Gå til innhold

hvilket undertøy til kjole uten rygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal ha (mest sannsynlig) maggie sottero, yvette, noe som er en kjole uten rygg...hvilket undertøy kan jeg ha under den?

Skrevet

jeg har kjøpt en unbra. stroppe og ryggeløs bh.

du klistrer den på, føltes ganske bra ut for meg. testet den ut på dansegulvet ei helg. (slik den plutselig ikke datt av på bryllupsdagen)

Skrevet
jeg har kjøpt en unbra. stroppe og ryggeløs bh.

Nå er ikke jeg trådstarter, men jeg har noe av samme problem da min brudekjole har lav rygg. "Problemet" er at jeg har store bryster. Så slike klistrelapp-BH'er fungerer bare ikke. Men jeg er helt sikker på at jeg har sett BH'er spesielt for ryggløse kjoler. De er stroppeløse og strikken rundt sitter veldig lavt slik at den ikke synes. Håper å finne en slik i min størrelse.

Skrevet

Jeg har prøvd diverse typer undertøy for dette formålet i det siste, og er i alle fall sikker på dette:

Puppetape funker ikke om du er større enn A-cup eller ikke har veldig spretne pupper (og da trenger du ikke undertøy uansett)

Sånne silikonputer som bare klistres på (som unbra) faller av, og gir heller ikke bra hold.

Bher med lav ryggstropp drar resten av bhen nedover, så puppene ikke får noe støtte, men blir dradd ut til ulekre saker.

Min konklusjon ble at ryggløs kjole ikke er noen hit om man bruker B-cup eller større og/eller har litt slappere pupper enn en gjennomsnitts 14-åring. Har man derimot en kjole med lav rygg, kan man bruke torselett eller en korsettlignende bh som rekker til midjen.

Skrevet

Mange MS kjoler har "innebygget" korsett som gir god støtte. Jeg har store pupper men hadde kun truse og stay ups under min. (Jeg må jo innrømme at mine pupper er littegran.....hvisker kjøpt..kremt....men de henger likevel litt. Kjenner ei annen ei som som aldri har gått uten BH pga store bryst. Likevel satt hennes MS kjole kjempe flott uten noenting under - til tross for at hun hadde store ammepupper da hun giftet seg!

Skrevet
Jeg har prøvd diverse typer undertøy for dette formålet i det siste, og er i alle fall sikker på dette:

Puppetape funker ikke om du er større enn A-cup eller ikke har veldig spretne pupper (og da trenger du ikke undertøy uansett)

Sånne silikonputer som bare klistres på (som unbra) faller av, og gir heller ikke bra hold.

Bher med lav ryggstropp drar resten av bhen nedover, så puppene ikke får noe støtte, men blir dradd ut til ulekre saker.

Min konklusjon ble at ryggløs kjole ikke er noen hit om man bruker B-cup eller større og/eller har litt slappere pupper enn en gjennomsnitts 14-åring. Har man derimot en kjole med lav rygg, kan man bruke torselett eller en korsettlignende bh som rekker til midjen.

Er i hovedsak enig i innlegg over, men ønsker å legge til litt.

Nå skal vi ikke dra igang en lengere debatt om dette med A og B cupper og størrelse på pupper og sånn, men husk nå for all del på at en jente som bruker A cup og 70 cm rygg slettes ikke har samme størrelse på brystet som en jente som bruker A cup og 85 cm rygg. (cupbokstaven forteller om forholdet mellom omkrets bryst og omkrets rygg, en A cup med bred rygg har mye større bryster enn en med smal rygg.)

Så, det går udmerket å bruke en tapepåbh dersom man har B eller C cup om man har smal rygg (dette veit jeg av erfaring), spesielt når det er litt hold i kjolen som går utenpå. (Men har du hengepupper ala puddelører så er det jo helt klart vanskligere enn med silikonstrutt da det er mer jobb for bhen å holde det oppe)

Men for all del, når du ser på kjole, tenk da også på at du må holde bryster på plass, er det ikke mulig å bruke en "vanlig" bh (strappless eller lowback eller annen) så prøv om tapepåbh er noe for deg før du bestiller kjolen...

Gå til en par skikkelige bh forretning og be om råd og hjelp, det finnes flere måter å forme bryster når en har lav rygg.

Skrevet

Ja er helt sant det som står over. Bokstaven avgjør ikke alt der.

Jeg bruker B i min unbra BH og prøvde den når vi var ute og den datt ikke av og det var i en løs topp.

Under brudekjolen vil den jo ikke kunne dette av, man strammer igjen noe så voldsomt med snøring i ryggen. ser ikke hvor den skulle havne vist den skulle dette av.

Så også på de BHene med lav rygg men de gikk ikke i min kjole pga knyttingen går for langt ned og den ville bli synlig

Skrevet

Jeg har lett og lett etter bh uten stropper og med lav rygg. I følge undertøysforretninger som Lindex, så finnes det ikke. Man må enten velge lav rygg og stropper, eller ingen stropper og vanlig rygg.

Jeg endte opp med korsett med lav rygg uten stropper. Det sitter på, og holder ting på plass.

Skrevet

Lindex er ikke en undertøysforretning. Det er en klesbutikk som selger undertøy.

Gå til en av de mange som kun driver med undertøy, der har de ett helt annet utvalg, og betjening som kan det de holder på med (men for all del, det er forskell fra butikk til butikk, og gi ikke opp om du ikke finner noe i den første)

Det finnes strapless bh med lav rygg, disse har da en forlengelse ned mot midjen (slik at det blir som et kort korsett med hemper). Men så lav at det passer til den brudekjolen til TS får man ikke.

Skrevet

takk for svar!

jeg får prøve den tapen først, selv om jeg har større bryster enn c..men jeg er enda ung og de henger ikke så mye enda :ler:

takk for mange svar og gode tips! :)

Skrevet
takk for svar!

jeg får prøve den tapen først, selv om jeg har større bryster enn c..men jeg er enda ung og de henger ikke så mye enda :ler:

takk for mange svar og gode tips! :)

Du må ikke kjøpe puppetape som du får på f. eks. Lindex, for den har ikke sterk nok lim. Kjøp heller silikon-klaske-på-bh i en ordentlig undertøysforretning.

Skrevet

ok, hanskemagasinet next! :)

• 1 år senere...
Skrevet

jeg har kjøpt en slik unbra. stroppe og ryggeløs bh fra cubus til 169kr...skal i bryllup til helgen og kjolen er veldig lav i rygge bak med kryss, så kunne ikke bruke vanlig bh da dette hadde blitt både stygt og rotete...

men noen som har erfaring med sånn unbra fra cubus her??er den bra?håper det=)

Annonse
Skrevet
hm, og hvilket undertøy bør man ha til denne.....

:klø:

Å guri malla da.. ser jo ut som om kjolen har knekt sammen under vekten på de puppene der ja..

Skrevet

Bra hun tydeligvis har puppeteip ihvertfall! :)

Hvis noen blir gravide etter at de har kjøpt kjole, og det ikke går an å få den sydd ut eller tilpasset, er dette forresten en grei løsning på den store dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...