Gå til innhold

Pynting av kirken

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den kirken vi skal gifte oss i, så er det vanlig å pynte kirkebenkene (annenhver vissnok ifølge kirketjener) og det er et par krukker foran ved der brudeparet sitter.

Det er ikke lov med roseblader (og dermed kan jeg nok heller ikke legge roser på gulvet...). På kirkebenken er det festet en krok til å henge pynten i, så festing er ikke noe problem.

Men har dere tips til "små arrangement"

Tenker litt på roser, men jeg skal ha hvite roser i buketten, så vet ikke om røde blir for voldsomt?... rosa passer ikke så godt til de andre fargene i kirken)

Kanskje det er konvaler i juni... hm...

Jaja, tips mottas med takk som sagt!

(Det var en tråd tidligere med pynting av kirken, men der var det mange som skreiv at de ikke skulle pynte kirken, og disse trenger ikke kommenere dette i "min" tråd :) (er ikke frekk altså))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha to store buketter oppe ved alteret, ellers ingen pynting. Ellers har vi tenkt på det med roseblader.. Har ikke fått pratet med kirken enda, så jeg vet ikke om det er lov eller ikke med ekte blader. Har sett på falske blader her. Har lyst til at brudepiken skal få gå med en kurv med roseblader.

Skrevet (endret)

Vi vil ha to større blomster foran i kirken.

Vil ha de med til festlokalet etterpå.

Vil gjerne at de skal stå på litt høye vaser/krukker.

Noe lignende dette i høyde

Endret av dimmine
Gjest Ballerina
Skrevet
Vi vil ha to større blomster foran i kirken.

Vil ha de med til festlokalet etterpå.

Vil gjerne at de skal stå på litt høye vaser/krukker.

Noe lignende dette i høyde

Sånn tenker vi også.. kanskje jeg vil ha noe bak i kirken også - hehe... jeg skal jo komme inn bak fra :ler:

Skrevet
Sånn tenker vi også.. kanskje jeg vil ha noe bak i kirken også - hehe... jeg skal jo komme inn bak fra :ler:

Sant det.. hehe!

Skrevet

Hva med hvite blomster da. De går jo til alle farger og gjør at det blir pent og klassisk

Skrevet
Hva med hvite blomster da. De går jo til alle farger og gjør at det blir pent og klassisk

Men er det ikke litt begravelse...?

Skrevet

Ble av blomster butikken rådet til å gå for grønt og hvitt i kirka.

I hovedsak mye fordi det er vanlig at de som skal gifte seg samme dag samarbeider om dette, og om en brud har røde roser er det ikke like kjent for neste brud dersom hun har rosa, og det er røde i kirken, etc.

Dessuten er hvitt "rent og klassisk" og "bryllup", ikke bare begravelse.

Personlig har jeg ikke noe lyst til å pynte kirkebenkene, ettersom de er så fine i seg selv, men for dem som ikke har slike utskjæringer som "vår" kirke har, skjønner jeg jo dette. Ville nok uansett da valgt hvitt.

Skrevet

vi skal bare ha blomsterpike som kaster hvite roseblader på gulvet før jeg kommer inn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...