Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter litt med å venne meg til dette... syns det er vanskelig spesielt nå når det er blitt mye mer populært og være der enn hos meg :( Jeg er alene...

Kvier meg for å møte henne selv om jeg jo egentlig ønsker det. Er det rett og slett bare sjalusi? Visste ikke at jeg hadde det i meg. Og trodde ikke det skulle bli sånn; jeg er 100% ferdig med x en for å si det sånn....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sliter litt med å venne meg til dette... syns det er vanskelig spesielt nå når det er blitt mye mer populært og være der enn hos meg :( Jeg er alene...

Kvier meg for å møte henne selv om jeg jo egentlig ønsker det. Er det rett og slett bare sjalusi? Visste ikke at jeg hadde det i meg. Og trodde ikke det skulle bli sånn; jeg er 100% ferdig med x en for å si det sånn....

Jeg er nok ikke så sikker på om du er 100% over han.. Hvordan kan du være sjalu da? Det var en grunn for at det ble slutt mellom dere... Og det er ingen grunn til å sitte og dvele ved de gode minnene. Han har gått videre, og det må du også.

Alt nytt er spennende, og det er det nok for dine barn også. Den nye dama legger seg nok ekstra i selen for å vinne barnas tillit og godvilje nå i bli.kjent-fasen. Når hverdagen kommer er det nok ikke så spennende likevel.

Benytt alenetiden til å pleie deg selv og din sosiale omgangskrets, og ikke sitt hjemme og sture. Det gjør bare vondt verre.

Lykke til!

Skrevet

Problemet er vel ikke det at du er sjalu fordi han har noen andre enn deg, men han har NOE annet enn deg. Han har noen å støtte seg på. Han har kommet videre men det har ikke du.

Og det er nok flott bare nå. Tro meg. Det er nok vanskelig for henne og.

Jeg er den nye dama, og i begynnelsen var det og veldig spennende for minstemann. Og han fortalte masse hjem til mamma, noe jeg tror hun syns var vanskelig, sånn som du syns nå.

Ikke så lenge etter at minstemann fikk vite at vi var kjærester lurte han på hvorfor vi var det. Og så fortalte jeg jo at vi var glade i hverandre. Og det syns han var kjempe fint. For da ble han gla fordi pappa var gla. For han er gla i pappa. Men han er og gla i mamma, så da syns han litt synd i henne som da ikke hadde kjæreste. Så om vi ikke alle sammen kunne være kjærester. :ler:

Jeg syns ikke du trenger å møte henne enda visst du ikke vil. Kjenn litt på det, og jeg håper du har et fint forhold til x. Så fortell han det. Nå kan jeg og mora snakke med hverandre uten problemer.

Men hun og hadde problemer med det i begynnelsen. Og det var vondt for meg og. Så det er nok ikke bare deg det er vanskelig for.

Men barna bytter deg aldri ut. Det kunne like gjerne vært noen andre som de intresserte seg for, og det kommer nok til å skje. De vil alltid like deg mer. Men det som er nytt er ofte spennende.

Nå ble dette langt og tungt.

Håper det hjelper litt på følelsene etterhvert.

Masse lykke til :klem:

Skrevet

Når jeg nevner sjalusi så mener jeg sjalu på at han er i ferd med å skape seg en ny familie, og den et vel den biten jeg er sjalu på; ikke henne for at hun har ham.

Skrevet

Jeg tror ikke du er alene om å føle som du gjør. I allefall vet jeg om flere som har syntes det var tøft når eksen fikk seg ny og seriøs dame. Man har kanskje tenkt seg at man skulle bli den som kom dit først. Det er jo slik det er da. Vi ønsker oss alle å være i et godt forhold, og når noen nærme oss får noe vi ønsker oss så gjør jo det at vi blir mer klar over at vi ikke har fått det selv.

Hold ut!! Det er ikke noe hyggelig, men prøv å tenke på at det er fint for barnet deres at pappa er i et godt og positivt forhold. Og ikke minst er det ekstremt viktig for ungen at du og den nye kommer greit overens!!! Hun kommer dessuten aldri til å bli mamman til barnet deres. Det er det bare du som er!! Men akkurat nå har hun nyhetens interesse!

Du kan trøste deg med at hun sikkert tenker det samme om deg.

Jeg har vært den nye dama, og jeg syntes lenge det var beirntøft å tenke på at kjæresten min hadde elsket en annen dame så høyt at han hadde fått barn med henne, og vært sammen med henne i årevis.

Det tok lang tid før jeg følte at forholdet vårt ble sett på som like "ordentelig".

Skrevet

Skjønner deg godt. Ikke så moro å tenke på at de tre fremstår som en liten familie når barnet er der, men du vil alltid være mamma, det er det ingen som kan ta fra deg.

Ikke møt henne før du har lyst og velg selv når det skal skje. Jeg møtte mannens eks ved plutselig bare å være der når hun leverte barn og jeg synes ikke det var så hyggelig for noen av oss.

Gjest Silmarill
Skrevet

Dette går nok over - mager trøst her og nå, jeg vet det!

Det som er viktig her er egentlig eller faktisk først og fremst at deres felles barn trives! Du bør først og fremst prise deg lykkelig for det!

Du har nok ikke kommet over din x mann og føler sjalusi deretter - helt normalt, men vondt er det, veldig vondt også, helt sikkert :klem:

Tenk heller positivt - prøv ihvertfall! DU får deg nok en fin mann før eller siden og husk at det er deg barnet ditt virkelig elsker, og det er du som er mamma uansett hva!

Om du hadde hatt en mann nå så hadde du ikke tenkt slik, det er det som plager deg nå tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...