Gå til innhold

Solistinnslag i kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg skal synge i kirken og jeg lurer på om dere har noen gode forslag til aktuelle sanger? Hun ville veldig gjerne at jeg skulle komme med noen forslag så hun vet hva slags typer sanger jeg er ute etter.

Jeg vil nok aller helst ha en norsk (eller svensk) sang, men veldig flotte engelske sanger kan også være aktuelle bare det ikke blir de mest voldsomme Celine Dion sangene ;)

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer litt på det samme bortsett fra at vi vil ha engelske sanger.

Liker disse, men vet ikke om de passer som soloinnslag:

By your side

I believe in your and me (kjenner den med Whitney, men Four Tops hadde orginalen?)

At last

True Love

Skrevet

-Å kunn æ skrive på himmeln - Lars Bremnes

-Bruremarsj fra Lødingen - Susanne Lundeng, Halvdan Sivertsen (Først sa du ja, så sa du nei, så sa du kjæresten min! Og æ står staskar førr dæ, og du e silkefin!....)

-Mitt hjerte er ditt - Prøysen

Skrevet

Her er de jeg har tenkt på:

Mary J Blige - be without you

Elton John - your song

Sting - fields of gold

K-C & Jojo - all my life

Amel Larrieux - even if

Fine sanger! Har ikke lest tekstene ordentlig ennå... Og heller ikke spurt om lov...

Skrevet

From this moment er nydelig synes jeg, men den er kanskje veldig vanlig?

Den ble synget i vårt bryllup og får fremdeles klump i halsen av å høre sangen (5 1/2 år etter...)

Skrevet

Jeg synes det er litt viktig å velge en sang som er "dere". Dvs. ikke bare ta en sang som er typisk kjærlighetssang som ingen av dere har noe forhold til.

Artig å være i bryllup og så tenke når sangen i kirka kommer at, "å ja, den sangen er så "dem"" eller "den har jeg hørt mye spilt hos dem" eller "å ja, den pleier de alltid å ville sette på for å danse etter". Istedenfor at det blir f.eks. en Celine Dion sang og alle tenker, "jammen brudgommen hater jo Celine Dion". "Hvorfor har de ikke en U2-sang, det er jo det brudgommen digger!"

Så å finne sanger som begge liker er viktig, synes jeg.

Skrevet

dagboka mi på innlegg 35 har jeg en del sanger.

Kan se på de. vurdere de til kirka og festen. Finnes litt av hvert her

Skrevet

Tusen takk for flere gode forslag :)

Jeg synes det er litt viktig å velge en sang som er "dere". Dvs. ikke bare ta en sang som er typisk kjærlighetssang som ingen av dere har noe forhold til.

Jeg er veldig enig med deg, men problemet er at vi ikke har en slik egen sang. Det er vel egentlig derfor vi spør om hjelp ;)

Jeg har falt for "It Is You" for lenge siden og når jeg spilte den for mannen min syntes han den var veldig fin han også. Har sendt sangen over til venninna mi slik at hun kan teste ut om det er er en sang som kan passe hennes stemme *venter spent*

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg, men problemet er at vi ikke har en slik egen sang. Det er vel egentlig derfor vi spør om hjelp  ;)

Jeg har falt for "It Is You" for lenge siden og når jeg spilte den for mannen min syntes han den var veldig fin han også. Har sendt sangen over til venninna mi slik at hun kan teste ut om det er er en sang som kan passe hennes stemme *venter spent*

Vi hadde heller ingen sang som var type "vår sang" men vi har jo våre favorittartister og siden det for vår del er mange av de samme klarte vi å finne solistinnslag i vårt bryllup.

Lykke til med letingen. :)

Skrevet

Vi hadde Eva Cassidy sine sanger Songbird og Fieldes of gold, de synes jeg er nydelige. Vurderte også Det vackrasta av Cecilia Vennerstrøm. Nocturne av Sven Bertil Taube er også fin.

Skrevet

Vi skal ha Alicia Keys' If I aint got you

Skrevet

Jeg tror vi skal ha Hellbillies sin "Finaste eg veit" som solo i vårt bryllup, det er en sang som betyr mye for oss begge, og teksten er som skrevet til oss... Både sambo og jeg har blitt veldig glade i den.

Det vackraste med Cecilia Vennersten er også en helt nydelig sang, og Sonde Bratlands norske versjon av "you raise me up" får tårene fram hos meg (men så er jeg gravid og veeldig følsom for tida og da, he he). Halvdan Sivertsen har også en fin sang som går slik "hvis du vil ha mæ når kværdagen kommer, da e æ din både vinter og sommer" eller noe i den dur.. Fin sang den og:)

Skrevet

Jeg har tenkt litt på Perfect Day, som jeg synes er veldig fin og passer godt til oss.

Har også tenkt på Make me smile, som er mye mere glad og positiv...

Piglet

Gjest Vampyra
Skrevet

Ave Maria er et nydelig innslag i en kirkevielse :)

Skrevet

Vi møtte vokalisten vår i går, og han var meget flink :) Nå er det bare sangvalg som står igjen.

Vi hadde egenglig lyst at han skulle synge Gje meg handa di ven, men det er mange jeg har snakket om som forbinder den med begravelse og det er jo litt trist i en vielse.

Men vi har bestemt oss for en sang og det er Love me tender. Mulig som inngangssang istedefor brudemarsj. Ellers så har vi tenkt på Den finaste eg veit med Hellbillies eller Så gla i dæ med Åge.

Vokalisten vi har leid har en utrolig flott stemme som bærer godt i kirke, så stemmen hans passer veldig godt til sanger som You raise me up feks. Men kommer ikke på noen norske sanger som "tar av" på samme måten. Kom gjerne med forslag. Som regel kommer jeg ikke på sangene før jeg hører de :)

Skrevet

Vi hadde "You raise me up" som innslag i kirken, og da måtte min kjære mann låne lommetørkeet mitt, det ble veldig sterkt! Jeg knakk helt sammen da jeg så at han gråt, var veldig fint! Også hadde vi 5 venninnner av meg som sang en sang som heter "Han er der," også veldig fin med et innhold som passer veldig godt i en kirkelig vielse. Tenker at uansett hvilken sang dere velger, så blir den perfekt i en så høytidlig stund, lykke til!

Skrevet

Har så lyst å ha You raise me up siden den betyr så mye for oss :) Men blir det rart om 3 damer synger den? Er jo vant til å høre den med mannsstemme :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...