gizmoo Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Kom akkurat på at bindingstiden min er ute på det abbonementet jeg har... Vil gjerne bytte til et billigere. Samboeren min skal også bytte så da kan vi vel ha et familieabbonement eller noe? Ringer ganske mye og sender sms til hverandre da, så da kan vel det lønne seg...?
Gjest Cleopatra Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 (endret) Tele2 har et greit abonnement som heter Champion. Koster 0.49 pr sms og pr min uansett hvem du ringer til. Fåes også som familie. Ingen mnd. kostnad om du bruker over 99 kr. Om du ringer/sms for under 99 så blir du alikevel fakturert 99 kr. Litt på trynet etter min mening, men det er jo ellers billig. Du kan også sjekke telepriser.no Endret 11. april 2007 av Cleopatra
mowgli Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 For meg er Onecall billigst... men det kommer jo helt ann på hvor mye du ringer, sender sms og mms...
Gjest Kermit Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg bruker også Tele2 Champion, men om det blir billigst for deg kommer an på hva slags bruksmønster du har. Telenor, Netcom og Tele2 er vel de største operatørene som har familieabonnement. Jeg husker at det var en test av disse abonnementene på www.amobil.no for ikke så lenge siden.
Grønt blad Skrevet 11. april 2007 #6 Skrevet 11. april 2007 Jeg har Chess Touch. Sender mest sms, så tror dette var greiest og billigst for meg. Men er ikke sikkert det passer for dere...
Gjest Maxagaze Skrevet 11. april 2007 #8 Skrevet 11. april 2007 Som noen andre her nevner, ta turen innom telepriser.no bla fram de 3-4 siste mobilregningene dine, og legg inn tallene i kalkulatoren der, sånn røflig.. Selv bruker jeg ChessTouch og er fornøjd..
Gjest Skya Skrevet 11. april 2007 #9 Skrevet 11. april 2007 noextras.net er billig som fy. ← Men i og med at de ikke har avtaler med bindingstid innebærer det at du må kjøpe telefon for full pris når du skal bytte telefon. Men er du av de som ikke bytter for ofte (avtaler om bindingstid varer jo som regel 1 år+ og da) så lønner det seg nok i lengden.
Gjest Maxagaze Skrevet 11. april 2007 #10 Skrevet 11. april 2007 Men i og med at de ikke har avtaler med bindingstid innebærer det at du må kjøpe telefon for full pris når du skal bytte telefon. Men er du av de som ikke bytter for ofte (avtaler om bindingstid varer jo som regel 1 år+ og da) så lønner det seg nok i lengden. ← Binding har ingen fordeler, du kjøper mobilen på avbetaling, avbetaling er i sin natur dyrere enn rent kjøp. Har du en ulåst mobil kan du alltid shoppe etter det billigste abbonnementet. Syns du at en ulåst mobil er for dyr har du kanskje ikke råd til den i utgangspunktet ? Dyre mobiler er jo en luksusvare, hvis det ikke er snakk om en mobil til firmaet som må oppfylle visse tekniske krav..
Gjest Skya Skrevet 11. april 2007 #11 Skrevet 11. april 2007 Binding har ingen fordeler, du kjøper mobilen på avbetaling, avbetaling er i sin natur dyrere enn rent kjøp. Har du en ulåst mobil kan du alltid shoppe etter det billigste abbonnementet. Syns du at en ulåst mobil er for dyr har du kanskje ikke råd til den i utgangspunktet ? Dyre mobiler er jo en luksusvare, hvis det ikke er snakk om en mobil til firmaet som må oppfylle visse tekniske krav.. ← Den fordelen er jo at folk som ikke har råd til å punge ut flere tusen der og da får muligheten til å velge denne avbetalingsløsningen. Men er helt enig med deg at det ikke lønner seg. Jeg skiftet til noextras etter å ha regnet litt på forbruket mitt. Og jeg sparer faktisk over 300 kroner i mnd på å ha det abonnementet. OM jeg hadde vært fornuftig nok til å legge av de kronene så hadde jeg jo fått en veldig bra telefon etter et års sparing da. Men så fornuftig er jeg altså ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå