Gjest Lizbet Skrevet 2. mars 2003 #1 Skrevet 2. mars 2003 Hvor i oslo får en tak i blomsterpotter større enn normal størrelse? Okke potteskjulere men selve blomsterpotten... Mine planter blir snart kvælt..... Må en på et gartneri?? Fingrene mine har blitt grønnere for jeg har aldri hatt dette problemet før!!
Gjest Lea Skrevet 2. mars 2003 #2 Skrevet 2. mars 2003 Du kan jo spørre i en vanlig blomsterbutikk, men du får garantert tak i det på Oasen eller Plantasjen (eller i et annet gartneri)-
Gjest Hvitveis Skrevet 2. mars 2003 #3 Skrevet 2. mars 2003 Er du sikker på at du har plass til større planter da Det fins et par flotte bruktbutikker i Oslo som selger potter, selv om jeg ikke kan si om de har den størrelsen du vil ha. Maritastiftelsen nederst på Grünerløkka anbefales på det varmeste (der har de også antikvariske blommsterpotter, men ikke fortell det til noen ... da blir det så dyrt). Et dukkehjem (eller heter det Dukkehuset?) litt lenger opp i gata har også potter fra tid til annen. Far & sønn helt øverst har. Og ikke minst: Nå er det snart loppistid igjen, da er det mulig å finne mange flotte potter. Jeg syns at tidligere tiders blomsterpotter kombinerte på en fin måte det praktiske med det estetiske. Altså, ikke potteskjulere som bare er teit og unødvendig, men potter med hull i bunnen og som likevel var vakre. Men som Lea sier, er du bare på jakt etter vanlige, brune terrakotta-potter vil du finne det i hver eneste blomsterbutikk eller på de store hagesentrene. hilsen en pottesamler
Tusenfryd Skrevet 3. mars 2003 #4 Skrevet 3. mars 2003 Jeg forsto det slik at du ønsker plastpotter - den som er innerst? Ja, plantesentre og gartnerier har. Men jeg synes ikke utvalget er så stort nå på vinteren, så si fra hvis du finner... Og du - ikke kjøp jord på Plantasjen til å spe på - sorte fluer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå