Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #1 Skrevet 11. april 2007 Mannen min har slitt med utbrethet, depresjoner og angst det siste året og selv om han heldigvis har blitt mye bedre har han de siste par mnd blitt gradvis mer og mer fjern under sex. De siste ukene har dette også gått utover hans evne til å fullføre "akten", og de siste gangene har han omtrent ikke fått det til i det hele tatt. Første gang dette skjedde tok jeg det veldig innover meg og trodde det var meg det var noe galt med, men vi kommuniserer heldigvis veldig fint, og det viser seg at han hele tiden føler seg urolig og bekymret for alt og ingenting. Han grubler mye, har problemer med å fokusere, og selv om han er tent så kommer det plutselig en tanke inn i hodet hans, som flytter fokuset hans, og han mister ereksjonen. Så får han panikk og forsøker desperat å bli hard igjen, og prestasjonsangsten blir så stor at det ikke nytter. Vi vet at dette ikke har noen fysisk årsak, for her en kveld, med moren hans liggende våken i naborommet (hun var på besøk hos oss i påsken) og 6 glass vin+ øl og likør innabords var han plutselig meget kapabel og fokusert, og ingenting av det ovennevnte påvirket pretasjonen. Det forteller jo litt om at det hovedsaklig er psyken som påvirker evnen hans, men hvor går vi videre herfra, da? Han føler seg helt elendig pga dette og vi har alltid sett på sexen som en meget sentral og viktig del av vårt samliv. Han er livredd for at han "tar fra oss" disse fine stundene. Det er på en måte limet vårt, og selv jeg som ikke har psykiske problemer som angst osv kjenner at jeg blir redd og fortvilet for at jeg ikke lenger skal få elske med han slik jeg pleier, eller føle meg begjært og ønsket, slik som før. Han er såvidt fylt 40, og jeg er litt yngre, og vi er begge for unge til å legge denne delen av livet på hyllen. Men slik det er nå blir jeg nesten litt redd for å være nær han, fordi jeg tenner så utrolig fort (han er fortsatt den deiligste mannen jeg noensinne har sett!), og det gjør fryktelig vondt å ikke lenger få den samme responsen tilbake. Jeg savner å elske med mannen min! Og jeg kan ikke hjelpe for denne snikende følelsen av å være mislykket..
Gjest Gjest Skrevet 11. april 2007 #2 Skrevet 11. april 2007 Jeg har det på akuurat samme måte som deg bare at jeg hverken er gift eller samboende med kjæresten min. Går mannen din på antidepresssive tabletter? De gjør at en mister sexlysten helt eller delvis, og at en ikke får orgasme. Dere kan prøve samlivs terapi, eller en sexolog. For deg er det veldig viktig å få bekreftelse på at det ikke handler om deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå