Gjest Sidney Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Jeg vet at det ble nye, strenge regler for utstedelse av bankkort fra 1. mars. Nå har jeg en 14 åring som skal få seg bankkort for første gang, men så er det altså det med pass. H*n har nemlig ikke pass og vi siden vi ikke skal til utlandet før tidligst neste år, har vi heller ikke tenkt å skaffe pass nå. Blir det da helt umulig å få bankkort? Både mannen min og jeg har gyldig legitimasjon og vi har både fødsels- og dåpsattest på 14-åringen, men er det nok?
Gjest bada Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Det mener jeg bestemt skal være nok, så lenge 14-åringen er med.
Glitnir Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Jeg er også rimelig sikker på at det holder.
Gjest Sidney Skrevet 11. april 2007 #4 Skrevet 11. april 2007 Jeg ringte og spurte i dag og det skal heldigvis holde med at en av foreldrene kan vise gyldig legitimasjon. Da ordner det seg .
Gjest Sidney Skrevet 12. april 2007 #5 Skrevet 12. april 2007 Mannen tok med seg 14-åringen til banken i dag og det gikk helt fint. Skulle få tilsendt nytt kort om 1-2 uker. De hadde faktisk ikke bedt om legitimasjon i det hele tatt, noe jeg faktisk synes er betenkelig.
Chiquita Skrevet 13. april 2007 #6 Skrevet 13. april 2007 Jeg har bestilt meg nytt bankkort i en ny bank nå, og kortet kom rekomandert på posten, med melding om at det var kun pass som var godkjent legitimasjon for å få hentet det ut. Så i dag måtte jeg ivei og søke om nytt pass
monja Skrevet 14. april 2007 #8 Skrevet 14. april 2007 Vi har nettopp bytta bank og der sa de at pass var det foretrukne som ID, men de kunne jo ikke tvinge folk som ikke har pass til å bruke masse penger på å skaffe det heller, så der gikk førerkort greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå