Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en billig hårføner som kostet 50 kr, den er topp. Men vil gjerne ha en som er litt mer "profesjonell". :) Noen tips?

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henter opp denne igjen, da jeg snart har bursdag og ønsker meg en ny:) Den jeg har var mammas og over 30 år gammel!

Hvilken synes du er best og hvor mye koster den?

Gjest Gjest
Skrevet

Braun 1800 ion er den beste føneren. Kan bestilles på Jernia

Skrevet

Har nettopp kjøpt BaByliss Ionic på Elkjøp. Den synes jeg var fantastisk. Prisen ligger rundt 500 kr hvis jeg husker riktig.

Skrevet

Hvor mye koster den fra Braun da?

Gjest Gjest
Skrevet

I følge jernia.no koster Braun 419 kroner

Skrevet

Dette er vel teit, men jeg blir litt skeptisk når hørfønerne "bare" koster 300-600 kr. :sjenert:

Skrevet

jeg trodde det var vanlig pris jeg. en hårføner er vel ikke dyrt??

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har selv en Braun av et eller annet slag. Da jeg kjøpte den var jeg lei av min billige føner som brukte 150 år på å tørke håret mitt. Så da tok jeg først en runde og sjekket priser og deretter når jeg hadde funnet ut hva jeg kunne gi (den gangen for et par år siden rundt 500) spurte jeg i forretningen hva jeg burde se etter.

Det viktigste er wattstyrken - den forteller alt om hvor fort håret tørker. Jeg spurte også om alle mulige dippedutter og ekstragreier - i følge forhandleren var ikke det så viktig, meste parten var stafasje likevel (har aldri sett frisørene bruke det heller ...).

Så da ble det en Braun - den vesentligste forskjellen til neste konkurrent var at denne har et lett rensbart og avtagbart filter. Dermed blir det ikke så mye hår inne i føneren (noe som ofte er årsaken til at de ryker etter en stund). Mitt lange hår blir tørt på 5-10 minutter og det var det jeg var på jakt etter.

Skrevet

Den jeg har nå tørker håret på null komma niks, men det blir så slitt, også har håret begynt å henge seg fast i føneren pga. vifta bak..

Men da høres jo braun grei ut da:) vil bare ha en som ikke sliter så mye på håret og som gjør det glansfullt og sunt:)

Gjest Gjest
Skrevet
Det viktigste er wattstyrken - den forteller alt om hvor fort håret tørker.

Wattstyrken er ikke alene det viktigste.

Wattstyrke og ionic er det viktigste. Med ionic tørkes håret med kaldere luft enn uten og minst like fort

Skrevet

Ionic er jo der for å forhindre statisk elektrisitet i håret.

Syntes mitt hår blir veldig "flatt" og ser fett ut fortere enn når jeg ikke bruker ionisering

Sakset fra Philips sine hjemmesider

Ion-behandling

Ionisereren i hårføneren skaper negative partikler kalt ioner, som nøytraliserer den positive ladningen som håret vanligvis har. Dette beroliger de individuelle hårstråene, får dem i balanse igjen og fjerner statisk elektrisitet. Dermed blir håret glattere og lettere å forme, og fasongen holder seg lenge.

Skrevet
Ionic er jo der for å forhindre statisk elektrisitet i håret.

Syntes mitt hår blir veldig "flatt" og ser fett ut fortere enn når jeg ikke bruker ionisering

Hm. Har ikke opplevd det selv, synes bare det virker som det tørkes fortere og ble mye finere.

Skrevet

Takk for alle tips:) da skal jeg helt klart sette en god en på ønskelista:D

Skrevet

Jeg har philipsen og er veldig godt fornøyd med den.

Litt tung, men med god kraft

Skrevet

Og jeg har den fra Braun og er veldig fornøyd med den. :)

Føner håret nesten hver dag, og den sliter ikke så mye på håret som min gamle føner, synes jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...