iss Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Altså, spørsmålet er: Dersom man har en base med isofix, kan man feste basen uten bruk av isofix? Altså ta med seg basen til en annnen bil uten isofix fester?? For hvis ikke det går så er det mer praktisk å ha uten isofix slik at man ikke er avhengig av å kjøre en isofixbil hvis man skal på langtur f.eks. Vet at man kan feste setet uten bruk av base, men da kan hellinga på setet fort bli for bratt og det ville være kjekt å ha med basen..... Det er snakk om Acta Graco logico sete...
TheHairyToothfairy Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 (endret) Ja, Recaro lager en slik ISOFIX greie. Passer fint i alle mine biler. edit: fant ikke korrekt link Endret 12. april 2007 av Deuces
iss Skrevet 12. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2007 Tror jeg fant ut at det setet jeg snakker om ikke har isofix-base, kun base som kan festes med vanlig belte..
IsaCathrine Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 (endret) DuoLodig kan festes med Isofix, 3 punktssele og 2 punktssele! http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf Står på side 7. Den har vel ikke noen base den står på.. Du fester Isofix'en rett i setet.. Endret 12. april 2007 av IsaCathrine
Cathie Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Duologic og Logico S er to forskjellige seter... Logico S har en base som festes med bilbelte, og er "kun" en babystol. DuoLogic (vi har den) kan festes både med belte og isofix, det er en "base" som festes på en måte der også, så kan man klikke babydelen ut og inn. Anbefaler Duologic på det sterkeste jeg da, siden man kan bruke den helt fra nyfødt og til ca 4 år, så du slipper å bytte stol når baby er 6-12 mnd'er (veldig forskjellig når man må bytte)
IsaCathrine Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Duologic og Logico S er to forskjellige seter... Logico S har en base som festes med bilbelte, og er "kun" en babystol. DuoLogic (vi har den) kan festes både med belte og isofix, det er en "base" som festes på en måte der også, så kan man klikke babydelen ut og inn. Anbefaler Duologic på det sterkeste jeg da, siden man kan bruke den helt fra nyfødt og til ca 4 år, så du slipper å bytte stol når baby er 6-12 mnd'er (veldig forskjellig når man må bytte) ← Åh, hehe. Leste ikke så nøy jeg Mhm, jeg ville også valgt DuoLogic! Både foreldre og barneutstyrsbutikkansatte sier at det er den eneste stolen som virkelig egner seg for babyer! Så ville helt klart gått for dette setet! *peke på link lenger opp*
Pi@ Skrevet 13. april 2007 #7 Skrevet 13. april 2007 Jeg spurt om akkurat det samme på en babyutstyrsbutikk på onsdag. Vi har nemlig ikke isofix-feste i bilen. Mannen på butikken sa at det IKKE gikk ann å feste isofix-basen i en bil uten isofixfeste, det var heller ikke mulig å ettermontere et slikt feste. Det finnes andre baser som ikke er isofix da .
iss Skrevet 13. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2007 Da tror jeg vi har gjort det rette jeg! Vi har isofix i bilen, men valgte å kjøpe ett vanlig base-sete som festes med belte... Har søkt masse om det setet på nettet, og jeg finner masse positive tilbakemeldinger. Synes det er greit at basen kan brukes i andre biler enn vår egen jeg da, i tilfelle man skal bruke en annen bil over lengre strekninger eller liknende. Og siden ikke alle bilene har isofix, gikk vi for sete med vanlig belte-base.. Ble Akta Graco Logico S
Angelheart Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Jeg har hatt 3 forskjellige ISO-Fix seter og alle har vært mulig å bruke både med og uten ISO-Fix. Synes det er veldig rart dersom dette ikke skulle gå på enkelte seter, da er jo litt av poenget borte, da...... Vil absolutt anbefale ISO-Fix dersom dere har mulighet for det, da denne løsningen for fastsetting av barnesetet er mye sikrere enn ved bruk av beltet.
iss Skrevet 13. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. april 2007 Selve setet kan festes i bil uten basen. Da trekker man beltet rundt setet (og ikke basen) slik man gjorde før. Men dersom man skal kjøre over lenger strekninger så blir ofte hellinga på setet feil pga setene i bilene er ulike...
Cathie Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Alle seter som har isofix fester (som jeg kjenner til hvertfall) kan festes med både belter og isofix, isofix er desidert det tryggeste å bruke da setet sitter festet i selve bilkarosseriet og det vil ikke løsne i en kræsj! Duologic sin base kan festes med både seler og isofix. Men Logico setet har jeg sett på selv, og det ser ut som et veldig godt sete! Jeg hadde ikke kjøpt et babysete uten base etter å ha sett hvor løst de andre sitter i forhold.
TheHairyToothfairy Skrevet 13. april 2007 #12 Skrevet 13. april 2007 Har du ISOFIX så må du selvsagt bruke det. Sikkerheten maksimeres mange ganger, og når det gjelder kids så ser jeg ingen grunn til å unngå at de får høyest tilgjengelige sikkerhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå