Gå til innhold

En bønn

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke religiøs men i vanskelige tider er det lett å håpe på at det finnes noe der ute som passer på oss mennesker og hjelper oss. Så det hender at jeg sender en bønn ut i natten når jeg føler at jeg trenger litt hjelp.

Så derfor sender jeg ut en bønn i dag.

Kjære Gudinne, kjære pappa, kjære E og kjære I.

Denne ventingen er utrolig frusterende, selv om det ikke har vært så lenge. Jeg ønsker å bli gravid nå. Kan ikke dere sørge for at den lille spiren fester seg og vokser, og blir til en friskt barn? Ventingen er verre enn skuffelsen over en minus tegn på en test. Håper denne ventetiden blir ikke lenger enn nødvendig.

Og ta godt være på mine kjære.

Dere kan gjerne skrive en bønn dere også hvis dere vil. Dette kan bli en bønntråd.

Endret av May Helen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maxagaze
nå renser man tråder som ikke bryter regler......helt idiotisk

Siden det skjer på dette forumet får man heller kalle det en renselsesprosess..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg ber om tre ting, de tre tingene jeg alltid ber om. Du vet hva. :)

Så ber jeg for alle jeg er glad i... :gullengel:

Så sender jeg masse lykkeønskninger til TS. Måtte det bli en liten spire som vokser og gror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sender ut en bønn til de jeg er glade i og de som har det vanskelig.

Edit: (Og en liten halv-seriøs èn til Thorstein Helstad)

Endret av Mediocre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gud hvorfor bruker du tid på og høre på forbønner og allverdens bønner fra kristne som har noen små problemer med en rygg eller litt asma født i verdens rikeste land, de har mat i lange baner og er født i et land med allverdens muligheter og goder, de sier du kan utrette mirakler gjenom bønn og bruker din tid på baggateller og sier at de har deg i sitt liv, og at du følger dem gjennom livet og at de er frelst , du har kraft til og helbrede sykdom og kan forvandle 1 brød til 1 millioner men etter dine selvutnevnte tjeneres utsagn er ikke alle mennesker bra nok for deg, bare de som er kristne og frelst kan mota din hjelp mot allverdens sykdommer som en lege i verdens rikeste land muligens kunne kurert uten hjelp fra deg.

I årtusner har mennesker i dyp nød i et siste febrilske forsøk på og redde sitt barn eller sitt eget liv hennvent seg til deg i et håp om et mirakel fra deg men ble de hørt? ble de 6 millioner jøders rop om hjelp i konsentrasjons leirene hørt? , ble de millioner av barn som døde i kriger utført av allverdens tyraner og grådige ledere hørt? hvor var du da 30 millioner barn døde av sult relaterte sykdommer de siste 7 åra?, mens i lille Norge sitter det noen kaffe drikkende kristne og fryder seg over at de er frelst og at du er i deres hjerter vi kommer til himmelen sier de og fryder seg over lykken over at de har møtt deg dør nok en gang 25.000 mennesker av sult, og de sender nok en bønn opp til deg om en baggatell og skryter av at du har utført mirakler og helbredet en rygg eller litt asma, mens i Afrika sitter nok en mor med et dødt barn i armene.

Jeg har følt guds kjærlighet sier de mens en liten gutt tråkker på en mine i Afganistan og flirer av lykke for jeg veit at jeg har tatt imot Jesus og er frelst så til paradis kommer JEG mens alle homofile og ikke troende skal brenne i helvete....

Tusen takk for all hjelp og for at du valgte og sende egoismens religion ned på vår grønne jord og takk for hjelpen hilsen 1 milliarder mennesker du valgte og ikke høre på amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulva35

Edit: Fant ut at dette egentlig er for personlig. Får heller ta det privat med Gud ;)

Endret av Ulva35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min aftenbønn:

Takk for at jeg har en mann jeg elsker.

Takk for at jeg endelig ble mamma og at gutten er frisk og god.

Hjelp meg å være snill og gjøre godt, tilgi det vonde jeg har gjort mot andre.

Edit: Dette er egentlig veldig personlig...

Endret av SuperNova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...