Gå til innhold

Remicade

Anbefalte innlegg

Gjest Ballerina
Skrevet

Jeg lurer på om det er noen som vet noe om det går an å fortsette på Remicade selv om man vil bli gravid? Det er pappaen som går på Remicade og hvis det går, så er jo det beste om han kan fortsette :) Leste på hjemmesidene til Remicade at man skal ikke bruke dette hvis man planlegger å bli gravid/er gravid - men jeg forsto det sånn at det gjaldt for kvinner... noen som vet??? Vi skal jo ta dette opp med legene, men hadde jo vært greit å få vite noe NÅ ;)

Gjest Frances
Skrevet

Jeg tror egentlig ikke det er avklart, Remicade er jo ennå et såpass "nytt" legemiddel. Bruker han methotrexat eller imurel også? Jeg ville rådført meg med lege. Lykke til :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Ja, han bruker methotrexat også... og Brexidol til hverdags... så det er jo endel sterke medikamenter i ham! Det hadde bare vært så bra for ham å slippe å slutte!! :) ...men vi får bare få tette babyer og bli ferdig med det så *forhåpentligvis* kan han begynne på det igjen etter en lengre pause :)

Gjest Frances
Skrevet

Hvis medisinene funker er det jo bra å slippe å slutte ja :)

Med noen av dem er det jo slik (iallefall for kvinnen) at man bør slutte et par måneder før planlagt graviditet, med andre kan man slutte på dagen (med nedtrapping, selvfølgelig), derfor tror jeg det er lurt å spørre legene. Men sannsynligvis vil det gå bra selv om han fortsetter, selv om dokumentasjonen er noe mangelfull.

Krysser fingrene for dere :)

Gjest Ballerina
Skrevet

Tusen takk! :) Egentlig veldig greit på en måte å måtte tenke seg godt om før man bestemmer seg! Da er man iallfall så sikker så man kan bli :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...