Gå til innhold

Barneforsikring

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*
Skrevet

Hei. Nå er det på tide å få ordnet forsikring til den 3mnd gammle jenta mi.

Vet at noen selskap ikke lar deg forsikre barnet før det er blitt 3 mnd gammelt.

Men de fleste forsikringene gjelder jo nesten bare visst barnet blir medisinsk invalid, og den diagnosen er ekstremt vanskelig og sjeldent å få.... så er det vits med forsikring??

Finns det noen som dekker mye.

Hvilken forsikring har dere og hva dekker den??

Trenger hjelp til hva vi skal velge...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer bare på hvilken jeg har: Gjensidige's barneforsikring kom best ut i test hos Dine Penger :)

Mener å huske at vi betaler ca kr 1500 pr år og at den dekker "alt" som er VIKTIG!

Skrevet

Henger meg på denne, Gjensidige kom best ut i test, vi har denne på alle barna her, og vi er kjempefornøyde

Den koster litt, men det er jaggu verdt å spandere de hundrelappene, den dagen uhellet er ute....man sparer ikke når det gjelder barnas helse mener nå jeg ;)

• Liker 1
Gjest Elastica
Skrevet

Vi har selv forsikring til ungene, men mange eksperter mener at slik barneforsikring er både dyr og unødvendig. Ofte er barnet forsikret uansett; gjennom bilansvarsforsikringen dersom det skulle skje en bilulykke, i barnehage, på skole osv. Man får aldri dobbel utbetaling - dette er årsaken til at man mener det er unødvendig.

Skrevet

Vesta er de eneste som ikke diskriminerer hemningsløst. En rekke andre selskaper nekter å forsikre adopterte barn, barn som er født for tidlig, og flere har nektet både barn som er dyslektikere og barn som har vært i kontakt med PPT. Ganske sykt. Vesta kjører en mye åpnere linje og gir alle mulighet til å levere helseerklæring. Det var en sak for en stund siden på Forbrukerinspektørene der to barn av ulike grunner var nektet forsikring. I ettertid har begge fått forsikring hos Vesta.

God grunn til å velge dem, spør du meg.

Gjest Elastica
Skrevet (endret)
Vesta er de eneste som ikke diskriminerer hemningsløst. En rekke andre selskaper nekter å forsikre adopterte barn, barn som er født for tidlig, og flere har nektet både barn som er dyslektikere og barn som har vært i kontakt med PPT. Ganske sykt. Vesta kjører en mye åpnere linje og gir alle mulighet til å levere helseerklæring. Det var en sak for en stund siden på Forbrukerinspektørene der to barn av ulike grunner var nektet forsikring. I ettertid har begge fått forsikring hos Vesta.

God grunn til å velge dem, spør du meg.

Dette innlegget fikk meg til å tenke på at sønnen vår som var til utredning for tourettes syndrom (og bare det), ble nektet uføreforsikring hos If. Som sagt; mange forbehold og ganske dyrt.

Endret på grunn av skrivefeil.

Endret av Elastica
Skrevet

Vi droppet det etter å ha satt oss litt inn i det.

Vår konklusjon var at vi har nok reserver i banken til å løse dette på en bedre måte selv.

Det er greit å se litt på hva du faktisk får utbetalt om uhellet er ute.

For vår del var det ikke så mye at vi så vitsen med forsikringen.

men har du en trang og sårbar privatøkonomi kan en slik forsikring ha mye forseg. Dagpenger om barnet ligger på sykeshus, et (beskjeden) beløp til ombygging av bolig, osv.

Skrevet

Vi valgte storebrand for de er de eneste (?) som utbetaler en årlig sum helt til pensjonsalder hvis barnet skulle bli arbeidsufør før fyllte 18 år.

Vi kom frem til at de fleste engangsutgifter kan vi klare, men hvis han skulle komme ut for et eller annet som gjør at han blir uføretrygdet uten å ha tjent opp noe annet enn minimum i folketrygden, så vil han trenge de ca 50.000 i året til han blir 67.

Ellers har skandiabanken en god oversikt over de ulike.

Tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...