Gjest Gjest Skrevet 10. april 2007 #1 Skrevet 10. april 2007 Det er sikkert en del aleneforeldre her inne. Hvordan er det å være alenemor? Hvordan er det å ha barna f.eks bare 50% av tiden? Trives dere bedre alene enn i forholdet dere brøt ut av? Ønsker å vite hvordan det er å være alene... med barn.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2007 #2 Skrevet 10. april 2007 Jeg er alene med tre barn, reiste fra faren for 2 år siden. Og det er vidunderlig å være alene med barna, mye bedre enn å være sammen med en far som jeg bare kranglet med. Ungene syns også at det fint, de har aldri mast om at vi skulle flytte sammen igjen. Nå er jeg iallefall alene, fri og lykkelig
Gjest Gjest nå Skrevet 10. april 2007 #3 Skrevet 10. april 2007 Jeg har aldri vært noe for skilsmisse og det var ikke mitt ønske at vi skulle gå fra hverandre. Å bli alenemor førte til en masse slit i begynnelsen, få orden på deling av boet, ordne med nytt skattekort, separasjonspapirer, finne rutiner for å både hente og bringe i barnehagen, få fullstendig oversikt over økonomi og forsikringer osv. Jeg måtte også bytte jobb for å få råd til å beholde boligen. Når det er sagt så savner jeg ikke eksmannen i dag. Tror i bunn og grunn jeg har det bedre som alenemor. Ganske flott å vite at jeg faktisk klarer fint å forsørge meg selv og barna på egenhånd (får jo bidrag, men synes det er latterlig lite) og klarer å sørge for at vi har et helt fint og greit liv. Et aspekt ved å være alenemor som var veldig deilig for meg var det å bli alenemor offisiselt, for å si det sånn. De siste åra hadde eksmannen på en måte meldt seg ut av familielivet så jeg var en slags i realiteten alenemor. Det var veldig slitsomt, å hele tiden skulle finne på dumme unnskyldninger hvorfor mannen ikke var der osv. Og ikke minst husker jeg hvor inderlig trist det var på lørdagene for eksempel da jeg stadig så både mammaer og pappaer som var ute og gikk med barnevogn sammen mens jeg alltid var alene. Merkelig nok får jeg ikke samme tristhetsfølelsen nå som jeg er alene.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2007 #4 Skrevet 10. april 2007 Undertegner bare de svarene du allerede har fått. Som om jeg skulle ha skrevet dem selv. Føler meg mindre alene nå enn når jeg var gift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå