Ariada Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Jeg har litt lyst på å gifte meg i Roma, men da helst bar oss.. Går det ann og gifte seg igjen en stund etter det bryllupet da eventuellt, eller blir det bare dumt?
Mrs. K Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Du kan få en borgerlig vielse først og en kirkelig velsignelse etterpå
Ariada Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2007 Men når det er en kirkelig velsignelse, da er det vel ikke noen sermoni?
*Emma* Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 (endret) I USA feks er det jo vanlig med ekteskapsfornyelse. De feirer det som et vanlig bryllup (dvs mange gjør det). Men jeg vet ikke hvordan det er her. Og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner poenget. Syns liksom at man bør velge en ting. Enten velger dere vanlig bryllup hjemme eller i utlandet som du sier bare dere. (Eller det finnes jo andre løsninger også da...vi valgte utlandet men hadde med noen gjester) Det er jo mange som gifter seg alene i utlandet og har stor fest hjemme etterpå...men de gifter seg jo ikke på nytt når de kommer hjem. Hvorfor skal man gifte seg alene da? Hvis man ønsker stort bryllup hjemme? for å få i pose og sekk?? Endret 11. april 2007 av *Emma*
Ariada Skrevet 11. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2007 I USA feks er det jo vanlig med ekteskapsfornyelse. De feirer det som et vanlig bryllup (dvs mange gjør det). Men jeg vet ikke hvordan det er her. Og jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner poenget. Syns liksom at man bør velge en ting. Enten velger dere vanlig bryllup hjemme eller i utlandet som du sier bare dere. (Eller det finnes jo andre løsninger også da...vi valgte utlandet men hadde med noen gjester) Det er jo mange som gifter seg alene i utlandet og har stor fest hjemme etterpå...men de gifter seg jo ikke på nytt når de kommer hjem. Hvorfor skal man gifte seg alene da? Hvis man ønsker stort bryllup hjemme? for å få i pose og sekk?? ← Nei, jeg vil gifte meg i utlandet nå, fordi jeg syns det er så utrolig romantidk, og hadde hatt lyst til det. Men jeg ville også hatt ett bryllup hvor vår datter kunne vært brudepike, men da må vi jo vente en stund. Det har jo egentlig ikke noen hast, men tenkte bare litt på ideen
Mrs. K Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg har vært med på flere kirkelige velsignelser og seremonien er stort sett den samme selv om parret allerede har inngått ekteskap.
Mies Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Vil du gjøre det kirklig så ville jeg ha ringt en eller flere prester og hørt om de kunne tenke seg å gjøre en velsignelse for dere. Da kan de bruke den samme sermonien som enkelte prester bruker for å "vie" homofile. Det vil si at presten gir dere en velsignelse, dette kan man gjøre selv om man er gift allerede. Jeg er sikker på at dere kan gjennomføre det meste av inn og utmarsj og salmesang og det hele.
Pastor Knut Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Jeg har litt lyst på å gifte meg i Roma, men da helst bar oss.. Går det ann og gifte seg igjen en stund etter det bryllupet da eventuellt, eller blir det bare dumt? ← Vigselen gjøres bare én gang, men det er selvsagt fullt mulig å lage to seremonier. I noen kirker er det også vanlig med ritualer for bryllupsjubileeum, da gjentar man symbolsk bryllupsritualet og gir hverandre på nytt sitt ja. Det er fullt mulig å få til mye her, og er det vilje til å gjøre det, da går det. Men du gifter deg allikevel bare én gang, selv om du har to seremonier.
yvocat Skrevet 17. april 2007 #9 Skrevet 17. april 2007 hei jeg å min kjære skal gifte oss to ganger..Vi gifter oss en gang i norge nå i sommer med familie å venner så skal vi til filippinene å gifte oss på stranda der i januar 2008 http://www.tjukkband.no/devisor/wedding/ fordi min kjære er halvt filippinsk ...dette er ikke noe problem...hihi vi gleeeeeder oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå