Myran Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 I post 2.1 har de ført opp feriepenger fra 2 av mine tidligere arbeidsgivere som lønn og ikke feriepenger. Dette resulterer jo i en langt høyre årsinntekt, enn det jeg faktisk har og blir dermed trukket for mye i skatt. Men hvordan skal jeg rette opp i dette. DVs. hvordan skal jeg få forklart at de 2 postene er feriepenger og ikke lønn? Har lønnslipper fra begge tidligere arbeidspalsser, som viser at det er feriepenger og ikke lønn. Må jeg legge ved kopi av disse, eller kan jeg levere selvangivelsen på nett uten kopi av lønnslipene? Hadde blitt glad for hjelp, er ikke en kløpper på dette området.
liv Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Feriepenger ER lønn. En bare skatter litt mer hele året, er der for en får de utbetalt uten å skatte for de der og da.
honey21 Skrevet 12. april 2007 #3 Skrevet 12. april 2007 Samme her. Jeg trodde feriepenger var skattefritt, men jeg ringte skatteetaten i dag og de sa at det regnes som vanlig lønn. Dritt det der... Og jeg som må betale restskatt også...
Gjest Elastica Skrevet 12. april 2007 #4 Skrevet 12. april 2007 (endret) Feriepengene er ikke skattefrie i seg selv. Dette er lønn som innberettes fra arbeidsgiver til skatteetaten. Det betyr ikke at dere må betale mer i skatt enn dere trodde, skatten er beregnet slik at det trekkes litt mer hver måned (derfor også halv skatt i desember). Uansett får man igjen når skatteoppgjøret kommer i juni eller oktober, dersom man har betalt for mye. Endret 12. april 2007 av Elastica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå