Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg helt knust... fikk svar på sædprøve idag, og det var veldig dårlig :tristbla: . Stod følgende: " meget dårlig sædkvalitet. Liten sannsynlighet for befruktning uavhengig av kvinnens fertilitet." Er det noe å gjøre? Eller er alt håp ute...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette gir deg noe særlig bedre savr, men om det er første sædprøven kan det endre seg til neste.

Du kan lese litt om det her på Riksen sine sider.

Og dårlig sædkvalitet kan i flere tilfeller behandles, så ikke gi opp håpet helt enda..

:klem:

Skrevet

Det kommer vel litt an på hva som gjør den så dårlig.

Mannen min fikk også beskjed om at kvaliteten var dårlig (dog at dersom jeg var veldig fruktbar kunne det gå bra) men vi dro til Purvis på Andrologisk senter. Han fant flere feil og opprettingen har begynt. Både Purvis og vi håper og tror at ting kan rettes på slik at vi får mye bedre sjanser til å klare det på egnehånd.

Skrevet

Vi fikk også den diagnosen for 5 år siden, men har en datter på 4.

Så noen kan likevel bli gravid. Men å regne med det anbefaler jeg ikke.

Vi har til sammen vært aktive prøvere i 4 år, fordelt på to omganger. Har fremdeles kun ett barn og har opplevd 3 spontanaborter. Og prøvingen tar på.....

Jeg antar det er tatt mer enn en sædprøve?

Noen mener visse vitaminer hjelper, C-vit, zink og selen ol.

og tomater, røde druer og andre matvarer ol.

Andre mener akupunktur kan hjelpe.

Min mann har ikke fått noe tilbud om behandling el.

Hvis du bor i Oslo ville jeg sendt mannen til Ken Pervis, for videre utredning.

Han hjelper noen.

Ellers er det vel ICSI (type assistert befruktning) som er neste skritt.

Dette ble litt teknisk, men dere får ha riktig lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er dessverre ikke inne på terminologien og skjønner derfor ikke diagnosen helt. MEN min samboer hadde alt for dårlig kvalitet (hos Purvis, henvist dit av fastlege) til at det kunne bli noe av og fikk beskjed om at dette enkelt kunne fikses med antibiotika. Han har nå tatt en kur og levert nye prøver som han ikke har fått svar på enda.

Ville bedt om litt mer informasjon om hva som er galt og hvorfor og om det er mulg å gjøre noe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...