Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er naturlig blek, kanskje en tanke blekere enn vanlig. Blågrå øyne, rødbrunt hår. Har hele tiden trodd at jeg har rosatoner i huden... Er liksom det jeg har sett i speilet. Men lurer nå på om det er feil.

Da jeg sammenlignet huden min med en kompis her om dagen, så jeg tydlig at i forhold til hans hud, har jeg gultoner i huden.

Oldemoren min var var halvt kineser. (Mange i familien har derfor litt skjeve øyne. Synes det ser så pent ut med blå, skjeve øyne. Dessverre er mine egne øyne helt ordinære. :forvirret: Uansett, det var en digresjon.) Kan dette ha noe å si når det gjelder min hudtone? Siden hun var halvt kineser, så vil da kanskje flere i familen ha gultoner i huden, selv om det er noen generasjoner siden? Eller har det ingenting å si?

Blir aldri solbrent, tåler sola svært godt. (om det har noe å si)

I klesveien kler jeg blodrødt, flaskegrønt, himmelblått og grått svært godt. (Og at jeg kler de fargene stemmer vel ikke overens med høst/sommer/vinter/vår-hudtone teorien? Blir litt forvirret. :) )

Når det gjelder sminke bruker jeg øyeskygge i brune, brunrøde og lilla fargenyanser. Synes det er hva jeg kler best.

For noen år siden spurte jeg en dame i en parfymebutikk om hvilke farger jeg kledde. Hun mente jeg burde satse på grønt og blått, men det sær helt forjævlig ut på meg.

Så... Jeg spør dere kloke kvinner. Hva tror dere? Hvilken hudtone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også veldig lys i huden, med rødbrunt hår. Og jeg må bruke sminke med rosatoner i.

men anbefaler deg å spørre på et parfymeri, for de ser sånt mye bedre enn man gjør selv ;)

Gjest Lanyah
Skrevet

Om en ser på håndleddene og ser på årene...,

grønne årer- gultonet

blåe årer- rosatonet

om en har begge er en begge deler og bør bruke foundtation osv. med like mye av begge tonene.

Skrevet

Det med blodårene vet jeg ikke om det kan stemme helt. Jeg har blå/lilla blodårer, men har helt klart gultoner i huden min.

Skrevet
Om en ser på håndleddene og ser på årene...,

grønne årer- gultonet

blåe årer- rosatonet

om en har begge er en begge deler og bør bruke foundtation osv. med like mye av begge tonene.

Det stemmer på meg! Er ikke mye grønne blodårer her, nei... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...