Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle så gjerne gjerne vært litt mer feminin i klesveien i hverdagen. Får fint på meg kjole til fest, selv om jeg syns det er vanskelig å finne noen som er fine (ulik størrelse oppe og nede og veeeeeeldig høy). Men jeg skulle så gjerne vært litt mer feminin i hverdagen. Har hatt det som mål lenge, men allikevel ender jeg opp med basic klassisk hver gang jeg handler. Bruker smykker og belter og fine sko, men klærne blir klassiske skjorter, herreaktige vester, gensere uten detaljer (annet enn kanskje belter), dressbukser og jeans. Får liksom ikke til å finne hverdagsskjørtet og hverdagstoppen som gjør at jeg føler meg mer som kvinne enn dame om dere skjønner.

Noen som har tips/linker/råd til hva jeg kan se etter når jeg skal ut og shoppe vårmote? Har rundet 30 med god margin, så jeg er ikke ute etter kortekorte topper e.l. Jobber også i et relativt konservativt miljø, men stadig flere bruker f.eks. jeans på jobb, med skjorte e.l. til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men ingen tips - derimot trenger jeg ca. de samme rådene så jeg abonnerer på tråden (og håper det er greit for deg). ;)

Gjest =tentacle=
Skrevet

Allier deg med en av dine venninner som har stilsans, og få henne til å shoppe med deg, utfordre deg til å prøve nye typer og kombinasjoner av plagg :) Jeg er også feig og sneversynt i klesveien, og har veldig vanskelig for å se skogen for bare trær når jeg er i en klesbutikk :sjenert:

Det er en veldig fordel om den som gir råd vet hvordan du ser ut, f.eks hva som ligger i ulike størrelser oppe og nede , hvilke type utringninger du kler i forholdt til ansiktsform, stoffkvaliteter kan få en kropp til å se fast ut med mange kilo overvekt, eller dvask med 200 gram "for mye" ett sted, noen som vet hva dine peneste trekk er og hva som kan fremheve dem og som passer til din personlighet kan være gull verdt.

Og så slutter jeg å pjatte, jeg er liten i alle tre dimensjoner og er ikke noe klesfantom på noen måte :ler:

Skrevet

synes nå du har feminine sommerklær ihvertfall, til jobb altså.

Husker vi møttes i byen en gang i fjorsommer, da du gikk i ett pent skjørt (var det olaskjørt? akkurat det husker jeg ikke) og en pen bluse, med kvinnelig tilbehør.

Jeg er ihvertfall sikker på at feminin ikke ligger langt rundt hjørnet, selv ser jeg på deg som feminin i mye av det klassiske jobbtøyet ditt også, du bruker korte, innsvingede jakker (har ihvertfall gjort) og omslagskjoler med belter etc.

har du noen "kjente/kjendisser" du opplever som feminin? Sånn for å få ett litt bedre inntrykk av hvordan feminin du tenker, hva du ønsker deg.

Skjønner dog ønsket ditt, er altfor lite flink til å kle meg feminint selv, har liksom alltid tenkt at det passer da ikke meg.. men det er vanskelig å finne noe som er feminint og allikevel en selv.

Det finnes flere skjørt og bluser som er feminine, men du må kanskje litt vekk fra de rette draktskjørtene i draktstoff og mer over på litt mer smalt men kanskje litt myk sving eller bølger nederst? litt mer formet, og i mykere stoffer en draktskjørt.

stoffene sier mye, myke og runde stoffer, som er gode å ta på fordi overflaten er mykere en draktstoff, både i skjørt og i overdeler.

og det finnes flere jakker mer i strikkede stoffer, som er pene, presentable og likevel mer feminine en skjorter i stivere stoffer. (dette er alltid så mye enklere på andre, siden jeg ser hva du kan bruke, men innbiller meg at jeg ikke selv kan bruke det... hihi)

Skrevet (endret)

Henriette Lien, Dorthe Skappel, Pia Tjelta er feminine jenter som kler seg avslappet feminint syns jeg. Kommer ikke på flere, men det er jo mange.

