Imogen Skrevet 12. april 2007 #1 Skrevet 12. april 2007 Er det noen som har forslag til sunne frokoster som ikke tar så lang tid å lage? Er igang med "et nytt og bedre liv", og prøver å gå ned noen kilo. Har brukt mye Wasa fiber pluss-knekkebrød med ulikt pålegg, og smoothier, men nå må jeg ha litt variasjon kjenner jeg. Synes mange "slanke"-frokoster blir litt for lite mettende til å holde flere timer. Jeg har en ganske fysisk jobb, og trenger noe som holder kroppen i gang en stund... Noen som kan inspirere en enspora sjel?
Wildy Skrevet 12. april 2007 #2 Skrevet 12. april 2007 Havregrøt! Med litt frukt, rosiner, nøtter osv. Kjapt å lage, smaker godt ( spesielt med kanel på), sklir lett ned om morgenen for de av oss som ikke har den helt store matlysten og metter lenge.Havregrøt er faktisk det eneste jeg klarer å trø i meg om morgenen.
Champagnepiken Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Eller havregryn med melk og oppskåret frukt. Holder i timevis for meg.
Cognizance Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 (endret) Eller havregryn med melk og oppskåret frukt. Holder i timevis for meg. ← Det spiste jeg lenge. Nå har jeg gått over til First Price frokostblanding. Moser en banan oppi og rører ut i (skumma)melka, og litt syltetøy. Metter i opptil 4-5 timer avhengig av hvor mye jeg spiser. Har funnet ut jeg må trappe litt ned - ca 250 gram frokostblanding, en banan, en halv liter melk og litt syltetøy er i meste laget selv for meg Endret 12. april 2007 av Cognizance
Gjest Deception Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Havregrøt! Lages med dobbelt så mye vann som gryn, og bittelitt salt. Putt oppi litt havrekli, linfrø og solsikkefrø, og litt rosiner.
Champagnepiken Skrevet 12. april 2007 #6 Skrevet 12. april 2007 Metter i opptil 4-5 timer avhengig av hvor mye jeg spiser. Har funnet ut jeg må trappe litt ned - ca 250 gram frokostblanding, en banan, en halv liter melk og litt syltetøy er i meste laget selv for meg ← Relativt mye, ja, selv for deg - ettersom jeg holder greit i flere timer på 50 g havregryn, halvannen dl melk og en halv banan...
Imogen Skrevet 12. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 12. april 2007 Takk for tips! Jeg har vært litt usikker på havregrøt fordi jeg har tenkt jeg ikke får det ned uten å ha sukker på, men smart å bruke frukt til å søte den med! Skal definitivt teste ut noen ulike kombinasjoner!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå