke akkurat noe alternativ når man ikke vil ta sjansen på å pådra seg noe (kondomer kan jo sprekke). ← Ja, huff. Store skrekken det der. Tror uansett ikke tilfelsig sex er helt min ting da. Kjekt egentlig.
Gjest Gjest_Truls_* Skrevet 13. april 2007 #17 Skrevet 13. april 2007 Førre gongen eg bruka kondom var for ca 40 år sidan. Og det likte eg dårleg, hadde faktisk problem med å få orgasme. Men den nye venninna mi er enno i 30-åra og ho slappar betre av (og får orgasme) dersom eg gjer bruk av kondom. Så då vart det på han igjen. Og det var fantastisk! Veldig opphissande at ho ville setja han på og gjera litt ut av det. Det viktigaste er likevel at dei nye kondomane ikkje går ut over følsomheita. Var faktisk i tvil om han var der. Men alt var ok og spruten kom utan problem og fylte posen.
valentino Skrevet 14. april 2007 #18 Skrevet 14. april 2007 Ca halvparten av studentene (og sikkert andre i samme aldersgruppe) har klamydia. ← Ber deg vise til referanse for påstanden. Uten dette framstår den ikke troverdig.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #19 Skrevet 14. april 2007 Ikke tall for Bergen, men denne er grei: http://www.shdir.no/seksuellhelse/hiv_soi/..._gj_r_vi__24340 "Kjønns- og aldersfordeling Genital klamydia er hovedsakelig et problem blant unge og unge voksne. Tall som foreligger er imidlertid basert på begrensede utvalg. Kjønns- og aldersforedeling speiler bare de som oppsøker helsetjenesten for testing. Med disse forbehold er de generelle trender Høyeste forekomst er i aldersgruppen 20-24 år Aldersgruppene 15-19 og 20-24 utgjør henholdsvis 23% og 42% Kvinner representer 70% i disse aldersgruppene – noe som skyldes at kvinner tester seg langt hyppigere enn menn" Det er for meg uklart om de som blir tatt med i "parbehandling" (en blir testet, begge får kur for pga at smitte er svært sannsynlig) blir fanget opp i statestikken eller om det kun er partneren som går og tester seg og får utlevert resepten til både seg selv og partner som teller som en person.
Liskat Skrevet 14. april 2007 #20 Skrevet 14. april 2007 Takker gjest! Dessverre finner jeg ikke igjen min egen kilde akkurat nå. Men jeg diskuterte det med en bekjent som er lege, og han mente tallet 4/10 antageligvis er litt mindre enn virkeligheten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå