miss Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Når legger dere barna for kvelden? Nå som det er lyst og sola skinner enda nå som klokka er 19.00 Vansklig å ta inn barna for kvelden for å se på tv,når de heller vil være ute i aktivitet. Det et er en deilig tid vi har i møte,men dagsrytmen og aktivitetene forandres.... Vi rekker egentlig mye mere nå en før både voksne og barn!!!!!
Litt Lost Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Som vanlig, klokken 20.00. De er 4 år og 8 mnd. Har aldri lagt dem før 20.00, liker å ha tiden på kvelden sammen med dem. Og så langt har de ikke hatt behov for å legges tidligere.
Chiquita Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Her legges de kl 19 som vanlig (lystett rullegardin på soverom er veldig kjekt) Den første uka etter vi stilte klokka så var de oppe litt lengre. Ble lagt ca 10 min tidligere for hver dag, og nå er de inne på kl 19 igjen. Men, nå er jo mine barn veldig små, 2 åg og snart 1 år, så det kan jo ikke sammenlignes med barn som er større, vil jeg tro...
Kayli Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Mine er i seng 19.30, men den eldste får lese til 20. De er 3 1/2 og 7 år gamle.
Scorpina Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Vår jente på 9 skal være i seng til ca 2030. Får lov til å lese og slikt fram til 21 men da skal lyset av. Om sommeren - når det er lyst døgnet rundt her oppe - må vi ty til blenderullegardin (ellers blir det nesten kul umulig å henne til å sove )
Kipa Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Lukas legger seg som vanlig, mellom sju og åtte. Han har protestert og sagt nettopp det at det er jo ikke mørkt ute..men vi har forklart at om våren og sommeren er det lyst og det blir bare lysere og lysere. Nå virker det som om han har skjønt det,og det er helt greit. Har lystett rullgardin på rommet hans.
annelise Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 Minste jenta 5 år, i seng kl syv, eldste jenta på 7 får sitte å lese/leke i sengen til seinest åtte..
Helen Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Mine unger på 6,5 år og 10,5 er i seng mellom 20.00 og 20.30. De må legge seg så tidlig for ellers er de så trøtte dagen etter. Yngste mann leker litt før han sovner mens eldstemann leser litt, de sovner egentlig ganske fort begge to.
Laban75 Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Våre på 3 og 5 legger seg i syv - halv åtte tiden. Det varierer litt. I uken må de holde seg innenfor "vanlige" rammer - ellers blir de utslitt. Treåringen vår er helt utslitt når kl er syv.. Men det blir senere i helgene (gjerne rundt åtte) - nettopp pga det du påpeker. Det er lyst ute og barna (les: den eldste) har ikke lyst til å legge seg når solen skinner.
Gjest vsn Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Ungene er 1,5 2,5 og 6,5 år. De legger seg kl 20.00 alle tre. Synes det er en grei tid. Da får vi litt alenetid på kveldene. Skjønner ikke at foreldre gidder å ha ungene oppe til seine kvelden. Minsten sover 1,5-2 timers lur på dagen i tillegg. Om morgenen våkner de vanligvis halv 8. Helt ypperlig. Må sikkert legge de to minste tidligere til høsten når de begynner i barnehage.
Gjest vsn Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Vår jente på 9 skal være i seng til ca 2030. Får lov til å lese og slikt fram til 21 men da skal lyset av. Om sommeren - når det er lyst døgnet rundt her oppe - må vi ty til blenderullegardin (ellers blir det nesten kul umulig å henne til å sove ) ← Kjenner til det der. Men på vinteren derimot kunne du sikkert lure henne til å sove lenger om morgenen?! Mine våknet kl 7 en morgen. Jeg var lite lysten på å stå opp. Sa til dem: "ser dåkker ikke at d e mørkt ute. D e jo natt enda. Hut dåkker i sæng". De sov en time til Før jeg får stempel som elendig mor her, så må jeg bare presisere at de kun ble lurt den ene gangen
Ises Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 Snuppa vår har argumentert med at det er lyst ute og da er det vel ikke natta, så da sa jeg at på sommeren er det lyst nesten hele døgnet, og om hun ikke hadde tenkt å sove i det hele tatt når den tid kom!?... Hun har lystett rullegardin, og vi ville ikke vært den foruten..
Glede! Skrevet 13. april 2007 #13 Skrevet 13. april 2007 Datteren min er 1 år, og vi legger henne kl 21.30, akkurat som vi gjorde før klokken ble stilt!
Laban75 Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 Datteren min er 1 år, og vi legger henne kl 21.30, akkurat som vi gjorde før klokken ble stilt! ← Oi - det var ganske sent. Regner med at hun får sove lenge om morgenen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå