Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Det snakkes så mye om vold, fysisk og psykisk mishandling... hvis man til stadighet hører nedlatende kommentarer om seg selv, og innbiller offeret at de faktisk er det med største overbevisning og grunn, eller at de dytter, vrir armer osv, når gjerningsmannen er sint og de har kranglet, er det noen unnskyldning for å bruke vold da? når mann og dame krangler foran et barn, og mannen går og dytter eller gjør noe annet fordi mannen sier at det er den eneste måten å stoppe den hysteriske kvinnen på, er det en unnskyldning til å være hardhendt? jeg lurer på dette, har opplevd det selv......
regine Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 I min verden er bruk av fysisk makt IKKE greit. Da måtte det være for å nærmest legge noen i bakken som var i ferd med å skade seg selv/andre. Utover det er det ikke greit, og ikke noe man må "finne seg i". Man må heller ikke finne seg i overdreven kjeftbruk, nedlatende kommentarer om ens utseende/valg av klær/valg av venner/jobb/utdannelse eller whatever. Ingenting av dette er ok oppførsel overfor et annet menneske - og hører ikke hjemme i et forhold.
hjertesukka Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Man må heller ikke finne seg i overdreven kjeftbruk, nedlatende kommentarer om ens utseende/valg av klær/valg av venner/jobb/utdannelse eller whatever. Ingenting av dette er ok oppførsel overfor et annet menneske - og hører ikke hjemme i et forhold. ← Dette er min definisjon også -på hva man ikke skal finne seg i av en partner.
Litt Lost Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Vold er maktutøvelse og ikke akseptert i noen form! Mannen har et problem. Barn som er vitne til vold får like store skader (ikke fysiske, men er det de fysiske skadene som er de verste?) som barn som blir utsatt for vold, dette er forsket på.
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Vold er maktutøvelse og ikke akseptert i noen form! Mannen har et problem. Barn som er vitne til vold får like store skader (ikke fysiske, men er det de fysiske skadene som er de verste?) som barn som blir utsatt for vold, dette er forsket på. ← Det var derfor jeg tok barnet med og flyttet fortere enn f, nå er jeg en stigmatisert alenemor i stedet ( venner sviktet også pluss hans familie ) kan forstå damer som sliter med å gå fra mannen, det koster nemlig DYRT. Alt for barnet.
Gjest Baia Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Det var derfor jeg tok barnet med og flyttet fortere enn f, nå er jeg en stigmatisert alenemor i stedet ( venner sviktet også pluss hans familie ) kan forstå damer som sliter med å gå fra mannen, det koster nemlig DYRT. Alt for barnet. ← Gratulerer!
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2007 #8 Skrevet 12. april 2007 Gratulerer! veldig tungt å innse at den man elsker egentlig er et uhyre, tror mange kvinner lukker ører og alt, for å forsøke å innbille seg selv at dette er bare forbigående.........det beste man kan gjøre når man er et offer er å se det positive i det å bli alene, og ikke tenke på det negative som oppstår... altfor mange kvinner gjør det........
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2007 #9 Skrevet 12. april 2007 Et dumt spørsmål: men jeg mistenker min samboer for å ikke være så glad i meg lenger, og vil være sammen med meg kun for å se sin sønn, flytter jeg, så tror han garantert at jeg vil få hovedomsorgen for barnet....... Han er veldig syk og er nesten ufør, så han tror sikkert at det at han får omsorgen for barnet er utelukket...... hadde du orket å leve sammen med en sånn?
Litt Lost Skrevet 12. april 2007 #10 Skrevet 12. april 2007 Det var derfor jeg tok barnet med og flyttet fortere enn f, nå er jeg en stigmatisert alenemor i stedet ( venner sviktet også pluss hans familie ) kan forstå damer som sliter med å gå fra mannen, det koster nemlig DYRT. Alt for barnet. ← Flott! Veldig sterkt og modig gjort av deg! Bare synd det skal koste venner og familie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå