Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 hvor lenge hadde du orket å bodd i sammen med eks kjæresten din etter samlivsbrudd? jeg tror jeg ville ha flyttet så fort som mulig. hadde ikke orket og bodd i lag med en/ei jeg ikke var sammen med lengre. hva med deg?
Rosalie Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har vært igjennom det, og flyttet vel ut kanskje fem dager etter bruddet. Jeg valgte å heller måtte betale dobbel husleie i oppsigelsestida enn å måtte bo sammen med en som var på gråten hver gang han så meg (ja, det var jeg som gjorde det slutt). Samboeren min bodde vel sammen med eksen i et par måneder etter at han gjorde det slutt, og det ble egentlig ikke helt slutt før han flyttet, da de fortsatte å ha sex i denne perioden.
Gjest Mirina Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg ville flyttet ut så fort som overhodet mulig. Om jeg ikke hadde råd til å betale to husleier hadde jeg undersøkt om det var mulig at enten jeg eller han kunne bo hos foreldre eller venner i overgangsfasen.
Gjest Mayamor Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Med eksen gikk det nesten 2 måneder til han flyttet ut. Kan ikke se at en deler seng med et menneske i åresvis, får barn med vedkommende og så skal en øyeblikkelig ikke holde ut i samme hus? En trenger da ikke dele seng... :klø: Men om det er utroskap, mishandling, vold etc inni bildet stiller det seg sikkert annerledes.
Rosalie Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 Med eksen gikk det nesten 2 måneder til han flyttet ut. Kan ikke se at en deler seng med et menneske i åresvis, får barn med vedkommende og så skal en øyeblikkelig ikke holde ut i samme hus? En trenger da ikke dele seng... :klø: Men om det er utroskap, mishandling, vold etc inni bildet stiller det seg sikkert annerledes. ← Ikke alle som er etablerte med hus og ekstra soverom, da...
Gjest Pjusk Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Vi bodde sammen i tre måneder. Pga av barna og praktiske hensyn som kjøp/salg av bosteder. Gikk helt greit. Hadde separate soverom.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Tror dette kommer helt an på situasjonen, om det er barn med i bildet, hvor lenge man har bodd sammen, om man bare har vokst fra hverandre eller det har vært en spesiell årsak/episode som forårsaker et brått og vondt brudd. Her kan man ikke genralisere og sette en regel. Vi mennesker er jo også forskjellige !!
Gjest Pjusk Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 Tror dette kommer helt an på situasjonen, om det er barn med i bildet, hvor lenge man har bodd sammen, om man bare har vokst fra hverandre eller det har vært en spesiell årsak/episode som forårsaker et brått og vondt brudd. Her kan man ikke genralisere og sette en regel. Vi mennesker er jo også forskjellige !! ← Helt enig!
Gjest Eir Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Tror det kommer helt am på hvordan både forholdet og bruddet har vært. Eneste mannen jeg har flyttet fra var voldelig, så der var det ikke snakk om å bo sammen når avgjørelsen var tatt, da hadde jeg heller sovet under en bro, enn å bo sammen en stund til. Men dersom man har hatt ett godt og vennskapsbasert forhold, og bruddet er noe man kommer frem til i fellesskap, så kan man jo bo sammen så lenge det er praktisk. Har møtt noen som har fortsatt å bo sammen, men på hvert sitt soverom etter at det ble slutt også, i inntil flere år etter bruddet, men må bare innrømme at jeg ikke kunne tenkt meg en sånn løsning.
Gjest Gjest_Annie_* Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Tror det kommer helt am på hvordan både forholdet og bruddet har vært. Eneste mannen jeg har flyttet fra var voldelig, så der var det ikke snakk om å bo sammen når avgjørelsen var tatt, da hadde jeg heller sovet under en bro, enn å bo sammen en stund til. Men dersom man har hatt ett godt og vennskapsbasert forhold, og bruddet er noe man kommer frem til i fellesskap, så kan man jo bo sammen så lenge det er praktisk. Har møtt noen som har fortsatt å bo sammen, men på hvert sitt soverom etter at det ble slutt også, i inntil flere år etter bruddet, men må bare innrømme at jeg ikke kunne tenkt meg en sånn løsning. ← Helt enig !! Det er stor forskjell på det å bo sammen til man har fått ordnet alt det praktiske og det å fortsette å bo sammen i årevis. Det tror jeg (uten å ha erfart det selv) bare må være nedbrytende. Man trenger å komme videre !!
Wildy Skrevet 11. april 2007 #12 Skrevet 11. april 2007 Jeg og barnefaren forsatte å bo sammen i rundt en måned etter at bruddet var offisielt. Jeg ba på mine knær om at han måtte bli en stund slik at vi fikk forberedt ungene litt og i hvertfall få på plass litt av det praktiske. Men ærlig talt så vet jeg ikke om det var verdt det, for det var den lengste og tyngste måneden jeg noensinne har vært gjennom. Snakke meg om VM i mothårs kamelsvelging....
Grisen Skrevet 12. april 2007 #13 Skrevet 12. april 2007 Jeg og eksen hadde ikke hatt noe problem med det. Vi har aldri hatt det så bra sammen som etter at det ble slutt;)
~Emma~ Skrevet 12. april 2007 #14 Skrevet 12. april 2007 Kommer an på situasjonen, men tror uansett ikke jeg hadde klart å bo sammen med han i det hele tatt. Etter bruddet var jeg der i tre dager, da gjorde vi ikke annet enn å prate, gråte OG elske... Hele tiden... Akkurat som vi ikke kunne få nok, det var noen merkelige dager. Litt rart egentlig når jeg tenker tilbake på det nå, 1,5 år etterpå. (Tenker mye på han enda og lurer på hva han gjør, er kanskje ikke helt over han enda...) Uansett, håper det går bra med deg...
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2007 #15 Skrevet 12. april 2007 Jeg bodde hos eksen i nesten 1 år. Vi har to små barn. Vi delte vel seng i 1/2 år kanskje. Føltes veldig feil, men vi er ikke uvenner.
Gjest mystify Skrevet 12. april 2007 #16 Skrevet 12. april 2007 Jeg bodde faktisk med x'en i over 1år etter at det blei slutt.. Hadde det vært opp til meg, hadde vi flytta fra hverandre med en gang.. Kan bare si at det var et rent helvete, så det kommer jeg aldri til å gjøre en gang til..
Frujuli Skrevet 12. april 2007 #17 Skrevet 12. april 2007 hvor lenge hadde du orket å bodd i sammen med eks kjæresten din etter samlivsbrudd? jeg tror jeg ville ha flyttet så fort som mulig. hadde ikke orket og bodd i lag med en/ei jeg ikke var sammen med lengre. hva med deg? ← En smidig overgang pga barn. Det er da ikke bareå flytte på dagen heller.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 Mann Jeg flyttet i fra kona i dag,bodde 2 uker på gjesterommet og stoppet med sex for 4 uker siden.Gleder meg til å slippe og forholde meg til henne.Økonomisk selvmord er bedre enn selvmord.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 hvor lenge hadde du orket å bodd i sammen med eks kjæresten din etter samlivsbrudd? jeg tror jeg ville ha flyttet så fort som mulig. hadde ikke orket og bodd i lag med en/ei jeg ikke var sammen med lengre. hva med deg? Vi bodde delvis sammen i to uker etter at det kom fram at han hadde vært utro. Da hadde vi bodd sammen i 3 måneder mens han ville ut av forholdet. Etter avsløringen av utroskap ble det umulig for meg å bo med han. Fram til det gikk det greit. Men det sliter på relasjonen! Det beste er å flytte ut slik at dere kan holde avstand, særlig hvis dere har barn må dere unngå å krangle og si stygge ting til hverandre hele tiden. Anonym poster: c58f198e9911e1429f98c88f7b877f7b
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #20 Skrevet 3. februar 2013 Bodde sammen i to måneder, skulle egentlig vært tre pga. Oppsigelsestid, men orket ikke mer etter to måneder og bet i det sure eplet og betalte dobbelt husleie i to måneder. Vi ble sammen igjen da vi vasket ut av leiligheten og er fortsatt sammen etter fire år...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå