Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd, interessant å høre om det er mange som tenker på dette når de handler kosmetikk.

Jeg har blitt veldig bevisst på å ikke kjøpe produkter testet på dyr. Det finnes mange alternativer.

Så, handler du produkter som er testet på dyr?

Her kan du finne info om hvilke som tester og ikke:

www.kosmetikk.info

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er bevisst på det, men det hender likevel jeg gjør impulsskjøp uten å sjekke produsenten først. Bruker hudpleieserier som ikke er testet på dyr, og endel sminke jeg vet ikke er testet, men har sikkert noen småsvin på skogen også. Det burde ellers være fullt mulig å unngå produkter som testes på dyr pr i dag, selv om mange ingredienser helt sikkert har vært testet tidligere.

Gjest StockDama
Skrevet

tenker ikke over det i det heletatt for å være ærlig...burde kanskje det, men..eh...blæh

Skrevet

Jeg bryr meg ikke nevneverdig.

Så lenge jeg ikke tar skade av det so be it.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg tenker på det, men må innrømme at jeg ikke er like bevisst som jeg var før. Må også oppdatere meg litt på hva som faktisk tester på dyr disse dager, siden slike ting kan endre seg.

Skrevet

Jeg prøver å ikke kjøpe produkter som er testet på dyr, men som sagt over er det ikke alltid like lett å vite på forhånd. I tillegg har jeg blitt mer bevisst på hvilke ingredienser som faktisk er i produktene, siden det er ganske mye rart de putter i kremer, o.l. Det er jo ikke alle organisasjoner som er like seriøse, men etter å ha lest litt på dette (http://www.safecosmetics.org/docUploads/Prettynasty.pdf) ble jeg ganske forundra. Rapporten har 6,5 sider med kilder, så tror dette bør være noe en kan ta alvorlig.

Gjest gloria
Skrevet

bryr meg ikke...høres sikkert kaldt ut, men slik er det bare.

Skrevet

Jeg er bevisst på det, og når det gjelder hud- og kroppspleie bruker jeg kun ett produkt som er testet på dyr (en bodylotion fra Biotherm). Dette fordi jeg foreløpig ikke har funnet noe godt alternativ (jeg har litt vanskelig hud...), men jeg har ikke sluttet å lete. Forøvrig bruker jeg for det meste produkter fra REN, Body Shop, Jason og Origins. Har ikke fullt så god oversikt på sminkefronten, men jeg bruker først og fremst produkter fra ID/BE og Chanel, som så vidt jeg vet ikke tester på dyr.

Gjest Borghild
Skrevet

Dere som ikke bryr dere, har dere sett hvordan disse dyrene lider? De blir sperret inne i små, trange bur og forsøkerne heller produkter i øynene deres. Mange av dyrene er vettskremte! Det er så jævla iskaldt å ikke bry seg! Ville dere helt såpe eller noe annet i øynene på deres egen katt, hund, hest, marsvin eller annet dyr? Jeg har nok brukt ting som er testet på dyr før jeg også, men jeg prøver å bruke kun clinique, chanel, dior, shiseido og isadora for de tester ikke. Og produktene er superbra og jeg har god samvittighet.

Skrevet

Jeg unngår produkter testet på dyr - med et par, samvittighetsnagende unntak.

Unntakene er fordi jeg ikke finner tilsvarende, gode produkter som ikke er testet. :tristbla:

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg unngår det så godt jeg kan. Bruker ikke noen produkter til kroppen som er testet på dyr. Alt av kosmetikk, kremer og såper etc. Sikkert med noen få unntak en sjelden gang - men det er ikke mange av de lenger.

Litt verre er det med ting jeg bruker til hjemmet - vaskepulver, oppvasksåpe og diverse rengjøringsmidler. Det fordi dyrevennlige produkter er for lite tilgjengelige der enda - og dessuten altfor dyrt for meg.

Gjest schakra
Skrevet

Mange hadde nok tenkt seg om to ganger hvis de hadde visst hva som foregår under produksjonen av hudpleieprodukter og kosmetikk.Også alt grumset som tilsettes i produktene som ikke gjør noe godt for huden,kun skaper allergier. En kjent hudpleie produsent skal ha sagt i et intervju at en hver idiot kan sitte i en kjeller å lage kremer, det sier jo litt da.

Skrevet

Dere som ikke bryr dere i hele tatt, ville jeg ikke hatt som venner. Skjønner ikke hva det er med folk som driter i sånt...

Akkurat som jeg tenker at det er noe som ikke stemmer med folk som ikke liker dyr i det hele tatt, og disse vil jeg heller helst ikke ha noe med å gjøre. Men, kan jo hende at de som ikke bryr seg om de støtter dyreforsøk bare driter i andre bare de ser pene ut selv? Kanskje ikke de er noe særlig samfunnsbevisste i det hele tatt? Det er utenfor min fatteevne at folk ikke bryr seg en smule engang... :sur:

Skrevet (endret)

Det var kanskje et litt sint innlegg, men jeg mener hvertfall at man kan bry seg litt da.... Tenke litt over hva disse dyrene må gjennom.

Endret av gizmoo
Skrevet

Jeg undersøkerv alltid nøye at det ikke er testet på dyr.

At noen kjøper kosmetikk testet på dyr er helt forferdelig og tankeløst.

Man skal ha respekt for alt liv rundt seg.og for miljøet selvsagt.

Men det finnes dessverre folk som turer frem i all sin egoisme og ikke bryr seg. hva er de lagd av tro.

Test heller kosmetikk på mennesker sier nå jeg.

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Det hender jeg slår til og er bevisst... men ikke alltid. Kunne vært bedre. :sjenert:

Skrevet

Jeg sjekker alltid, men jeg må dessverre innrømme at forfengeligheten vinner over solidariteten noen ganger.

Skrevet

Er det noen som kan gi meg litt oversikt over hvilke merker som tester på dyr, og hvilken som ikke gjør det, blant de mest kjente merkene.

Jeg må innrømme at jeg ikke har vært så veldig bevisst på det tidligere, men har lyst til å endre på det...

Skrevet

Du kan gå inn på www.kosmetikk.info.

Gjest Kaya83
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre.. Heller testing på dyr som ikke vet bedre enn at jeg skal få masse blemmer og byller av produktene.. Men nå bruker jo jeg ca bare chanel og dior, hvertfall i sminke, så da er det ikke så mange som lider pga meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...