Gjest Madden Skrevet 7. mars 2003 #21 Skrevet 7. mars 2003 Vi kommer ikke til å splitte par, det kan kanskje bli noe ensomt for enkelte.... Satser heller på å variere litt på hvor min/hans familie&venner sitter i forhold til hverandre!
Furstina Skrevet 7. mars 2003 #22 Skrevet 7. mars 2003 I et bryllup jeg og sambo var i sist sommer, fikk par sitte sammen. Noen som kom kjente absolutt ingen andre enn brudeparet (dette gjaldt meg og gubben også) og da var det trygt å ha han rett over meg - på andre siden av bordet. Jeg synes det er bedre å ha partneren rett overfor seg enn ved siden av. Man kan ha en ukjent ved siden av, for jeg personlig synes det er bedre å se rett på et kjent fjes enn et ukjent som man aldri har sett/snakket med før Det stämmer rätt så bra med vad jag tycker. Jag tycker att man ska dela på par, så att de inte "har varandra till bordet" men däremot sitter vid samma bord (om ni har många) eller mitt/snett emot varandra. Jag tycker det blir tråkigt när man inte törs blanda alls, när brudens vänner sitter på en kant, släkten samman, och mannens barndomskompisar på en annan kant. När middagen är över sedan umgås man BARA med kända människor.
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #23 Skrevet 7. mars 2003 Et bryllup skal da ikke være et 'bli kjent party', hva er vitsen med det? Å bli plassert sammen med onkel Alfred, mens din kjære sitter ved tante Olga i andre enden av lokalet -tåpelig! Personlig hadde jeg blitt skikkelig sur om jeg ikke fikk sitte ved min kjæres side, og kunne holde han i hånden mens de romantiske bryllupsvibbene florerer i rommet og brudgommen holder en tåredryppende tale til sin brud! Jeg er imot all form for blanding -la gjestene få sitte ved sin partner og med folk de kjenner, stemningen blir tusen ganger triveligere da!
Furstina Skrevet 7. mars 2003 #24 Skrevet 7. mars 2003 Åh nej, det är inte en fråga om att "bli kjent party". Det finns mellanting. Det är så vitt jag har förstått både svensk och norsk sed att man splittar på par. Det betyder INTE att man ska blanda sig och gästerna till en tokig blandning. Vi var ett gäng som var på ett dop här i höstas, det blev så att vi idrottsvänner satt på en hörna, vännerna med barn på ett annat. Pappans släkt vid ett bord och mammans släkt vid ett annat. Det var knappt någon som pratade med någon annan utanför "sin" grupp. Det tycker JAG är trist. Samma samtalsämnen som alltid, det var knappt det märktes att det var ett dop. I ett bröllop jag var på satt vi vid små bord (ca 8 personer per bord). Jag var vän till brudgummen och hade en kusin till bordet. Vid samma bord satt kusinens norska flickvän (som inte kände någon annan) och min sambo. Det tyckte jag var trevligt. I mina ögon är en bra blanding sådan att alla gästerna ska trivas, även de som inte känner någon, eller känner få sedan tidigare. Då blandar man lite, så där lagom så att man sitter både med folk man känner och okänt folk. Det värsta som finns är att som singel komma till en fest och hamna vid singelbordet eller barnbordet för att man inte "får plats" bland alla paren.
Murvel Skrevet 7. mars 2003 #25 Skrevet 7. mars 2003 Jeg synes ikke noe særlig om at par blir splittet. Det blir krapaktig synes jeg.
turvid Skrevet 8. mars 2003 #26 Skrevet 8. mars 2003 Morsommere er det å sette single jenter sammen med totalt ukjente single menn, altså Tommys kompiser med mine venninder.... Det var vellykket hos oss! :D
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå