Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har forslag til sunne frokoster som ikke tar så lang tid å lage?

Er igang med "et nytt og bedre liv", og prøver å gå ned noen kilo. Har brukt mye Wasa fiber pluss-knekkebrød med ulikt pålegg, og smoothier, men nå må jeg ha litt variasjon kjenner jeg.

Synes mange "slanke"-frokoster blir litt for lite mettende til å holde flere timer. Jeg har en ganske fysisk jobb, og trenger noe som holder kroppen i gang en stund...

Noen som kan inspirere en enspora sjel? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrøt! Med litt frukt, rosiner, nøtter osv. Kjapt å lage, smaker godt ( spesielt med kanel på), sklir lett ned om morgenen for de av oss som ikke har den helt store matlysten og metter lenge.Havregrøt er faktisk det eneste jeg klarer å trø i meg om morgenen.

Skrevet

Eller havregryn med melk og oppskåret frukt. Holder i timevis for meg.

Skrevet (endret)
Eller havregryn med melk og oppskåret frukt. Holder i timevis for meg.

Det spiste jeg lenge. Nå har jeg gått over til First Price frokostblanding. Moser en banan oppi og rører ut i (skumma)melka, og litt syltetøy.

Metter i opptil 4-5 timer avhengig av hvor mye jeg spiser. Har funnet ut jeg må trappe litt ned - ca 250 gram frokostblanding, en banan, en halv liter melk og litt syltetøy er i meste laget selv for meg :P

Endret av Cognizance
Gjest Deception
Skrevet

Havregrøt! Lages med dobbelt så mye vann som gryn, og bittelitt salt. Putt oppi litt havrekli, linfrø og solsikkefrø, og litt rosiner. :)

Skrevet
Metter i opptil 4-5 timer avhengig av hvor mye jeg spiser. Har funnet ut jeg må trappe litt ned - ca 250 gram frokostblanding, en banan, en halv liter melk og litt syltetøy er i meste laget selv for meg :P

Relativt mye, ja, selv for deg - ettersom jeg holder greit i flere timer på 50 g havregryn, halvannen dl melk og en halv banan... :ler:

Skrevet

Takk for tips! :) Jeg har vært litt usikker på havregrøt fordi jeg har tenkt jeg ikke får det ned uten å ha sukker på, men smart å bruke frukt til å søte den med!

Skal definitivt teste ut noen ulike kombinasjoner!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...