...og her har du meg (alle tre antrekk og så gudsjammerlig kjedelig og gjennomsnittlig):

http://www.media.allerinternett.no/php/obj...394&w=567&h=425

Takk for hyggelig tilbakemelding Aline :klem: , snill du.

Egentlig ønsker jeg meg kjoler. Jeg har så lyst til å finne fine kjoler til våren og sommeren. Finnes det noe pent og feminint der ute nå, som kan passe en over gjennomsnittet høy jente?

Endret av Sissan
Skrevet

har du vært å kikket på noa noa?

de har mye fint, jeg har kikket der og de har mye fint der. Aner ikke hvordan størrelser er der, av en eller annen grunn så er alt jeg faller for på sånne steder, dyrt... for meg.

men de gangene jeg har vært innom, så har de feminine klær, myke og kvinnelige uten å være konservativt i det hele tatt.

Verd en tur? Blir gjerne med en tur jeg, om vi klarer finne en dag begge kan.

Skrevet (endret)

Det å være feminin er noe som sitter veldig mye i attituden vil jeg mene.

Man kan se en jente i strenge, klassiske plagg som en dress, men som allikevel er meget feminin :)

Mye kan gjøres der, og siden du ønsker det, er det de små grepene som er viktige.

Hvordan du knepper skjorta for eksempel, de rette smykkene, skoene etc.

Ellers er det jo mye babydoll formede topper i vår/sommer, samt silketopper som er å finne i de billige og dyrere butikkene.

Kombinerer man disse toppene med en jeans, for eksempel en mørk, med tilhørende pumps, smykker etc. har man kommet langt.

Det er også mange skjorter i klassisk snitt med korte ermer, kombinerer man det med en dressbukse og så heller bruker mer smykker som for eksempel armbånd, er det pent.

Cardiganer vil jo være pent utenpå toppene.

Omslagskjoler er det en del av og de passer jo de fleste.

Og ja, det finnes mye feminine og pene plagg nå.

Lykke til :)

Vedlegg fjernet pga. kopirett.

- lillesky (mod)

Endret av lillesky
Skrevet

Bare for å ha sagt det - jeg ønsker ikke å bli mer feminin, jeg er allerede feminin. Mest i herre-inspirerte dresser med vest og skjorte - men det er litt over the top i hverdagen. Det er klesstilen min jeg ønsker å gjøre noe med. Ikke alltid men en del.

Klærne fra det øverste bildet ditt, sjarmtroll, de har jeg i skapet. I flere varianter faktisk. Det er mer blusen til hun nederst, eller enda mer feminint jeg er ute etter. Altså det litt myke feminine. Så er jeg ikke særlig myk, kanskje derfor jeg ikke får det helt til :ler:

Babydoll-toppene f.eks. som du nevner, syns jeg er kjempefint. Men jeg har aldri klart å finne en jeg kan assosiere meg med. Det blir liksom litt FOR søtt, og jeg fixer ikke søtt.

har du vært å kikket på noa noa?

de har mye fint, jeg har kikket der og de har mye fint der. Aner ikke hvordan størrelser er der, av en eller annen grunn så er alt jeg faller for på sånne steder, dyrt... for meg.

men de gangene jeg har vært innom, så har de feminine klær, myke og kvinnelige uten å være konservativt i det hele tatt.

Verd en tur? Blir gjerne med en tur jeg, om vi klarer finne en dag begge kan.

Jeg har vært på noa noa mange ganger. Syns alt er kjempefint, og det er den retningen jeg tenker. Men jeg finner ikke et eneste plagg jeg klarer å få meg til å prøve igjen. Det er jo SÅ fint på andre, men aner ikke hva jeg skal ta med meg i prøverommet som kan passe meg. Tar gjerne med deg som shoppingguide :-), du er min beste guide og jeg får alltid mye skryt når du har vært rådgiver :klem:

Skrevet

da må vi jo se om vi finner en dag vi begge kan, så finner vi en noa noa eller to og ser om vi ikke kan få prøvd noe på deg (også kan jeg myse samtidig).

synes det er stas å være rådgiver for deg jeg, da kan jeg shoppe på dine penger..hihi

Og du kan bruke mye som ikke passer på meg, så sånt som jeg synes er lekkert på andre, kan du prøve. :ler:

Skrevet

Typisk kvinnelige og feminine plagg er bluser med puffermer og innsvingt liv. Velg krager med runde skjæringer, ikke de spisse. små søte prikker er fint. Florlette stoffer, og pumps er også veldig feminint.

Her har du eksempel på en feminin bluse

Skrevet

Vero Moda og Bik Bok har mange feminine, myke bluser for tiden.

Skjønner problemet ditt. Hadde selv rysje- og blondeaversjoner inntil ganske nylig, men så oppdaget jeg at jeg faktisk kler det- i små doser. Blir mye mer feminint. :)

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en fin bluse/skjorte på Noa Noa tidligere i vinter - den var egentlig ganske klassisk i snittet, men med diskret blondekant langs knappestolpen (?) og med kinakrage (rund krage). Nå har ikke jeg det problemet at jeg kler meg FOR klassisk, men synes den skjorta var skikkelig fin. Og i kombinasjon med dressbukser (prøv andre vidder på buksene - videre, f eks. Og mer eller mindre press, ulike materialer som gir ulikt fall og tyngde osv) ser den formell nok ut for meg i hvert fall. Liker ikke puffermer selv - de er hakket før skulderputer for min del. Av tekstiler i topper kan man godt bruke bomull, men kanskje litt ekstra tynn og myk kvalitet? Ellers er linblandinger og "gjennomsiktig" silke med eller uten mønster fint...

Er ofte bare detaljer som skal til - at det er diskrete broderier eller perler på omslagsgensere, mykere/rund krage på skjorter og litt annen passform eller vidde på bukser. Angående skjørt ville jeg unngått de helt rette, kanskje, men et av plaggene kan vel godt være "kjedeligere" eller streitere dersom de andre er mer feminine - greit å føle seg som seg selv og ikke bare en haug med rysjer heller...

Endret av dront
Skrevet

Tja, vet ikke om jeg har noen veldig gode tips.

Men kjøp dresser/drakter med innsving, og som har en god passform. Jeg tar ofte med dressene en tur til skredderen eter kjøp, slik at de sitter helt perfekt til meg!! Og føler det har veldig mye å si på om det blir ett maskulint preg på det eller ei.

Jeg kler meg jo også veldig konservativt, men prøver å bryte å ha ett feminint preg på det. Bruker bla hakstørkle (bestemors gamle Hermessjal... ), alltid høye heler, litt myke farger på skjorter, prøver å tvinge meg selv til å gå med skjørt... Kan også gå med litt pene topper under dressjakka isteden for skjorte.

Handler endel klær på Karen Millen og Massimo Dutti, kanskje verdt en titt??

Skrevet (endret)

Hvor lenge siden er det du oppdaterte dress/skjorte/bluse-garderoben din? (ikke kritikk :) , men bare et spørsmål)

Det viktige er at du fremhever det som er feminint med deg selv. Det gjør du lett med klær som har et snitt som "kler" deg. Har du store pupper? fremhev de! Eller fin midje? Gå meg belte i livet. Har du lange ben, gå i skjørt, bukser eller hva som helst (da er du heldig) og kompletter med fine smykker. Er du slank? Fin rompe? Gå i bukser som ikke henger i baken, eller er for store. Fremhev dine myke linjer - pupper, rompe, hofter, skuldre, lår, legger. Det er fint å være kvinne :ler: Fremhev det du synes er fint!

Gå med en aning utringet bluse. Du behøver ikke kneppe opp helt (selv om det er pop nå). Du trenger jo ikke følge moten slavisk heller - da vil du aldri finne noe som passer deg. Men det vet du sikkert allerede :)

Belter i livet, sløyfebånd i midjen på en kjole en innsvinget gardigan og dressjakke og bukser som sitter fint, ETT fint smykke - kjede, armbånd, øredobber....

Ahh, du vet sikkert dette fra før...

:ler:

Endret av Karianne78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...