Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så på Jamie Oliver program på TVNorge i stad (torsdag 12/4). Også lurer jeg på om oppskriftene finnes noe sted. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Han har i hvert fall gitt ut flere kokebøker, skulle jeg mene, tror noen finnes på norsk også. Ble litt fristet jeg også, har alltid irritert meg over at han hopper rundt og slenger ting sammen, men maten så unektelig god ut (og sånt kjøkken og sånn grønnsakshage vil jeg ha...og kontinuerlig tilgang på ferske urter)...

Edit: Du tenkte kanskje på det han lagde i dag :sjenert: Kanskje på TVN sine sider? *sjekker*

Hm... fant noe her http://www.nrk.no/programmer/tv/jamies_kjokken/ - det sto at oppskriftene var å finne der, men sidene til NRK er rimelig rotete :roll:

Enda en edit: Fant en ganske lang liste med oppskrifter etter hvert her.

Endret av dront
Skrevet
Han har i hvert fall gitt ut flere kokebøker, skulle jeg mene, tror noen finnes på norsk også. Ble litt fristet jeg også, har alltid irritert meg over at han hopper rundt og slenger ting sammen, men maten så unektelig god ut (og sånt kjøkken og sånn grønnsakshage vil jeg ha...og kontinuerlig tilgang på ferske urter)...

Edit: Du tenkte kanskje på det han lagde i dag  :sjenert:  Kanskje på TVN sine sider? *sjekker*

Hm... fant noe her http://www.nrk.no/programmer/tv/jamies_kjokken/ - det sto at oppskriftene var å finne der, men sidene til NRK er rimelig rotete :roll:

Enda en edit: Fant en ganske lang liste med oppskrifter etter hvert her.

Takk for tipsene. Mente oppskriftene i dag, ja. :) Fant ikke de. Rotete sider på NRK... :forvirra:

Også er jeg enig i at han kan være litt slitsom. Legger veldig godt merke til lespingen hans når man først innser at det er det som er rart med uttalen hans. :ler:

*leter mer*

Skrevet

De legges nok ikke ut, er bare de aller eldste oppskriftene hans man finner på nett, nå vil han nok selge kokebøker i steden.

Tror ikke det er gitt ut noen kokebok basert på denne serien, men det dukker nok opp snart. :)

Skrevet

For en luring, sikkert derfor det går så fort at man ikke får skrevet ned oppskriftene :ler:

Men vi kan prøve å pusle sammen noe av det han lagde i dag? Jeg så bare siste del, så husker bare carpaccioen, de fine bønnene og såvidt fisken (og egentlig bare gremolataen..).

Skrevet

De aller fleste tinga han har laget finns i en av kokebøkene hans. Så hvis dere husker hva det var han lagde, så kan jeg kanskje bidra? Samler på kokebøker,og har selvfølgelig alle Jamie-bøkene

:hoppe:

• 10 måneder senere...
Skrevet (endret)

Nå har boka fra hjemme hos Jamie kommet ut på engelsk,så da dukker den vel opp på norsk snart. :)

Endret av Arwen
Skrevet

Oppskriftene i den nye serien er fra den siste kokeboka hans, "Jamie at home", som kommer på norsk i løpet av våren. Er usikker på om det er i midten av mars, elller begynnelsen av april. Nigellas siste kommer også på norsk i vår, og jeg blander utgivelsesdatoene på de to, desverre.

*jobber i bokbransjen*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...