Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har tatt mye shampoo og såpe. Så har det minket en god del på dusjgele, balsam og ansiktsrens. Også har det forsvunnet en del oppvaskmiddel og vaskemiddel.

Først tenkte jeg at det bare var innbilning, så jeg lagde en "felle": Kjøpte en ny shampooflaske, satte den inn på badet, og bruke ikke noe av den selv. Det minsket kraftig. Nå, etter en uke er den nesten tom.

Jeg gidder ikke holde leieboeren med slike ting. Det kan han kjøpe selv. Men hvordan si fra på en ok måte?

- Jeg har lagt merke til at du bruker av mine ting, kan du slutte med det? ... høres liksom så strengt ut. Og han kan jo blånekte også.

Så gi meg noen lure tips. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å fylle på med masse edikk i shampoen?

Og sette seg i stua og vente på at han hyler "F*****N! fra badet!

:smilbla:

Skrevet

Har tenkt litt på det... Bare at jeg tenkte på salmiakk, ikke eddik. :sjarmor:

Gjest RolfMagne
Skrevet

Uff da! En av kollektivets mange baksider!

Da jeg var yngre bodde jeg i et skikkelig råttent kollektiv, der folk knabba mat og baderomsartikler.

Så jeg kjøpte meg etter hvert et sånt "plastikknett" som jeg hadde baderomstingene mine i og tok det med hver gang jeg skulle dusje.

Litt tungvint, men bedre enn å holde hele husholdningen med saker.

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)
- Jeg har lagt merke til at du bruker av mine ting, kan du slutte med det? ... høres liksom så strengt ut. Og han kan jo blånekte også.

Han stjeler jo fra deg, jeg syns du bør konfrontere ham direkte. Hvis du har problemer med å være streng kan du si noe i retning av 'du er klar over at shampoo og vaskemidler ikke er inkludert i husleia?' i en fleipete tone eller no. Du kan jo ikke låse ned shampoen mellom hver dusj heller - eller kanskje det er det som må til. Endret av Elfrida
Skrevet

Siden i dagmorges har det økt i shampooflaska. Altså har han helt vann på. Jeg synes det er smålig.

Jeg bodde i kollektiv før, og da måtte man ha ting på rommet sitt om det ikke skulle frosvinne. Men dette er egentlig ikke et kollektiv, det er min leilighet, jeg leier bare ut et rom. Så om det minsker på ting, og det ikke er jeg som har brukt det, er det jo opplagt hvem som har gjort det. Kanskje jeg skulle helle litt salmiakk oppi...? *ond*

Skrevet

Også en flaske på en UKE! Da tar han ikke bare LITT heller, synes jeg :overrasket: Kanskje han har langt hår? Alle metoder er greie her, etter min mening. Det er han som stjeler... Men selvsagt er det best å si fra direkte, at baderomsartikler ikke er inkludert i leia.

Skrevet

Du kan jo si han opp. Så lenge han leier et rom i din leilighet, har han ikke oppsigelsesvern.

Skrevet
Også en flaske på en UKE! Da tar han ikke bare LITT heller, synes jeg :overrasket:

Hehe, jeg tenkte det samme. Jeg har langt hår, og har en shampooflaske minst en måned. Han har kort hår. Tror nok han bare kjører på med en stor kladæsj i hånda. Jeg har gått tom for dusjsåpe (som han har brukt opp) muligens derfor han tar ekstra av shampooen og bruker den som dusjsåpe også?

Skrevet
Du kan jo si han opp. Så lenge han leier et rom i din leilighet, har han ikke oppsigelsesvern.

Ja, jeg kan jo det. Men det tar tid å finne en ny.

Skrevet

Kjøp en sjampo og dusjsåpe i gave til han, og si at du skal hjelpe han med første omgang, men etter det må han kjøpe sitt eget :-P

Nei jeg hadde prøvd å ta det opp med han. Fortelle han at du kjørte en test på han. Om han ikke blir flau eller unnskylder seg da så er han en idiot og da vil du ikke ha han i huset likevel...

Gjest =tentacle=
Skrevet

Han snylter jo systematisk på deg når han forsyner seg av alle de produktene over tid. Jeg ville innstilt meg på at han skulle ut. Du kan jo begynne jobben med å finne en ny før han er ute.

Gjest Peachbud
Skrevet

Jeg er vel gjerne i mindretall her, men jeg synes det blir litt overdramatiserende å kaste ham ut på det grunnlaget.

Si det som det er. Jeg ville holdt en hyggelig tone for husfredens skyld. Viss han nekter kan du jo fortelle om testen. Fortsetter det etter konfrontasjonen, ville jeg heller vurdert å kaste ham ut, ja.

Skrevet

"Er det ikke din tur til å kjøpe baderomsartikler snart?"

Skrevet
Jeg er vel gjerne i mindretall her, men jeg synes det blir litt overdramatiserende å kaste ham ut på det grunnlaget.

Ja, jeg er enig i det.

Skrevet
"Er det ikke din tur til å kjøpe baderomsartikler snart?"

Jeg er ikke så flink til å konfrontere på slike ting. Ok, testversjon:

Meg: Er det ikke på tide å kjøpe baderomsartikler snart?

Han: Hva mener du?

M: Ja, du vet. Baderomsartikler. Shampoo og sånn.

H: Hvorfor skal jeg det?

M: Jo... Bruker ikke du samme shampoo som meg?

H: Nei.

M: Jooo, jeg tror det.

H: Nei, det gjør jeg ikke!

M: Men hør nå her. Jeg vet at du har brukt av denne shampooflaska her, fordi det har minket kraftig av den, og jeg har ikke brukt noe av den i det hele tatt.

H: Nei, det stemmer ikke!

osv.

Slik ser det ut inni i hodet mitt. :ler:

Skrevet

Det vet jeg ikke, men den billigste shampooflaska koster jo en tier på butikken.

Gjest Peachbud
Skrevet (endret)

Jeg synes også slikt er vanskelig. :forvirret: Kanskje spesielt når det han gjør er så åpenlyst feil.

Du kan jo prøve å si i en ikke for sur tone: "Jeg har sett at du bruker av shampooen og dusjsåpene mine". Jeg synes det er greit.

Uansett hva han svarer slutter han forhåpentligvis når han er avslørt.

Endret av Peachbud
Skrevet

Han glemmer sikkert bare å kjøpe sånne ting, du veit åssen menn er, de blir ikke sinte på seg selv om de glemmer sånt, som vi kan bli ;)

Jeg tipper han har bare begynt å glemme det, og så har det bare "ballet på seg" slik at han til slutt bare gjør det av gammel vane. Og så lenge du ikke sier noe... osv.

Don't worry, du klarer denne konfrontasjonen ;) Hva skal han gjøre da, nekte fullstendig og så fortsette å stjele? Tviler jeg på... han ordner nok opp for seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...