Gjest Starya Skrevet 2. mars 2003 #1 Skrevet 2. mars 2003 Jeg mener å ha sett at noen har "tatt bilde" av skjermbildet sitt, og så kunne poste dette som om det var et vanlig bilde.. Eller.. Ja.. dette hørtes kanskje noe kryptisk ut.. Men er det en funksjon der jeg kan lagre det som er på skjermen i et gitt øyeblikk som et bilde?
Gjest Lea Skrevet 2. mars 2003 #2 Skrevet 2. mars 2003 Jada.. du bare trykker på Print Screen-kanppen (som regel øverst til høyre på tastaturet ditt). Åpne Word (eller annet program) og velg "lim inn". Voila!
Gjest Starya Skrevet 2. mars 2003 #3 Skrevet 2. mars 2003 Nei for pokker skulle du sett! Så enkelt, så genialt! Takker og bukker.
Gjest Starya Skrevet 2. mars 2003 #4 Skrevet 2. mars 2003 Oppfølginsspørsmål.. Altså, jeg fikk til å sette bildet inn i word uten problemer. Men hvordan går jeg fram dersom jeg ønsker å lagre bildet som bildefil på maskinen? :-? For det får jeg ikke til å gjøre med bilder som ligger i word...
Gjest Lea Skrevet 2. mars 2003 #5 Skrevet 2. mars 2003 Hmm.. er ikke sikker på akkurat det, men hvis du har et bildebehandlingsprogram, så kan du jo lime det inn der. Får du ikke limt inn direkte, så klipp ut bildet fra Word og lim inn i det andre programmet.
Gjest Hvitveis Skrevet 2. mars 2003 #6 Skrevet 2. mars 2003 Du kan åpne hvilket som helst billedredigeringsprogram og lime det inn der som du gjorde det i Word. Bildet ligger i hukommelsen og er tilgjengelig for alle programmer. Si Photoshop: Åpne det, skriv Ny, og simsalabim, den nye laget vil være størrelsen til skjermbildet ... det bare venter på dumpet dit. Skummelt Når du har lasta det inn i billedredigeringsprogrammet kan du selvfølgelig lagre det i hvillket format du ønsker.
Gjest Starya Skrevet 2. mars 2003 #7 Skrevet 2. mars 2003 Fikk det til! :D Jeg har "picture it", og der fikk jeg limt det inn og greier. Artig funksjon å kunne.
Gjest Lea Skrevet 2. mars 2003 #8 Skrevet 2. mars 2003 Ja, ikke sant? Jeg ble nesten litt irritert første gangen jeg lærte meg dette. Tenk at det knappen hadde vært der hele veien da!!! Men jeg bruker det mye. Særlig i forbindelse med jobben og for å vise kunder hva jeg snakker om. Lager bare et bilde av skjermen og legger til piler og røde sirkler der jeg vil gjøre oppmerksom på noe.
Trebarnsmor Skrevet 5. mars 2003 #9 Skrevet 5. mars 2003 Print screen knappen min virker ikke.Det er ingenting som skjer.
Gjest Starya Skrevet 5. mars 2003 #10 Skrevet 5. mars 2003 Vel, skjer det noe når du limer inn i word? Det skal ikke skje noe akkurat når du trykker print screen..
Gjest care Skrevet 5. mars 2003 #11 Skrevet 5. mars 2003 Min print screen knapp virker heller ikke :cry:
Trebarnsmor Skrevet 5. mars 2003 #12 Skrevet 5. mars 2003 Hva skal jeg lime inn? Og når skal jeg trykke på prt scr knappen da?
Gjest Starya Skrevet 5. mars 2003 #13 Skrevet 5. mars 2003 La oss si at du vil kopiere akkurat det du har på skjermen nå.. Altså, min vakre avatar.. Trykk på print screen. Deretter åpner du et word dokument. Lim inn, jeg pleier å lime inn ved å tryke ctrl+v. Da skal bildet av skjermen bli satt inn som et vanlig bilde.
Trebarnsmor Skrevet 5. mars 2003 #14 Skrevet 5. mars 2003 :o WOW Takker,neier og bukker for hjelpen Starya.Jeg fikk det til nå.
Gjest Starya Skrevet 5. mars 2003 #15 Skrevet 5. mars 2003 Je ær så flink atte... *sa hun med en overlegen tone mens hun forsøkte å glemme at det bare var noen dager siden hun lærte det selv*
Edie Skrevet 6. mars 2003 #16 Skrevet 6. mars 2003 Takker jeg også. Aldi visst om det jeg. Så genialt enkelt, ganske enkelt genialt!
Crazee Skrevet 6. mars 2003 #17 Skrevet 6. mars 2003 Held de nede Alt-tasten samtidig som de trykker PrintScrn-tasten, så blir berre det aktive vindauga kopiert, ikkje heile skjermen. Litt praktisk, det òg. Og vil ein ha enno meir kontroll, så anbefalar eg å laste ned Irfan View. (Gratis)
Viva_ Skrevet 12. mars 2003 #18 Skrevet 12. mars 2003 PRTSC for alt, men om du holder nede ALT og trykker PRTSC tar du bare det ene programmet. Kan trykke CTRL+V og lime inn i hvilket som helst program som t.d. Microsoft Paint, WordPad, Word, PhotoShop osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå