Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter å ha lest div tråder her så begynner jeg å lure på om jeg spiser litt lite eller hva, føler liksom at vekten er den samme, uansett hva jeg gjør...

Kan si at jeg er 173 høy og veier 65 kg, trener 5-6 dager i uken + at jeg går lang tur med hunden min hver dag. 2 dager i uken er det innebandy, 3 dager sykler eller jogger jeg (jogger ca 1 time, sykler 2-3) og en dag i uken svømmer jeg 1000 meter. I tillegg tar jeg situps og push-ups og går på steppemaskinen om jeg er hjemme til Hotell Cæsar

Så det er sånn aktivitetsnivået mitt.

Kostholdet mitt består stort sett av:

En porsjon havregrøt til frokost (1dl gryn, 2dl melk) + glass eplejuce

Lunch 2 skiver grovt brød (ordentlig grovt) med skinke, leverpostei ol. 1 glass eplejuce

Middag: Ente kyllingfilet, kalkun filet eller fiskekaker med grønsaker til. En skjelden gang litt fullkornpasta. Grønnsakene utgjør ca 2/3 av måltidet. Sweet Chilli saus over. Saft til maten.

Kveldsmat: 1 grovt polarbrød (fullkorn) med skinke, leverpostei, egg ol. Prøver å drikke savt til, men hender jeg ryker på eplejuce.

Ellers så prøver jeg å spise lite sjokolade, spiser stort sett melon, annanas eller rosiner om jeg vil ha noe "snop". I tillegg så drikker jeg 2-3 liter vann (minst)

Jeg vet jeg er helt normalvektig, men føler på en måte at jeg burde veie litt mindre / ha litt mindre fett på kroppen. Har alltid spist mye pasta eller ris, er førs de siste ukene jeg har kuttet ut det og erstattet det med grønnsaker.

Men jeg er ingen kostholdsekspert, men har lest endel tråder har og lurer på om jeg kanskje spiser for lite?? Forslag til endringer og tips mottas med takk:-)

Endret av Dixie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som om det er noe i veien med vekten din, og du trener jo enormt mye da.. Syns det ser ut som om du spiser altfor lite jeg... hvis du vil kan du logge deg på Grete Roede vektklubb, der kan du legge inn alt du spiser og se hvor mange kalorier du får i deg i løpet av en dag... der kan du jo og lese masse om kosthold.

Skrevet

Neida, bryr meg egentlig ikke så mye om vekten, men føler samtidig at jeg ikke burde hatt så mye underhudsfett som det jeg har, om du skjønner hva jeg mener.

Defor har jeg begynt å tenke på om jeg faktisk spiser for lite, slik at jeg er litt på "sparebluss"... Var inne å så på de Grethe Roede greiene, men må jeg betale for å se hva det inneholder eller?

Skrevet

nei du må ikke betale noe som helst, bare registrere deg. Eg har gjort det og legger inn daglig matinntak og trim i et skjema.. (begynte idag)Skal og noen kg ned...har lagt på meg i vinter og magen har lagt seg så flott over bukselinningen :grine2: og nekter å kjøpe større klær!

:trene:

Skrevet

I følge min kostholdsveileder så skal man helst prøve å bytte brød med knekkebrød. To-tre til hvert måltid, og bugner av proteinrikt pålegg som kjøttpåleg, ost, egg etc.

Kjempebra at du har byttet ut pasta med salat, men glem ikke poteter/pasta/ris likevel, noe karbohydrater må du nemlig ha (men dropp det gjerne innimellom). Men tre toppede spise-skjeer holder fint, eller to store poteter.

Vil også anbefale å spise mandler eller en bar med nutrilett til mellom-måltid hvis du er sulten, eller blir fnysen på noe godt! :)

Du spiser nemlig ikke så galt, og ikke mye. Så du har rett i at du kunne spist litt mer. Prøv å bytte ut brød med knekkebrød, --men polarbrød er et bra alternativ altså :) Men legg på tre skiver skinke på hver skive! Ja, tro det eller ei, men deet er bra. Du burde få i deg mer proteiner, det er nok der det ligger

+ styrketrening. Jupp, det øker forbrenninga di! Du kan trappe ned på den treninga du driver med ellers (for du trener jo mye!) men prøv å legg til 2 dager med styrketrening. Det øker fettforbrenningen, også dagen etterpå!

Du kommer til å merke det, du blir sulten som bare det..hehe!

Lykke til uansett, du er på god vei :)

Skrevet

Hmm, har ett dagelig inntak på rundt 1000 kcal, det er jo kanskje litt lite ja... Vet noen sånn ca hva slags inntak jeg burde ha??

Jeg vet styrketrening er bra, og tar noen enkle øverser hjemme etter at jeg har trent å sånn... Men klarer ikke å få meg selv til å stå inne på ett treningstudio når solen skinner ute og syklen vil ut i marka...

Spiser knekkebrød som mellommåltid og sånn, men synes det blit litt vel stusselig til lunch. Og vi har veldig bra brød til lunch (speltbrød, Ingers Rugbrød ol) så tror ikke jeg skifter der..

Hmm, det skal ikke være lett nei..

Gjest Veronica Mars
Skrevet
Hmm, har ett dagelig inntak på rundt 1000 kcal, det er jo kanskje litt lite ja... Vet noen sånn ca hva slags inntak jeg burde ha??

Et daglig inntak på 1000 kcal er altfor lite, selv de som lever veldig stillesittende og har lav forbrenning anbefales ikke å ha under 1200-1300. Når du trener så mye bør du ha et sted mellom 1500 og 1800 for å gå ned i vekt tenker jeg, men jeg er overhodet ingen ekspert...

Skrevet (endret)

Du burde ikke ha under 2000 med all den treningen. Er du klar over at du trener like mye som de som er på nasjonalt nivå i idretten sin? Husk at kroppen trenger restituere seg. Det er jo DA effekten kommer. Spiser du så lite og trener så mye vil du fort bli i stadig dårligere form og får mindre energi.

Husk å spise innen en time helst etter trening.

Det er naturlig (!...) for en kvinnekropp å ha underhudsfett forøvrig.

Endret av T.S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...