Gjest anonym denne gangen Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 hei vi trenger litt hjelp. jenta er 27 og gutten 17. han er jomfru, hun er ikke. de er begge kåte, burde vi ha sex? vil bli glade om dere hjelper oss ¨å avgjøre dette....ikke tvil om at han hadde fått en opplevelse for livet men det hadde vel hun også...ingen hadde behøvd å vite noe uannsett, bortsett fra de to..
Gjest Mirina Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Vel, hvis begge har lyst og er enige om forutsetningene er det i grunn ikke noe i veien for det. Han er jo over 16. Jeg personlig synes det er drøyt at en på 27 har sex med en 17-åring.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 hvorfor er det så drøyt? om begge vil? 45 og 55 åringer ville ingen reagert på? og hvem vet hvor gamle folk er mentalt...
Ciara Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Hvilke motforestillinger har dette paret, egentlig?
Gjest ts her Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 vi er i tvil om det faktisk er ok at vi gjør det...
Ciara Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Ok i forhold til hva? Hvis begge har lyst og begge er over lavalderen så er det jo ingenting som kan stoppe dere.
Gjest ts Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 vi lurer vel egentlig på hva andre måtte mene om det...
Amalie_85 Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 vi lurer vel egentlig på hva andre måtte mene om det... ← Trenger du å vite det da visst ingen trenger å vite om det?
Cognizance Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Du ville fått andre svar her hvis jenta var yngst Peis på og hold kjeft om det sier nå jeg. Ikke at andre har så mye med det, men siden dere er vare for hva andre kan mene er det greit å beskytte seg mot kritikk og sladder med å holde kjeft. Eller -- vet ikke helt. Kommer an på personene. Han er jo teknisk sett et barn. Kansje vente til han er 18?
Amalie_85 Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 hvorfor er det så drøyt? om begge vil? 45 og 55 åringer ville ingen reagert på? og hvem vet hvor gamle folk er mentalt... ← sånt jevner seg alltid ut med årene. Det er faktisk forskjell ja. Du vil da ikke si at ei jente på 10 kan bli pult av en på 20
Gjest Frøken Titt Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 (endret) vi lurer vel egentlig på hva andre måtte mene om det... ← Jeg syns også det er drøyt. Han er jomfru, hun er ikke. Hun er mest sannsynlig mer moden (eller kanskje ikke siden hun går på en 17-åring) og erfaren enn han. Kanskje en ulempe for han, eller det stikk motsatte. Hva andre måtte tenke... Jeg tror en del ville syns det hadde vært drøyt. Selvom han er over den seksuelle lavalderen så er jo han fortsatt bare et "voksent barn" (en jomfru en sådan gjentar jeg), i mens hun (burde være) voksen og burde også få tak i en på sin egen alder. En 17-åring har nok mer godt av å få utforske en jente på sin egen alder. Hva hvis en 27-åring blir litt for mye for han. Som sagt: Han er jomfru!!! Endret 11. april 2007 av Frøken Titt
IsaCathrine Skrevet 11. april 2007 #12 Skrevet 11. april 2007 sånt jevner seg alltid ut med årene. Det er faktisk forskjell ja. Du vil da ikke si at ei jente på 10 kan bli pult av en på 20 ← Enig. Når den yngste har passert 20 så syns jeg ikke alderforskjellen har så mye å si.. men før det har det faktisk en god del å si.
Gjest Pax Skrevet 11. april 2007 #13 Skrevet 11. april 2007 Du ville fått andre svar her hvis jenta var yngst ← Jepp.
Fønix Skrevet 11. april 2007 #14 Skrevet 11. april 2007 vi lurer vel egentlig på hva andre måtte mene om det... ← Lar dere være hvis jeg sier at det ikke er ok?
Gjest Frøken Titt Skrevet 11. april 2007 #15 Skrevet 11. april 2007 Du ville fått andre svar her hvis jenta var yngst ← Det tror ikke jeg, og i hvertfall ikke fra min side.
Ciara Skrevet 11. april 2007 #16 Skrevet 11. april 2007 Altså, hvis han er 17 år og jomfru, vil jeg tippe at han er rimelig klar for å bli kvitt jomfrudommen. Og hvis han virkelig vil, og kvinnen virkelig vil, så ser jeg ikke problemet. Hva så om det ikke blir det helt store forholdet av det? Det er det da mange eventyr som ikke blir. Gi ham et valg, vær sikker på at han virkelig vil og hopp i det. Det er ingen andre som behøver å få vite det om dere ikke ønsker det. Og til den som mener de ikke bør ha et forhold fordi han er jomfru - for alt man vet kan det hende at 27-åringen er mye tryggere å debutere med (mer sikker på seg selv, mer erfaren) enn en jevnaldrende.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #17 Skrevet 11. april 2007 Jeg synes det blir feil å ha sex med noen første gang uten at det er følelser i bildet. Hvorfor haste frem med bare å bli ferdig med det? Og så ung som han er så hadde jeg følt meg som om jeg var på barnerov.
Gjest Frøken Titt Skrevet 11. april 2007 #18 Skrevet 11. april 2007 Og til den som mener de ikke bør ha et forhold fordi han er jomfru - for alt man vet kan det hende at 27-åringen er mye tryggere å debutere med (mer sikker på seg selv, mer erfaren) enn en jevnaldrende. ← Kanskje, kanskje ikke. Det kommer helt an på 27-åringen. Nå skrev jeg veldig mye ang jomfrudommen hans, men det er også mange andre elementer som kommer inn i bildet. Han er faktisk bare 17 år. Hun derimot nærmer seg 30. I utgangspunktet vil de kanskje bare ha sex, men la oss si at han forveksler seksuelle følelser med kjærlighet. Hva da? Regner med at hun som voksen tar konsekvensene av det og, for denne 27-åringen pådrar seg et veldig stort ansvar.
Ciara Skrevet 11. april 2007 #19 Skrevet 11. april 2007 Men det er jo ikke sikkert 17-åringen har så alvorlige følelser, heller. Og for å være kynisk (og dønn realistisk), han vil uansett en eller annen gang gå på en slik smell. Det har vel nesten vi alle opplevd? Er det verre at han har sex med en 27-åring som dumper ham, enn at han har sex med en 17-åring som dumper ham? 17-åringer har ofte mindre modne og skånsomme måter å dumpe kjæresten på, tror jeg. Vi vet ikke deres følelser eller motiver. Derfor dømmer jeg heller ikke ut fra dem, men sier at dersom begge synes det føles greit og vil det, så har de ingen grunn til å la være.
IsaCathrine Skrevet 11. april 2007 #20 Skrevet 11. april 2007 Det tror ikke jeg, og i hvertfall ikke fra min side. ← Enig igjen jeg!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå