tattoopia Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 venter barn med x samboern min. jeg kastet han ut pga av at han har store rusproblemer som han har benektet til tross for å ha blitt ferska av både meg og andre i min familie. for 6 uker siden erklærte han at han mente han ikke var far til lille knøtt i magen å skulle lage et sant helvete den dagen jeg fødte.. siden da har det vært temmelig stille, helt til han for ei uke siden sendte mld å begynte å ringe. jeg har blitt rådet til å ikke snakke med han over tlf fordi han blir så ufattelig usaklig. så jeg svarte ikke på mld eller tlf. da fikk jeg virkelig passet mitt påskrevet. jeg var både syk i hodet å det ene og det andre. så i går kom det nye meldinger inn. da hadde han ombestemt seg helt totalt. han innrømte at han hadde rusproblemer og han påsto han har vært nyktern i fem mnd.(noe jeg tviler sterkt på) han sa også at han aldri hadde tvilt på at gutten i magen er hans og han hadde vistnok tatt dna test av sine barn fra tidligere hvor av to viste seg å ikke være hans. saken er bare det at han fortalte meg da vi ble sammen at disse to ungene det er snakk om ble unnfanget ved et one night stand og han hadde derfor tatt dna på dem ved fødsel. noe som i grunn er veldig logisk. men i går sa han at han hadde løyet til meg om dette. HVA ER VITSEN MED Å LYVE PÅ SEG TO BARN? hadde han løyet at han ikke hadde barn hadde jeg kunne ha skjønt tankegangen, men å lyve at man har to barn som tydeligvis ikke er hans han har ført meg bak lyset på mange områder, og skifter mening fjorten gang i døgnet om alt mulig. i det ene øyeblikket så skal han være verdens beste pappa og i neste så klikker han totalt å skal lage et sant helvete. jeg sitter å tenker at han prøver å manipulere meg med denne totale endringa i oppfatningen. den dagen vi flyttet sammen endret han personlighet så til de grader at det er skremmende, et så ufattelig ustabilt menneske som han er jo som en tikkende bombe å regne. det er så sinnsykt mye som skurrer i forhold til han som person å jeg er takknemlig for at han for laaangt unna meg.
Gjest Veronica Mars Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Min eneste kommentar er at du burde holde deg langt, langt unna fyren for evig og alltid, og gjøre ditt ytterste for at barnet aldri skal komme i nærheten av ham heller.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Veldig enig med Veronica Mars, her er altfor mye som skurrer!
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 + en klem til deg som ikke har det lett om dagen!
Solskinn Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Å ha dop problemer kan lede mennesker til å handle totalt irrasjonellt, og til å bli veldig finetlige mot folk rundt seg. Det kan være veldig vanskelig å snakke med disse menneskene, fordi de ikke lenger har andres form for logisk tankegang. Mennesker som har dop problemer, særlig når de er rusa, vil lyge om det aller meste. Dette gjelder kanskje ikke alle, men det er nok lurt å ha dette som utgangspunkt. Jeg har nært kjennskap til mennesker med disse problemene og har lært meg at de minste ting, som virker totalt irrelevant å lyve om, ofte og som regel er løgn. Jeg stoler ikke et eneste ord på hva denne personen har å si. Dette er en person som ikke er i tunge narkomiljøre, men relativt velfungerende utenom nedturene. Men likevel lyver om det aller meste, alt for å forsøke å snu en hver situasjon til sin fordel. Senere kan dette være glemt og en ny løgnrekke spines i stede. Jeg vet jeg generaliserer nå, og tegner et veldig svart bilde. Men etter å ha sett hvordan et menneske kan så totalt forandre seg til å bli så manipulerende og ufordragelig, til tross for "lettere" dopmissbruk, så har jeg lært meg å være veldig skeptisk. Det å se en person forandre seg slik er vleldig trist, og jeg forsøkte lenge å se etter det gode i personen, men det nytter ikke lenger, for etter å ha lett lenge kan man ikke lenger stole på unskyldningene som forekommer, da de også er del av en ny rekke løgner og manipulasjoner... Jeg vil legge til at jeg er veldig glad i denne personen enda, og forsøker enda å støtte så godt jeg kan, og vil aldri forlate personen, men jeg har lært meg å ikke stole på et eneste. Det er bare handlinger som kan overbevise meg, dersom denne personen noen gang skal være på rett vei til å bli kvitt problemene igjen. Beklager at jeg ikke har andre råd til deg enn å være forsiktig... Lykke til!
Gjest =tentacle= Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Siden nullkontakt ikke er en mulighet, bør alt gå gjennom/ved tilstedeværesle av advokat/familievernkontor/megler. Skjønner at det sliter på deg å forholde deg til en som er så vinglete, ustabil og lettvint med løgn, prøv å la minst mulig av kontakten skje med kun deg og han som vitner, da må han holde seg mest på matta.
gompen Skrevet 12. april 2007 #7 Skrevet 12. april 2007 venter barn med x samboern min. jeg kastet han ut pga av at han har store rusproblemer som han har benektet til tross for å ha blitt ferska av både meg og andre i min familie. for 6 uker siden erklærte han at han mente han ikke var far til lille knøtt i magen å skulle lage et sant helvete den dagen jeg fødte.. siden da har det vært temmelig stille, helt til han for ei uke siden sendte mld å begynte å ringe. jeg har blitt rådet til å ikke snakke med han over tlf fordi han blir så ufattelig usaklig. så jeg svarte ikke på mld eller tlf. da fikk jeg virkelig passet mitt påskrevet. jeg var både syk i hodet å det ene og det andre. så i går kom det nye meldinger inn. da hadde han ombestemt seg helt totalt. han innrømte at han hadde rusproblemer og han påsto han har vært nyktern i fem mnd.(noe jeg tviler sterkt på) han sa også at han aldri hadde tvilt på at gutten i magen er hans og han hadde vistnok tatt dna test av sine barn fra tidligere hvor av to viste seg å ikke være hans. saken er bare det at han fortalte meg da vi ble sammen at disse to ungene det er snakk om ble unnfanget ved et one night stand og han hadde derfor tatt dna på dem ved fødsel. noe som i grunn er veldig logisk. men i går sa han at han hadde løyet til meg om dette. Høres ut som min X. Han var forbannet og skulle ha dna test etter at jeg flyttet ut. Så skulle han være en god pappa. Så skulle han lage et helvete med barnevern og rettsak for å få hovedomsorg. Han ga seg imidlertidig fort etter at JEG kontaktet advokat. Han ringte også etter flyttingen og påstod han hadde vært nykter lenge, for så å bli tatt av politiet en uke senere, ruset. For all del, ikke ta tlf, ikke svar på sms. Ha bare kontakt gjennom advokat. Krev samvær med tilsyn, få råd fra barnevernet. Ikke tro på løgnene hans, rusmisbrukere er ustabile på det punktet. Håper det ordner seg for deg og barnet som kommer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå