Gjest silkesvarten Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 hei har en kjenning som bor i askim... hun fikk kaninunger for 3 uker siden.... og de var nesten alle ørelause... den ene kaninen har bare et øre.. og den andre har ingen ører.. hva kan ha skjedd her? begge foreldrene er friske og raske....
Trampe Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Åh, så rart! Lever de uten ører? Eller døde de etter fødselen? Er hullene dekket på noen måte, eller har de bare hull rett inn i hodet? :klø: Det kan jo være en feil i danningen av fostrene, genfeil eller innavl eller noe....jeg aner ikke. Synes bare det der hørtes merkelig ut.
Gjest silkesvarten Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 er enig at dette hørtes merkelig ut... selv om jeg har vondt for å tro det .. så skulle hun sende meg et bilde senere.... kaninungene lever... og jeg forstod det sånn at det ikke var noe hull eller noe.. bare ører som mangler..... hmm.... klø seg i hodet.......
dront Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 Det har jeg ikke hørt om før - vet at katter kan slikke i stykker ørene på kattunger, kanskje det er noe slikt som har skjedd, at kaninmoren har "vasket av" eller bitt av ørene? Ettersom ungene er gjemt i reiret den første tiden kan det hende eieren ikke har oppdaget sår, og det gror sikkert fort på små unger. Hva slags rase er det, og har hun stamtavle på foreldrene? har kaninmoren hatt unger før? Det skal sies at jeg aldri har hørt at manglende ører er en aktuell genfeil, og innavl er ganske vanlig på kaniner.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 er enig at dette hørtes merkelig ut... selv om jeg har vondt for å tro det .. så skulle hun sende meg et bilde senere.... kaninungene lever... og jeg forstod det sånn at det ikke var noe hull eller noe.. bare ører som mangler..... hmm.... klø seg i hodet....... ← Men, hvis ørene mangler må det jo være hull der? Ørene dekker jo bare "høre-hullene"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå