Gjest uri Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Lurer på hva jeg skal gjøre med påskeliljene når de er ferdige for i år.. Skal jeg la løken stå igjen, eller tar jeg dem opp, og legger inn? :klø: Jeg har plantet dem i en forholdsvis stor kasse ute på terassen, har ikke blomsterbed.
Matelot Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Det er et fett.... Påskeliljene gir blaffen La de være hvis du orker å se på en kasse med visnede blader til langt ut på sommeren. Eller grav de opp hvis du er av den sjeldne typen som husker å plante de igjen til høsten.
lillesky Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Sleng dem et-eller-annet-sted, så blomstrer de til neste år. Vi har gravd ned noen løker flere steder på tomta, og noen steder ved postkassene, og de kommer opp og lyser!
Gjest uri Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Det er et fett.... Påskeliljene gir blaffen La de være hvis du orker å se på en kasse med visnede blader til langt ut på sommeren. Eller grav de opp hvis du er av den sjeldne typen som husker å plante de igjen til høsten. ← Kommer definitivt til å glemme dem om jeg tar dem opp.. Tenkte mer på om de ville trives i kassen, og klippe ned bladene og sånt, og så plante noen sommerblomster over.. Men det funker kanskje ikke!? *har ikke grønne fingre* Sleng dem et-eller-annet-sted, så blomstrer de til neste år. Vi har gravd ned noen løker flere steder på tomta, og noen steder ved postkassene, og de kommer opp og lyser! ← Ganske lurt det der da.. Har en plen som er et skikkelig sørgelig syn, så jeg tror nok jeg kommer til å grave ned løkene der :-D
Grisen Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Du kan fint plante sommerblomster der også. Vi plerer å la være løker bli igjen i jorden, men narsisser er jo glad i å stå litt grundt da..
Myrthel Skrevet 17. april 2007 #6 Skrevet 17. april 2007 Klipp ikke av bladene, de skal visne helt ned. Da kommer næringen tilbake til løken. Jeg pleier å "stappe" bark over bladene, når de er iferd med å visne.. Ellers er det så stygt. Dessuten er det fint å plante løker - halvveis under f.eks vintergrønne planter... Da er de veldig dekorative når de blomstrer, og lette å "skjule" når de visner... Jeg har også løker overalt i hagen.. De titter opp - og jeg syntes det er like koselig hvert år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå