Cognizance Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Hva er overgangsalder for noe og hvordan påvirker det kvinners seksualliv?
Gjest glamourgirl Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Er dette et alvorlig spørsmål? Det er når kvinnens kropp slutter å produsere kvinnelige kjønnshormoner. Kvinnen kan få hetetokter og humørsvingninger og bli tørrere nedentil.
Gjest bada Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Og man mister menstruasjonen og blir infertil.
Gjest glamourgirl Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Syns det var strålende at jeg glemte det, Bada... Kanskje vi kvinner bare vet hvordan det er.... Og at det dermed ble litt vanskelig å huske alt?
Cognizance Skrevet 11. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2007 og bli tørrere nedentil. ← Det er det? Hvorfor skulle ikke dette være et alvorlig spørsmål?
Gjest glamourgirl Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Fordi jeg som kvinne tror at dette er noe alle vet. Og jeg tok feil. Når man har humørsvingninger, hetetokter, hormoner i forandring og blir tørrere nedentil, så kan nok dette gå utover sexlivet. http://www.google.no/search?hl=no&q=overga...menopause&meta=
Gjest Ulva35 Skrevet 11. april 2007 #7 Skrevet 11. april 2007 Ettersom det ikke er noen hemmelighet at jeg er midt i 40årene så kan jeg vel svare her Jeg merket veldig tidlig overgangsalderen(like før fylte 40). Uregelmessig mens er første tegn. Og det kan vare i mange år. Det varer ennå hos meg. Det kan gå 3 måneder og jeg tenker: Yippi, slutt med dritten, men plutselig er den der igjen, og så kan det gå bare 14 dager i mellom. Lengere og sterkere blødninger er også vanlig. Noen er kjempeplaget med humørsvingninger,hetetokter,søvnproblemer o.l. Jeg er av de heldige. Tørr kjede kan forekomme og liten sexlyst. Er ikke plaget med det jeg Siste året har jeg hatt litt hetetokter. Vil ikke pumpe kroppen full av østrogen, så selv om legen min ville skrive det ut sa jeg nei. Så ille var det ikke. Fikk tips om et naturprodukt og prøvde det. Vips, ingen hetetokter.
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #8 Skrevet 13. april 2007 Ettersom det ikke er noen hemmelighet at jeg er midt i 40årene så kan jeg vel svare her Jeg merket veldig tidlig overgangsalderen(like før fylte 40). Uregelmessig mens er første tegn. Og det kan vare i mange år. Det varer ennå hos meg. Det kan gå 3 måneder og jeg tenker: Yippi, slutt med dritten, men plutselig er den der igjen, og så kan det gå bare 14 dager i mellom. Lengere og sterkere blødninger er også vanlig. Noen er kjempeplaget med humørsvingninger,hetetokter,søvnproblemer o.l. Jeg er av de heldige. Tørr kjede kan forekomme og liten sexlyst. Er ikke plaget med det jeg Siste året har jeg hatt litt hetetokter. Vil ikke pumpe kroppen full av østrogen, så selv om legen min ville skrive det ut sa jeg nei. Så ille var det ikke. Fikk tips om et naturprodukt og prøvde det. Vips, ingen hetetokter. ← Jøss, det var veldig tidlig!! Men hvilket naturprodukt prøvde du? Min mor på 51 er fryktelig plaget med hetetokter etter at overgangsalderen startet.
Ulva Skrevet 13. april 2007 #9 Skrevet 13. april 2007 Overgangsalderen kjem ofte tidligere på kvinner som ikkje har barn. Ikkje det at eg veit om Ulva35 har barn eller ikkje
Gjest Ulva35 Skrevet 13. april 2007 #10 Skrevet 13. april 2007 Helt rikitg, Ulva(ennå en Ulva ), den kommer tidligere når du ikke har barn og hvis du røyker. Der har du meg Men så blir jeg jo tidligere ferdig med svineriet også. Gjest: Produktet heter super soy extra og har iallefall hjulpet meg. Tok to piller om dagen de første 14 dagene og gikk over til 1 pille. Hvis din mor er veldig plaget må hun kanskje ta to piller hver dag hele tiden, men det kan man jo prøve seg frem med
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #11 Skrevet 13. april 2007 Har selv akkurat fylt 40 og ser ikke frem til overgangsalderen. Så at det var en over som skrev at kvinner slutter å produsere kvinnelige kjønnshormoner etter overgangsalderen, det er feil. Produksjonen av disse blir nedsatt , men opphører ikke. Særlig østrogenproduksjonen blir mye lavere. Østrogenet er med på å holde huden glatt, håret blankt, kroppen yppig og fast, i det hele tatt å gi en touch av "saftig kvinnelighet". Dette udefinerbare forsvinner visst gjerne gradvis etter overgangsalderen . Vil ikke bli en inntørka gammel frøken! Nå er det jo testosteronet som styrer sexdriften hos kvinner også, så lysten berøres kanskje ikke? Men de symptomene som følger med for mange bidrar vel ikke akkurat til å holde sexlysten oppe. Hvordan det Cognizance, funnet deg en voksen dame?
Cognizance Skrevet 13. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 13. april 2007 Hvordan det Cognizance, funnet deg en voksen dame? ← Vel ... fått øye på om ikke annet.
Gjest Ulva35 Skrevet 13. april 2007 #14 Skrevet 13. april 2007 Gjest: Du blir ikke en inntørket gammel frøken Iallefall har ikke jeg blitt det, og sexlysten har bare blitt bedre
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2007 #15 Skrevet 13. april 2007 Gjest: Du blir ikke en inntørket gammel frøken Iallefall har ikke jeg blitt det, og sexlysten har bare blitt bedre ← Takk, det var godt å høre! Sånn på forhånd tror jrg nok jeg kommer til å ønske å ta østrogentilskudd når den tid kommer. En kollega av meg i 60-årene som aldri har født barn, og som har tatt østrogentilskudd siden overgangsalderen ble bedt om å slutte med å ta østrogentilskudd fordi brystvevet hennes var så tett og fast at det gjorde mammografien vanskeligere (hun har veldig store bryst da). Da hadde jeg ihvertfall ikke sluttet, man ønsker jo å holde saker og ting fast og fint så lenge som mulig!
caroprins Skrevet 13. april 2007 #16 Skrevet 13. april 2007 Jeg er ferdig med overgangsalderen jeg. Begynte på den når jeg var 42 år og holdt vel på til jeg var nærmere 45. Nå er jeg 47 og det er deilig å være kvitt den månedlige plagen. Under selve overgangsalderen så var jeg plaget med mye hetetokter. jeg kjøpte meg supersoy og tok dette og det hjalp helt fint. har aldri ønsket østrogentilskudd fordi jeg er redd for brystkreft. Jeg fikk det tidlig selv om jeg har 3 voksne barn så det er vel heller individuellt når man starter på dette. Jeg har ikke hatt problemer med sexdriftene etter overgangsalderen. Det eneste som er anderledes er at slimhinnene i undelivet er blitt mye tynnere og tåler lite før det blir sprekker og sår. Har løst dette ved å bare bruke intimsåpe og bruke en krem som heter vivag som man kjøper på apoteket. Dette finnes også som stikkpiller. Disse opprettholder skjedens naturlige bakterieflora og kremen smører slik at en ikke blir så lett sår. Ellers har jeg merket meg at det er bedre med vanlige bommulstruser istedenfor syntetiske stoffer. Har alltid vært nøye med å spise mye grønnsaker,fisk,frukt og bruke oljer istedenfor fett samt at jeg mosjonerer mye så selv om jeg er 47 så tipper folk meg på rundt 30. Har ikke en eneste rynke så her tror jeg nok livsstil spiller mere inn enn alder. Pupper som henger - Ja det gjør de vel ettersom årene går og man har vært gjennom fødsler og amming. Fant ut at en god sportsbh er løsningen på det. Den gir god støtte og ingenting henger. Vi blir alle eldre. Tenkte ikke så mye på dette for 20 år siden men plutselig er du der og da får man bare finne løsninger som gjør at livskvaliteten blir den samme.
Gjest Ulva35 Skrevet 14. april 2007 #17 Skrevet 14. april 2007 Jeg er ferdig med overgangsalderen jeg. Begynte på den når jeg var 42 år og holdt vel på til jeg var nærmere 45. Nå er jeg 47 og det er deilig å være kvitt den månedlige plagen. Under selve overgangsalderen så var jeg plaget med mye hetetokter. jeg kjøpte meg supersoy og tok dette og det hjalp helt fint. har aldri ønsket østrogentilskudd fordi jeg er redd for brystkreft. Jeg fikk det tidlig selv om jeg har 3 voksne barn så det er vel heller individuellt når man starter på dette. Jeg har ikke hatt problemer med sexdriftene etter overgangsalderen. Det eneste som er anderledes er at slimhinnene i undelivet er blitt mye tynnere og tåler lite før det blir sprekker og sår. Har løst dette ved å bare bruke intimsåpe og bruke en krem som heter vivag som man kjøper på apoteket. Dette finnes også som stikkpiller. Disse opprettholder skjedens naturlige bakterieflora og kremen smører slik at en ikke blir så lett sår. Ellers har jeg merket meg at det er bedre med vanlige bommulstruser istedenfor syntetiske stoffer. Har alltid vært nøye med å spise mye grønnsaker,fisk,frukt og bruke oljer istedenfor fett samt at jeg mosjonerer mye så selv om jeg er 47 så tipper folk meg på rundt 30. Har ikke en eneste rynke så her tror jeg nok livsstil spiller mere inn enn alder. Pupper som henger - Ja det gjør de vel ettersom årene går og man har vært gjennom fødsler og amming. Fant ut at en god sportsbh er løsningen på det. Den gir god støtte og ingenting henger. Vi blir alle eldre. Tenkte ikke så mye på dette for 20 år siden men plutselig er du der og da får man bare finne løsninger som gjør at livskvaliteten blir den samme. ← Bra skrevet og jeg har ikke mer å tilføye egentlig Livstil, humør og det at du ikke lar deg forfalle holder deg nok yngre enn de som setter seg ned og depper og er redd for å bli gammel. Har heller ikke rynker av betydning og blir tippet langt yngre enn jeg er, og det er jo gøy Hver alder har sin sjarm, og personlig ville jeg ikke vært 20 igjen. Ikke 30 heller
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2007 #18 Skrevet 14. april 2007 Varierer fra kvinne til kvinne. en jeg kjenner kom der ved 36 år og har store plager. Jeg er 49 og det kom brått på meg. Merket ikke noe før jeg begynte å svette. Jeg var våken annenhver time hver natt. badet i svette. Skjedde i oktober. nattesøvnen ble borte. grusom tid. Prøvde hormoner,men likte ikke det da. Tok de i to mnd samtidig som jeg beg med inntak av rosenrot. trodde heller ikke på det,men etter ca 1.5 mnd merket jeg at de hjalp. Tørrheten i kjeden er borte, seklysten økte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå